Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vein pyhäinpäivä kynttilää tuli mieleen että oletteko todistaneet outoa/sopimatonta käytöstä hautausmaalla?

Vierailija
06.11.2022 |

Itse vain sen kun jonkun koira väänsi kakat..

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanikerjäläisporukan olen nähnyt haahuilemassa. Millähän asialla kiertävät hautausmaita vieraassa maassa 🤔

Jessus, mä käyn useinkin vieraissa kaupungeissa ja ulkomailla hautausmailla. Rauhallisia, kauniita puistoja ja ulkomailla erilainen kulttuurija muistomerkit....

Vierailija
22/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammainen mies r""massa,ei onneksi kenenkään haudalla vaan puun takana. Lähellä asuntola josta oli kai tullut. Teki mieli soittaa sinne ja kysyä että tietävätkö mitä asukit touhuaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestä halloweenasut tyyliin piru tai kuolema ei oikein sovi hautausmaalle, osasta kynttiläntuojia tuollaiset on suorastaan hauskoja. Huomautin läheiselle haudalle kynttilän tuoneelle luurankopukuiselle naiselle, että tuonne sinäkin jonain päivänä päädyt, osaksi multaa ja likaa . Naisen mielestä olin ilkeä.

Rakastan halloweenia ja kun kuolen, toivon haudalleni mielummin halloweenkoristeita kuin enkeleitä tms. Ne voi tuoda vaikka zombieksi pukeutuneena jos tahtoo. Ja vetää röökin siinä kiveni äärellä.

Entä haluatko olutta tai vahvempaa uhriksi?

Vierailija
24/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ja pieni tyttö. 

Tyttö huusi "Kylmä!" 

Ehkä 5vuotias lapsi vanhemmat ei reagoineet.

Tyttö toisteli "äiti mulla on kylmä"

Vanhemmat leikkivät kuuroja.

Sitten tyttö huusi "Vit tu mulla on kylmä!"

Vanhemmat pysähtyi ja  jähmettyi :D

Vierailija
25/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli pappa selittään että koirat ei saa tulla hautausmaalle. Sanoin, että nykylain mukaan hautausmaat lasketaan julkisiksi paikoiksi, joihin koiran kanssa saa tulla. Intti vastaan, mutta en jäänyt kinaamaan vaikka laki oli minun puolellani eikä koirani aiheuttanut mitään häiriötä kenellekään. 

Vierailija
26/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt satunnaisia polkupyöräkaahailijoita kummempaa ole nähnyt, mutta eilen poliisilla taisi olla joku hukassa tms, kun ajelivat maijalla hautausmaan vieressä kulkevaa pyörätietä ja sitten kääntyivät hautausmaan portista sisään. Siis sillä poliisiautolla. Hieman outoa kun ihmiset veivät läheistensä haudoille kynttilöitä ja sitten siellä rullaa poliisiauto vastaan. Että lieneekö ihan sopivaa? Ehkä heillä oli hyvä syy, mutta ei siellä mitään järjestyshäiriöitä näkynyt tai kuulunut.

Vierailija
27/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli pappa selittään että koirat ei saa tulla hautausmaalle. Sanoin, että nykylain mukaan hautausmaat lasketaan julkisiksi paikoiksi, joihin koiran kanssa saa tulla. Intti vastaan, mutta en jäänyt kinaamaan vaikka laki oli minun puolellani eikä koirani aiheuttanut mitään häiriötä kenellekään. 

Miksi koiraa pitää ulkoiluttaa hautausmaalla?

No ei haittaa jos ei kaavi vaikka vasta laitettuja uurnia esiin, nehän ei syvällä ole.

Kerran katsoin vähän pitkään kun mies juoksi edestakaisin hautausmaan suoraa käytävää. Portilta suoraan takalaitaan vajaat 2 km. Ja siis juoksutrikoot päällä, olen hidas kävelijä ja poikkesin kahteen kertaan pääväylältä joten ehdin nähdä hänet kolmesti.

Vierailija
28/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi koiraa pitää ulkoiluttaa hautausmaalla?

No ei haittaa jos ei kaavi vaikka vasta laitettuja uurnia esiin, nehän ei syvällä ole.

