Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas. heräsin kolmelta!

Vierailija
06.11.2022 |

Enkä osaa pyöriä sängyssä.
Ihan väsyny tähän.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ilmeisesti aina syksyisin jonkun sortin kaamosmasennuksesta. Normaalisti nukun 7h yöunet mutta syksyisin nukun huonosti 5-6h ja herään kolmen tienoilla.

Viime vuonna hain unilääkkeet jotka auttoivat pahimman yli. Taidan hakea myös tänä vuonna jos ei kohta mene ohi.

Vierailija
22/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin töissä kolmelta nukkumaan. Kuudelta hereille. Nyt kohta kotona lisää unta ja vapaille dokaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ennen puhuttu esivaihdevuosista, nyt väen lihomisen ja huonojen elintapojen myötä tää on noussut esille. Keho alkaa tehdä stoppia ihan muista syistä.

Kyllä niistä puhuttiin jo aikoinaan kun esim äiti alkoi olla siinä iässä. Ja ei, hän ei ollut lihava tms. Se että asioista ei aina ole puhutti, ei tarkoita että niitä ei ole ollut olemassa.

Vierailija
24/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr Reckeweg R15 ja R14 ovat oikeasti tehokkaita ja sivuvaikutuksettomia keinoja, myös esivaihdevuosissa tai vaihdevuosissa.

Hyviä unia kaikille.

Vierailija
25/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono sänky.

Vierailija
26/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ennen puhuttu esivaihdevuosista"

Ei joissain kulttuureissa vieläkään puhuta naisten vaikeuksista tai kärsimyksistä. Se ei tosiaan tarkoita, ettei niitä ole olemassa.

Vierailija
27/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee aikaisin nukkumaan, niin nukahtaa ehkä puoleksi tunniksi ja sitten naps ollaan hereillä taas.

Vierailija
28/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kun kävin ja tein fyysistä työtä, niin illalla uni tuli kuin luonnostaan. Nyt kun olen ollut työttämänä yli vuoden, niin valvon myöhään ja nukun miten satun. Kyllä se vaan on niin, että ihminen tarvitsee työpaikan ja säännöllisen vuorokausirytmin.

Vierailija
29/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin heräsin kolmen aikoihin. Katsoin sitten elokuvaa ja sen jälkeen otin pienet torkut.

Ei mulla ennen näin ole käynyt.

Vierailija
30/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä herääjillä ollut korona? Itse long covidia sairastavana ja muillakin kohtalotovereilla on ollut heräilyä juurikin klo 03 ja 04 tienoilla...

Vierailija
31/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä kun kävin ja tein fyysistä työtä, niin illalla uni tuli kuin luonnostaan. Nyt kun olen ollut työttämänä yli vuoden, niin valvon myöhään ja nukun miten satun. Kyllä se vaan on niin, että ihminen tarvitsee työpaikan ja säännöllisen vuorokausirytmin.

Se työnteko ei tosiaan takaa unta, jos on muuta ongelmaa.

Vierailija
32/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä herääjillä ollut korona? Itse long covidia sairastavana ja muillakin kohtalotovereilla on ollut heräilyä juurikin klo 03 ja 04 tienoilla...

Minulla ei tietääkseni ole ollut.

Vierailija
33/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin heräsin kolmen aikaan ja onneksi vielä nukahdin uudelleen viiden korvilla. On mulla ollut korona ja myös tää olematon esioireisto vv ikää lähestyessä. Mutta unipulmia mulla on ollut jo lapsena. Se ei liity tähän hetkeen. Välillä menee nukkuen aamuun asti.

Vierailija
34/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi, alkoholi pois. Uniapnea?

Ulkoilua ja riittävästi ravintoa myös illalla.

Milloin alkaa vaikuttaa alkoholinkäyttö? Nyt reiluun neljään vuoteen en ole ottanut.

Entä ulkoilu, ulkoilen keskimäärin 9 tuntia/pvä. Viimeinen lenkki joskus 21 aikoihin koiran kanssa.

Syön kolme ateriaa päivässä ja lisäksi iltapalan, normaali paino.

Kuorsannut en ole vuosiin kun uni muuttunut kevyemmäksi, eikö kuorsaus ole uniapnean merkki?

Itse en ainakaan stressiä ole huomannut.

t. Viimeyön uni 5,1 tuntia

Vierailija
35/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kolmelta kun kuulin unen läpi pelottavan äänen, meni vähän aikaa että sain unen päästä uudelleen kiinni. Mitähän peruja ollut liikkeellä?

Vierailija
36/39 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin kolmelta kun kuulin unen läpi pelottavan äänen, meni vähän aikaa että sain unen päästä uudelleen kiinni. Mitähän peruja ollut liikkeellä?

Hah!

Mä heräsin kolmen aikoihin, mutta en mihinkään ääneen herännyt. Mä menin sitten vessaan ja vähänkö siellä kuului hyvin epämääräistä ääntä. Mä arvelin, että se ääni tuli toisesta kämpästä.

Voidaankohan me olla naapureita?

Vierailija
37/39 |
07.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä käsikauppa valmiste auttaisi esivaihdveuosi oireisiin? Joku luontaistuote?

Vierailija
38/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todella rasittavaa, itsekin herään nykyään aina tunnin ennen kellonsoittoa joten jää unet vajaaksi. Ihanat esivaihdevuodet, ennen nukuin hyvin. Vinkkejä kaivataan?

Vierailija
39/39 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma! Ikää 47 ja herään aina aamuyöllä valvomaan. Ihan kamalaa. Kävin labroissa, mutta arvoissa vaihdevuodet ei ainakaan vielä näkyneet, sanoi lääkäri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä