Ankeaa kun mieheni ei halua mitään läheisteni kanssa jouluna
Minäkään en todellakaan halua sellaista joulua, joka vietetään tien päällä kierrellen eri sukulaisia. Mutta minun lapsuuden perheen jäseniä asuu parin kilometrin säteellä meidän kodista useampi ja haluaisin tavata heitä jouluna, joko yhteiset joulukahvit, puuro tai vaikka että istuttaisiin pari tuntia yhdessä iltaa suklaata syöden, heillä tai meillä. Ei mitään suurellista vaan rentoa. Mies ei vihaa läheisiäni, mutta ei suostu tällaiseen joulutapaamiseen ollenkaan. Tuntuu todella ankealta. Onko muilla samanlaista?
Kommentit (109)
Meillä on kaksi aikuista lasta puolisoineen, toisella parilla pieni lapsi. Asuvat 200 km ja 600 km päässä.
Jokainen joulu on ollut erilainen. Joskus kaikki yhtaikaa, joskus vietetty " joulua" jo etukäteen., joskus olemme olleet kahden.
Joka vuosi muistutan, ettemme odota että tulevat velvollisuudesta mutta aina ovat tervetulleita. Kyllä me kahdestaankin pärjätään. Lapsiperheenkin on aika jossain vaiheessa luoda omia perinteitä.
MIeheni tietää, että minulle on täysin ok, jos hän haluaa viettää joulun sisarustensa ja heidän puolisoidensa, lastensa ja lastenlastensa kanssa. Haluan vain tietää sen ajoissa, jotta osaan suunnitella omat tekemiseni. Minä en lähde mukaan. Hänen sukulaisensa ovat ihmisinä ihan ok, mutta en halua mukaan heidän sukujouluunsa, en edes käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Siksi, että meillä on kaksi pietä lasta, minulla ei ole ajokorttia ja bussit ei jouluna kulje noihin suuntiin. Ja muutenkin tuntuisi aika tyhmältä mennä kylään ilman miestä jouluna kun muulloin hän tulee mukaan. Ap
Taksit kulkevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanottuna sinä et halua käydä miehen sukulaisille ja mutta samaan aikaan haluat että mies viettää joulun sinun sukulaisilla. Saako miehesi siis kitistä samalla tavalla kuinka sinä et halua käydä höben sukulaisille vaan haluat olla vain omilla sukulaisilla?
Miehen kaikki sukulaiset asuu toisella puolella Suomea. Heidän luo ei mahdu edes majoittumaan vaan meidän pitäisi olla joulu hotellissa jos mentäisiin, ei kiva joulu pienten lasten kanssa. Eikä hänen sukulaiset taas tahdo tulla meille jouluna tuon pitkän välimatkan takia. Ap
Sinulla on niin helposti tunnistettava tyyli näissä provoissasi, että ei tarvita kummoista tekstianalyysia paljastamaan, kuka jälleen on avauksen takana ;-)
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanottuna sinä et halua käydä miehen sukulaisille ja mutta samaan aikaan haluat että mies viettää joulun sinun sukulaisilla. Saako miehesi siis kitistä samalla tavalla kuinka sinä et halua käydä höben sukulaisille vaan haluat olla vain omilla sukulaisilla?
Missä sanoi että ei halua nimenomaan käydä miehen sukulaisilla? Mistä tällainen hyökkäävyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Siksi, että meillä on kaksi pietä lasta, minulla ei ole ajokorttia ja bussit ei jouluna kulje noihin suuntiin. Ja muutenkin tuntuisi aika tyhmältä mennä kylään ilman miestä jouluna kun muulloin hän tulee mukaan. Ap
Sanoit, että sukulaiset asuu parin kilometrin säteellä. Eihän se ole matka eikä mikään kävellä. Lapset rattaisiin jos ne on pakko ottaa mukaan.
Noin 3-5 km on välimatka kullekin heistä meiltä. Lapsista toinen kaksi, toinen viisi, ei kulje rattaissa kumpikaan. Ap
V*ttu mikä avuttomuuden määrä. SOITA TAKSI.
Pakkoko on kiroilla?
Mieheni ei suostu jäämään kaitsemaan lapsia kotiin niin että menisin yksin.
Kahden istuinta tarvitsevan lapsen kanssa takseilu on aika vaikeaa.
ApTROLLI PALJASTUI
Miksi olet lisääntynyt moisen kanssa joka ei omaa vastuutaan kanna.
Paljastui jo edellisellä sivulla. MInkähänlainen elämä tälläkin piruparalla todellisuudessa on? Päivästä toiseen keksittyjä "mieheni" -avauksia tälle palstalle.
Ei ole vielä 25 vuoden liiton aikana tullut sellaista tilannetta, että jos minä olen toivonut tai pyytänyt jotakin itselleni tärkeää asiaa, niin mies ei olisi siihen suostunut. Sama pätee tietysti myös toisinpäin. Mies myös vahtii lapsia aina kun minulla on menoa tai haluan levätä. Hoidetaan vanhemmuus muutenkin aika lailla puoleksi.
Jos minulla olisi tuollainen puoliso, joka ei suostuisi milloin mihinkin minulle tärkeään juttuun, niin harkitsisin kyllä hyvin vakavasti, että haluaisinko enää jatkaa liittoa.
Ap:n toiveet on hyvinkin kohtuullisia, on täysin normaalia haluta tavata lähisukulaisiaan joulun aikaan. Olisi aivan eri asia jos toinen vaatisi jotain mahdotonta, mutta siitä ei ole nyt kysymys.
Ei ole vielä 25 vuoden liiton aikana tullut sellaista tilannetta, että jos minä olen toivonut tai pyytänyt jotakin itselleni tärkeää asiaa, niin mies ei olisi siihen suostunut. Sama pätee tietysti myös toisinpäin. Mies myös vahtii lapsia aina kun minulla on menoa tai haluan levätä. Hoidetaan vanhemmuus muutenkin aika lailla puoleksi.
Jos minulla olisi tuollainen puoliso, joka ei suostuisi milloin mihinkin minulle tärkeään juttuun, niin harkitsisin kyllä hyvin vakavasti, että haluaisinko enää jatkaa liittoa.
Ap:n toiveet on hyvinkin kohtuullisia, on täysin normaalia haluta tavata lähisukulaisiaan joulun aikaan. Olisi aivan eri asia jos toinen vaatisi jotain mahdotonta, mutta siitä ei nyt ole kysymys.
Ap on rasittava puolisoriippuvainen ihminen. Miten järjestäisit asian ilman puolisoa? Yh olet kohta, jos et suo toiselle edes joulurauhaa.