90-luvulla työttyöömarkkinatuella kävi helposti baarissa 2-3 iltaa viikossa, söi pizzat illan päätteeksi,
kävi elokuvissa kaksi kertaa kuukaudessa kävi läpi kaikki kesän suurimmat festarit ja eli muutenkin ihan ok sen aikaisen nuoren elämää. Miten mahtaa olla nykyään?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan!
Ja vieläkö olet työmarkkinatuella?
En.
80- luvulla kävin toimeentulotuella ulkomaanlomilla neljästi vuodessa. 70- luvulla ostin melko uuden mercedeksen samoilla tuloilla. Kyllä silloin oli kaikki paremmin.
Vierailija kirjoitti:
80- luvulla kävin toimeentulotuella ulkomaanlomilla neljästi vuodessa. 70- luvulla ostin melko uuden mercedeksen samoilla tuloilla. Kyllä silloin oli kaikki paremmin.
60-luvulla minä säästin parissa vuodessa omakotitalon hinnan ja pääsin oman katon alle. Miten lie ollut 50-luvulla?
Joo,mä muistan myös tuon ap. Baareissa tuli paljon käytyä ja vaikka asuin yksin vuokralla niin rahat riittivät tosi hyvin.
Ei pidä paikkaansa ainakaan minun osaltani. Jouduin 90-luvulla työttömäksi ja sen jälkeen elämä työmarkkinatuella oli todellista kituuttamista.
Juuri ja juuri pystyin elämää pyörittämään. Joka penni piti laskea.
Mihinkään yllättävään rahanmenoon ei ollut varaa.
Enkä koskaan varsinkaan pysytynyt käymään syömässä ulkona, edes edullisessa pizzeriassa.
Tilanne helpotti vasta, kun töitä alkoi taas löytyä vuosikymmenen lopulla.
Mutta palkka ei riittänyt tuollaiseen.
Mun nettopalkasta 100% meni asuntolainan korkoon
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa ainakaan minun osaltani. Jouduin 90-luvulla työttömäksi ja sen jälkeen elämä työmarkkinatuella oli todellista kituuttamista.
Juuri ja juuri pystyin elämää pyörittämään. Joka penni piti laskea.
Mihinkään yllättävään rahanmenoon ei ollut varaa.
Enkä koskaan varsinkaan pysytynyt käymään syömässä ulkona, edes edullisessa pizzeriassa.Tilanne helpotti vasta, kun töitä alkoi taas löytyä vuosikymmenen lopulla.
Tuo koski silloin velatonta ja lapsetonta henkilöä.
Ap
Niin mites se menee, eikös reaaliset työttömyyskorvaukset oo laskeneet kuin lehmän häntä tuolta ysäriltä. Muistan itsekin kuinka työttömät sillon istuskeli baareissa. Nykyisillä hinnoilla ei mitään jakoja.
Sillon ei tosin ollut nettiä, netflixejä, kiinakrääsää sun muita halpoja iloja.
Jos on samat ryysyt ja kengät kesät talvet ja syö halvinta makkaraa niin varmaan saattoi jäädäkkin hyvin baareihin. Kämpässä pelkkä telkka, räsymatto ja sänky. Tunnistaa jo kaukaa surkean näköisestä ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mites se menee, eikös reaaliset työttömyyskorvaukset oo laskeneet kuin lehmän häntä tuolta ysäriltä. Muistan itsekin kuinka työttömät sillon istuskeli baareissa. Nykyisillä hinnoilla ei mitään jakoja.
Sillon ei tosin ollut nettiä, netflixejä, kiinakrääsää sun muita halpoja iloja.
Joo niillä tukirahoilla ostettiin myös cd-levyt
Vierailija kirjoitti:
Jos on samat ryysyt ja kengät kesät talvet ja syö halvinta makkaraa niin varmaan saattoi jäädäkkin hyvin baareihin. Kämpässä pelkkä telkka, räsymatto ja sänky. Tunnistaa jo kaukaa surkean näköisestä ulkonäöstä.
Telkkari tietysti piilossa lupatarkastajan vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolloin käytettiin paljon henkka maukkaa. Ei silloin todellakaan kuljettu kauaa samoissa vaatteissa.
90-luvun työttömyyskursseilla tehtiin ulkomaan matkoja, opintoretkiä ja niiltä sai työttömyystuen päälle vielä puolikkaan ulkomaan päivärahan.
Vierailija kirjoitti:
90-luvun työttömyyskursseilla tehtiin ulkomaan matkoja, opintoretkiä ja niiltä sai työttömyystuen päälle vielä puolikkaan ulkomaan päivärahan.
Jos sattu mukava sossutantta kohdalle niin vakioasiakkaat sai myös harkinnan varaista tukea sen kun kävi kysymässä. "Pesukone pitää ostaa", ja 2000mk tilille ryyppyrahaa.
Oho tulipas typo otsikkoon 😂