Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokratyö, kokemuksia?

Vierailija
06.11.2022 |

Minulla on elämäntilanne etten haluaisi tai minun ei tarvitse sitoa itseäni mihinkään työpaikkaan lopuksi ikääni. Olen alkanut miettiä vuokratyötä. Siinä ilmeisesti voi tehdä lyhyitä pätkiä.
Toimistotyöstä kyse, minulla pitkä 20v työkokemus talouspuolelta.

Nyt kiinnostaisi enemmän projektiluontoinen työ kuin vakituinen työpaikka vuosiksi eteenpäin.

Kertokaa kokemuksianne!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemusta n. 10 vuoden takaa. Kaikki muu oli samalla tavalla kuin suoraan palkatuilla paitsi työterveyshuolto. Vuokrafirmalla oli vain lakisääteinen tth-sopimus, suoraan palkatuilla parempi.

Vierailija
22/33 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia vuokrafirmat vaan lähettelee jonniinjoutavia tekstiviestikyselyjä että mikä on tilanteesi, minkä takia juuri kalleimmalla mahdollisella viestimuodolla pitäisi vastata kun profiilissa on pe8kele sähköpostiosoitekin! Mulla ei ole enää varaa vastailla jonniinjoutaviin kyselyihin kalliilla tekstiviesteillä saatana!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muita huonoja kokemuksia paitsi se että kaikissa paikoissa ei saa palkkaa sairaslomapäivistä. Pitää olla avoin luonne jotta pärjää muuttuvissa työympäristöissä. Ei sovi kaikille.

Voi tehdä myös aina samaan paikkaan töitä. Ei ole pakko työskennellä eri paikoissa.

Vierailija
24/33 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jollain sote-alalla saat määrätä työtunnit, mutta oman kokemukseni mukaan vaihtavat heti toiseen, jos et jousta työnantajan kiirepiikkien mukaan. Tieto töiden jatkumattomuudesta voi tulla samana päivänä, kun kieltäydyt joustamasta. Olet rajattu ulkopuolelle firman juhlista ja muista eduista.

Käytännössä kannat yrittäjäriskin, mutta palkkasi on se, mitä maksavat vakkareille miinus vuokranfirman osuus eli jos maksavat 20e/h ja vuokrafirma haluaa veloittaa 5e/h provisiota, sulle tarjotaan palkaksi 15e/h. Yrittäjäriskin takia tuntipalkka pitäisi olla pikemminkin 30e/h.

Sivutyönä on ihan ok, mutta päätulonlähteeksi on liian riskipitoista.

Vierailija
25/33 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei haittaa että tuntipalkkasi on useamman euron pienempi mitä muilla niin siitä vaan.

Jaa. Minä taas sain paremman palkan kun tajusin pyytää ja alalla kova pula osaavista tekijöistä. Ravintola-alan vuokratöitä siis teen.

Sama on sos.terv alalla.

Vierailija
26/33 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain duuneissa voi päästä firman listoille virallisesti näitten kautta.

Ja just tämä sotkee tilastoja ja tämän takia hakijoille ei vastata eikä valita. Firma poimii jo tutun ja osaavaksi todetun vakkariksi.

Vierailija
27/33 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei haittaa että tuntipalkkasi on useamman euron pienempi mitä muilla niin siitä vaan.

Jaa. Minä taas sain paremman palkan kun tajusin pyytää ja alalla kova pula osaavista tekijöistä. Ravintola-alan vuokratöitä siis teen.

Sotepuolella itse taas valkkaan pitkiä yövuoroja ja pyhiä. Pari vuoroa viikossa, niin palkka on sama kuin painaisi viittä lisätöntä aamua viikossa.

Kolmivuorovakkarit ei jaksa öitä enää tehdä.

Teen täsmälleen samaa!  Säästän lomakorvausosuudet palkoista ja lomailen heinä ja elokuun. Niille haen asumistuen ja työkkärin massit uusiksi lomakorvauksiksi.

Vierailija
28/33 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kesätyökokemys matkailualalta. Ihan mainiosti sujui. Sain toivomani palkan, työvuorot ja kaikki sujui. Jos johonkin palkkajaksoon ei tunteja tullut, kyselivät kohteliaasti onko kaikki tunnit ilmoitettu. Yllätyin tosi positiivisesti, mutta kun määräaikainen kesätyö, uskalsin kokeilla. Onneksi.

Sama. Kaks kesää oon ollut matkailualalla ja meen ensi kesänä taas. Toukokuusta syyskuuhun on ollut  määräaikainen sopimus, oon osittaisella eläkkeellä. Kaikki on sujunut loisravasti, vastattu kysymyksiin nopeasti. On oma vastuuhenkilö, mutta tuuraajankin kanssa sujui hyvin. En tiedä sitten, jos pidempään olisi, miten sairaslomat yms menis

Vierailija
29/33 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyö on ollut paras päätös ikinä. Sama vuosipalkka kuin vakkareilla, mutta vapaita 2 pv per viikko enemmän. Pitkät lomat silloin kun haluan.

Vierailija
30/33 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sellanen loppuelämän. T. Sixfeetunder

Vierailija
31/33 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ku vuokrafirmat tuli 90 luvulla. Täyttä kusetusta koko homma. Jengiä kohdellaan ku elukoita. No thanks ! Ass holes!

Vierailija
32/33 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerranki vielä soitatte mulle ja kyselette tyhmiä ni tulen kirveen kanssa käymään. UGH!

Vierailija
33/33 |
15.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöstä on kyllä hyviä kokemuksia olen saanut sen kautta jalkaa oven väliin useammalle alalle, kuten kaupan ja asiakaspalvelun tehtäviin. Jos joku etsii sopivaa vuokratyöfirmaa, kannattaa vilkaista tämä sivusto: https://vuokratyofirmat.fi/. Sieltä löytyy helposti useampia vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi