Harmittaako kun joulu ja uusi vuosi osuu viikonlopulle?
Ainoastaan tapaninpäivä on maanantaina. Itseä ei harmita kun olen työtön ja voin lomailla jatkuvasti.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harmittaa 😀
Onneksi itsenäisyyspäivä osuu tiistaillle.
Onhan se maanantaikänni jotain. Maanantaivapaa ois siitä parempi ettei tarvisi selväillä välillä.
Mistä tiedät, vaikka saisit töitä ens viikolla? Onpa erikoinen negatiivinen ajattelutapa työttömällä sanoa jo 5.11., ettei haittaa jouluna vähät pyhät. Saatat olla jouluna täyttä häkää työelämässä, ap. Tsemppiä työnhakuun, ehkä tärppää piankin!
Ei harmita, jään lomalle 15.12 ja palaan töihin 3. tammikuuta
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, vaikka saisit töitä ens viikolla? Onpa erikoinen negatiivinen ajattelutapa työttömällä sanoa jo 5.11., ettei haittaa jouluna vähät pyhät. Saatat olla jouluna täyttä häkää työelämässä, ap. Tsemppiä työnhakuun, ehkä tärppää piankin!
Ei kai niitä töitä ilmesty tyhjästä jos ei hae.
Harmittaa jos en saa työvuoroa tuolle viikonlopulle.
Ei harmita, aloitan uuden työn eikä lomapäiviä yhtään, mutta olen ehtinyt aikaisemmin lomailla jo. Joulun viettoon riittää nuo kolme päivää ihan hyvin. Erilaiselta tuntui silloin kun olin vakituisessa työssä, missä oli vain vähän joustoa eikö etätyömahdollisuutta. Pätkätyöläisenä ja pitkälti etähommissa työelämäkin tuntuu ihan kivalta!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 18 palkallista lomapäivää vielä (eli melkein 4vkoa) jäljellä joten miksi harmittaisi?
Voihan olla, ettei ap tunne sinua henkilökohtaisesti, joten hän ei voinut ennakkoon tietää, harmittaako sinua vai ei. Loukkaannut ilmeisesti kun kysyttiin.
Kyllä harmittaa lyhyet pyhät. No otan muutaman lomapäivän. Onneksi taas alkaa pyhät pitenemään ensi vuodesta.
Pieni harmi kumminkin verrattuna jos joutuisi olemaan työttömänä ja muiden elätettävänä.
Ei. Olisin töissä joka tapauksessa sekä joulun että uuden vuoden. Omasta toiveestani.
Ap taitaa olla jokseenkin onneton ihminen, jokayriträä saada pientä iloa elämäänsä hekumoimalla muiden mahdollisilla harmituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos on 6-kymppinen ja hakenut jo töitä 2 vuotta, niin eiköhän voi aika suurella varmuudella sanoa, että on työtön vielä joulun pyhinäkin. En tosin ole ap, vaan puhun yleisellä tasolla.
Tietenkin harmittaa vähän. Mutta kun en hirveästi joulua hössötä, ei se nyt mitään kamalaa ole. Kalenteri nyt vaan sattuu olemaan sellainen kiertävä järjestelmä, eikä tämä siksi isona yllärinä tule. Mun työajoille 2024 joulu on paras mahdollinen. Sitä odotellessa :D
Ei harmita, pysyy paremmin viikonpäivissä laskuissa. Eläkkeellä, nautin vaan joulunajasta.
Ei harmita. Tylsää kun Suomi on " kiinni " monta päivää
Harmittaa, ei tunnu joululta, kuten ei viime vuonnakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita. Tylsää kun Suomi on " kiinni " monta päivää
Millä tavalla "kiinni"? Kauppaan pääsee, baariin pääsee, bussit kulkee suurimman osan aikaa, junat kulkee jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, ei tunnu joululta, kuten ei viime vuonnakaan.
Miksi ei? Miksi sinulle jouluntuntu tulee nimenomaan viikonpäivästä eikä esim. mielentilasta, seurasta, ruuasta tms.?
Ei harmita, asun ulkomailla ja täällä viikonlopun pyhien vapaat siirtyvät seuraavan viikon alkuun.