Kerran katsoin vähän pitkään kun mies juoksi edestakaisin hautausmaan suoraa käytävää. Portilta suoraan takalaitaan vajaat 2 km. Ja siis juoksutrikoot päällä, olen hidas kävelijä ja poikkesin kahteen kertaan pääväylältä joten ehdin nähdä hänet kolmesti.

Sen läpi kulkee hyvä ulkoilureitti. 

Vierailija
29/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei saa hautausmaalle viedä koiria, eikä polkupyöriä. Koko suuri hautausmaa on aidattu ja sinne on käynti kolmesta portista, missä on selkeät kieltokyltit.

Vierailija
30/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raivohulluja oravia jotka hyökkäävät kaikkien kimppuun koska joku ääliö ruokkii niitä.

Ei Tampereella 80-luvulla oravat hyökänneet kenenkään kimppuun, vaikka ihmiset ruokkivat.

Vierailija
31/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuton nainen haudalla pyllistelemässä tai niin luulin mutta olikin ihonväriset pyöräilyhousut.

Vierailija
32/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raivohulluja oravia jotka hyökkäävät kaikkien kimppuun koska joku ääliö ruokkii niitä.

Ei Tampereella 80-luvulla oravat hyökänneet kenenkään kimppuun, vaikka ihmiset ruokkivat.

Käy Helsingin Hietaniemessä.

Vierailija
33/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin jonkun hyvinpukeutuneen rouvan ketjupolttavan hautausmaalla. Vähän ehkä ihmettelin, kun se rööki ei oikein sopinut muuten eleganttiin habitukseen.

Vierailija
34/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju löytyy Ilta-Sanomista 3... 2.... 1.... :D

Vierailija
35/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy Helsingin Hietaniemessä.

Olisiko väkimassat tai häiriö/melu saanut oravat stressaantumaan. Tai joku on tehnyt äkkinäisiä liikkeitä, jos orava tulee, orava voi silloin purra. Oravat voivat pitää kotinaan paikkaa. Entä koirat alueella. Tai sitten on yksi tai kaksi häirikköoravaa.

Vierailija
36/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä en ole itse nähnyt mutta orimattilassa jossain haudalla oli aina ihmisen kakkaa ja hautakivi töhritty. Keski-ikäinen nainen sai tuomion vihamiehensä haudan töhrimisestä. Joskus kai ulostanut itse ja sitten tuonut mukanaan myös.

Vierailija
37/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta mä haluaisin harrastaa kumppanini kanssa seksiä hautausmaalla. En ole uskaltanut ehdottaa.

Vierailija
38/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuosta orimattilan jutusta uutinen

https://yle.fi/uutiset/3-6500582

Vierailija
39/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ajavat autolla hautapaikan viereen, vaikka hautausmaalla on polkupyöräilykin kielletty.

Kyllä vanhus tai liikuntavammainen saa ajaa autolla. Itsekin ajan joskus mutta vain aikaan kun hautausmaan koneet ei enää aja eikä ole mikään "kynttiläpäivä" . Olen liikuntavammainen. Ja nopeus tietysti 20.

Taksitkin käyttää vanhuksia haudoilla kukkia tai kynttilöitä laittamassa, odottavat.

Kylöä monet pyöräilevätkin, hautausmaat voi olla suuria. Itselle tulee edestakaisin portilta 1,8 km jos käyn sisareni haudalle. Ja se on hautausmaan puolessa välissä vasta.

Toivottavasti et oikeasti ajele 20 km/h hautausmaalla..

Vierailija
40/83 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykysukupolven ongelmana on se, että mikään ei saa tuntua miltään ja kaiken tulee herättää valtavasti tunteita. Siksi hautausmaasta tehdään leikkikenttä, jossa telmimistä pidetään ihmisoikeutena. Onneksi omat omaiset on haudattu yksityiselle hautausmaalle, ei tarvitse sietää halloweenhyppelijöitä ja huumeidenkäyttöä vainajien leposijoilla.

Semmoinen täysin historiaton näkemys siinä.

Monella vanhemmalla sukuhaudalla on penkit sitä varten että perhe pääsisi viettämään aikaa omiensa kanssa mukavasti istuen.

Nykymeno jossa ihmiset ovat muuttaneet sukuhautojen ääreltä pois, ja yksi sukupolvi on isketty bulkkina sankarihautoihin on katkaissut perinteen jossa oli hyvin tavallista oleilla edesmenneiden seurassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme