Ankeaa kun mieheni ei halua mitään läheisteni kanssa jouluna
Minäkään en todellakaan halua sellaista joulua, joka vietetään tien päällä kierrellen eri sukulaisia. Mutta minun lapsuuden perheen jäseniä asuu parin kilometrin säteellä meidän kodista useampi ja haluaisin tavata heitä jouluna, joko yhteiset joulukahvit, puuro tai vaikka että istuttaisiin pari tuntia yhdessä iltaa suklaata syöden, heillä tai meillä. Ei mitään suurellista vaan rentoa. Mies ei vihaa läheisiäni, mutta ei suostu tällaiseen joulutapaamiseen ollenkaan. Tuntuu todella ankealta. Onko muilla samanlaista?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Siksi, että meillä on kaksi pietä lasta, minulla ei ole ajokorttia ja bussit ei jouluna kulje noihin suuntiin. Ja muutenkin tuntuisi aika tyhmältä mennä kylään ilman miestä jouluna kun muulloin hän tulee mukaan. Ap
Sanoit, että sukulaiset asuu parin kilometrin säteellä. Eihän se ole matka eikä mikään kävellä. Lapset rattaisiin jos ne on pakko ottaa mukaan.
Noin 3-5 km on välimatka kullekin heistä meiltä. Lapsista toinen kaksi, toinen viisi, ei kulje rattaissa kumpikaan. Ap
V*ttu mikä avuttomuuden määrä. SOITA TAKSI.
Pakkoko on kiroilla?
Mieheni ei suostu jäämään kaitsemaan lapsia kotiin niin että menisin yksin.
Kahden istuinta tarvitsevan lapsen kanssa takseilu on aika vaikeaa.
Ap
TROLLI PALJASTUI
Miksi olet lisääntynyt moisen kanssa joka ei omaa vastuutaan kanna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene itseksesi - mikään ei ole niin hirveää kuin joulu vastenmielisten ihmisten seurassa.
Mulla on sama ongelma mutta eri vinkkeli, ne kamalat sukulaiset on OMAT vanhempani, narsistiset, alistavat lapsenhakkajat jotka edelleen alistaa ja kiusaa, nälvien ja kiristäen ja uhkaillen - ja alkon vaikutuksesta isä käy sitten kimppuun väkivallalla.
En suin surmin halua tuonne, en jouluna, en koskaan. Mieheni alkuun kovastikin painosti että pitää käydä sielläkin. Naiivi kun oli.
No keran sitten kun näki mitä narsisti-hakkaaja isäni osaa suutuspäissään tehdä, loppui painostus.Ja vaikkei ole edes väkivaltaa niin sekin riittää että on kireä tunnelma, epämukava olo.
Joulu on sellainen että sitä EI PIDÄ viettää ikävien ihmisten seurassa.
Ps. Ap, sun puolisolla ei ole mitään pakkoa pitää sun vanhemmista. Ei se ole niiden kanssa naimisiin mennyt.
Minulle riittäisi jos voisin tavata vaikka edes siskoni jouluna, ei mikään pakko tavata vanhempiani. Ja kuten sanoin mieheni ei inhoa läheisiäni ja tapaa heitä ilman valittamista kyllä. Paitsi joulu jostain syystä nyt sitten eri. Ap
Etkö itse tajua sitä että sinun vaatimusten mukaan miehen pitää kääntää selkänsä omille sukulaisille että se pääsee kaikkien muiden päivin lisäksi vielä joulunkin viettämään vain sinun sukulaisten kanssa? Yritätkö muutenkin hallita miestäsi kun selvästikin yrität kieltää mieheltä omat mielipiteet?
Jos miehesi painaa paljon duunia, niin ehkä hän nyt ajattelee että voisi jouluna vain rentoutua kotona oman perheen kanssa ilman stressiä. Me miehet keskimäärin olemme himpun verran myös itsekkäämpiä kun emme omaa sellaista pakonomaista näin täytyy perinteiden mukaan toimia-velvollisuudentunnetta.
Ymmärrän tuon omat vanhemmat lähellä vs. miehen vanhemmat kaukana-tilanteen, ja se varmaan tässä miestä myös ärsyttää. Sillä kaikesta huolimatta muiden ei-biologisten sukulaisten kanssa olo on aina vähän stressaavampaa kuin että saisi oman perheen kanssa viettää aikaa ja katsoa mitä TV:stä huvittaa eikä miettiä käyttäytymissääntöjä.
Välillä miehenkin pitää myöntyä kuitenkin joten joka toinen vuosi visiitti vanhempiesi luo olisi OK. Ja miksei vanhemmat voi tulla visiitille sen sijaan että teidän pitää matkustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene itseksesi - mikään ei ole niin hirveää kuin joulu vastenmielisten ihmisten seurassa.
Mulla on sama ongelma mutta eri vinkkeli, ne kamalat sukulaiset on OMAT vanhempani, narsistiset, alistavat lapsenhakkajat jotka edelleen alistaa ja kiusaa, nälvien ja kiristäen ja uhkaillen - ja alkon vaikutuksesta isä käy sitten kimppuun väkivallalla.
En suin surmin halua tuonne, en jouluna, en koskaan. Mieheni alkuun kovastikin painosti että pitää käydä sielläkin. Naiivi kun oli.
No keran sitten kun näki mitä narsisti-hakkaaja isäni osaa suutuspäissään tehdä, loppui painostus.Ja vaikkei ole edes väkivaltaa niin sekin riittää että on kireä tunnelma, epämukava olo.
Ps. Ap, sun puolisolla ei ole mitään pakkoa pitää sun vanhemmista. Ei se ole niiden kanssa naimisiin mennyt.
Minulle riittäisi jos voisin tavata vaikka edes siskoni jouluna, ei mikään pakko tavata vanhempiani. Ja kuten sanoin mieheni ei inhoa läheisiäni ja tapaa heitä ilman valittamista kyllä. Paitsi joulu jostain syystä nyt sitten eri. Ap
No ei se miehesi varmaan ole sua kieltänyt siskoa tapaamasta, on varmaan vaan ilmoittanut että senkun menet keskenäs. Ei se mikään kielto ole.
Ei mies minua tietenkään kiellä menemästä, mutta ei suostu kaitsemaan lapsia sillä aikaa jos menen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Siksi, että meillä on kaksi pietä lasta, minulla ei ole ajokorttia ja bussit ei jouluna kulje noihin suuntiin. Ja muutenkin tuntuisi aika tyhmältä mennä kylään ilman miestä jouluna kun muulloin hän tulee mukaan. Ap
Olet siis naislapsi ja mies on sulle joku taksikuski.
Kasva aikuiseksi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö itse tajua sitä että sinun vaatimusten mukaan miehen pitää kääntää selkänsä omille sukulaisille että se pääsee kaikkien muiden päivin lisäksi vielä joulunkin viettämään vain sinun sukulaisten kanssa? Yritätkö muutenkin hallita miestäsi kun selvästikin yrität kieltää mieheltä omat mielipiteet?
Mitä ihmettä? Ei miehen tarvitse kääntää sukulaisilleen selkää. Mies ei itse halua ajaa toiselle puolelle Suomea hotelliin tapaamaan sukulaisiaan jouluna eikä hänen sukulaiset halua ajaa sieltä kaukaa meille jouluna. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se miehesi varmaan ole sua kieltänyt siskoa tapaamasta, on varmaan vaan ilmoittanut että senkun menet keskenäs. Ei se mikään kielto ole.
Ei mies minua tietenkään kiellä menemästä, mutta ei suostu kaitsemaan lapsia sillä aikaa jos menen. Ap
Ota lapset mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi painaa paljon duunia, niin ehkä hän nyt ajattelee että voisi jouluna vain rentoutua kotona oman perheen kanssa ilman stressiä. Me miehet keskimäärin olemme himpun verran myös itsekkäämpiä kun emme omaa sellaista pakonomaista näin täytyy perinteiden mukaan toimia-velvollisuudentunnetta.
Ymmärrän tuon omat vanhemmat lähellä vs. miehen vanhemmat kaukana-tilanteen, ja se varmaan tässä miestä myös ärsyttää. Sillä kaikesta huolimatta muiden ei-biologisten sukulaisten kanssa olo on aina vähän stressaavampaa kuin että saisi oman perheen kanssa viettää aikaa ja katsoa mitä TV:stä huvittaa eikä miettiä käyttäytymissääntöjä.
Välillä miehenkin pitää myöntyä kuitenkin joten joka toinen vuosi visiitti vanhempiesi luo olisi OK. Ja miksei vanhemmat voi tulla visiitille sen sijaan että teidän pitää matkustaa?
Ei mieheni paina tavallista enempää duunia. Ja saa hän arkenakin levätä.
Ap
Onko sillä siskollas auto ja voiko se hakea?
No jos on noin toivoton tilanne, että ei voi kävellä, ei voi mennä taksilla, ei voi pyytää sukulaisilta kyytiä eikä mies voi yksin kaitsea lapsia, niin sitten ei ole enää mitään tehtävissä. Joudut nyt vain viettämään joulun ilman sukulaisiasi. Kovasti voimia vaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole siskolla autoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Sanoit, että sukulaiset asuu parin kilometrin säteellä. Eihän se ole matka eikä mikään kävellä. Lapset rattaisiin jos ne on pakko ottaa mukaan.
Noin 3-5 km on välimatka kullekin heistä meiltä. Lapsista toinen kaksi, toinen viisi, ei kulje rattaissa kumpikaan. Ap
Pakkoko on kiroilla?
Ap
Pysy sitten kotona. Eikö miehesi voi viedä teitä sinne ja sitten hakea?
Sukulaiset voivat kyyditä sinua ja kakaroita, jos haluavat teidåt luokseen. Noin, ongelma ratkaistu.
Meillä menisi joulu pilalle jos olisi pakko sukulaisten kanssa se viettää😫 Kyllä se muulloin tapaaminen, varsinkin kesällä kun pääsee uloskin ja jouluna puhelimessa juttelu on ihan riittävästi.
Nykyään monet haluavat olla omassa kodissaan omassa rauhassa. Meillä ei ole enää ollut 40-vuoteen ollut mitään suku kokoontumisia jouluna. Ne ovat jääneet historiaan 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Pakkoko on kiroilla?
ApPysy sitten kotona. Eikö miehesi voi viedä teitä sinne ja sitten hakea?
Ei suostu, sehän tässä erityisen ankeaa onkin. Hän haluaa vain maata joulun tekemättä yhtään mitään, tai no syödä kyllä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole siskolla autoa.
Ap
Ei tietenkään. Mikään ei onnistu.
Selvyyden vuoksi, minulle riittäisi jos pelkkä siskoni voisi jossain kohdin pistäytyä vaikka tunniksi vain esim tuhoamaan joulusuklaarasioita ja juomaan lasin glögiä. Mutta tämäkään ei miehelle käy. Ap
Ap kirjoitti: "minun lapsuuden perheen jäseniä asuu parin kilometrin säteellä meidän kodista useampi ja haluaisin tavata heitä jouluna, joko yhteiset joulukahvit, puuro tai vaikka että istuttaisiin pari tuntia yhdessä iltaa suklaata syöden".
Eiköhän jollakin "jäsenellä" ole auto, jolla te voitte matkustaa. Jos ette voi, niin sitten otat vaikka teamsillä yhteyden ja syötte päissänne niitä suklaita.
Joo, huono aloitus. Mies parka, otti typerän muijan.
No on sulla mies!
Koti on kai yhtä paljon teidän molempien? Pyydä sukulaiset kahville? Tai joulupäivänä pyydät käymään. Kompromissi jos mies haluaa olla aaton ihan vaan oman perheen kanssa. Jos mies ei suostu niin siinä on mietinnän paikka että onko suhteenne normaali. Ei suostu vahtimaan omia lapsiaan? Täh?! Eihän omia lapsia vahdita kuten joku lapsenvahti? Se pitäisi olla itsestään selvää että lapset ovat yhtä paljon kummankin vastuulla. Ei tulisi edes mieleen kysyä että voitko olla lasten kanssa jos menen vaikka kauppaan. Ei mieskään minulta kysy vahdinko meidän lapsia jos käy jossain.
Luitko aloitusta? Minulle käy meillä tai heillä. Miehelle ei käy että heistä edes joku pistäytyisi edes kahvilla meillä. Ap