Ankeaa kun mieheni ei halua mitään läheisteni kanssa jouluna
Minäkään en todellakaan halua sellaista joulua, joka vietetään tien päällä kierrellen eri sukulaisia. Mutta minun lapsuuden perheen jäseniä asuu parin kilometrin säteellä meidän kodista useampi ja haluaisin tavata heitä jouluna, joko yhteiset joulukahvit, puuro tai vaikka että istuttaisiin pari tuntia yhdessä iltaa suklaata syöden, heillä tai meillä. Ei mitään suurellista vaan rentoa. Mies ei vihaa läheisiäni, mutta ei suostu tällaiseen joulutapaamiseen ollenkaan. Tuntuu todella ankealta. Onko muilla samanlaista?
Kommentit (109)
Joulu on tosi teennäinen juhla. Itse vietän sen rennosti ihan oman perheen kanssa - syödään, juodaan, katsotaan leffoja, nautitaan toisistamme.
Mikä siinä on, että naiset niin usein pakottavat miehensä tekemään sitä sun tätä? Ihme pomottamista.
Toisin sanottuna sinä et halua käydä miehen sukulaisille ja mutta samaan aikaan haluat että mies viettää joulun sinun sukulaisilla. Saako miehesi siis kitistä samalla tavalla kuinka sinä et halua käydä höben sukulaisille vaan haluat olla vain omilla sukulaisilla?
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Siksi, että meillä on kaksi pietä lasta, minulla ei ole ajokorttia ja bussit ei jouluna kulje noihin suuntiin. Ja muutenkin tuntuisi aika tyhmältä mennä kylään ilman miestä jouluna kun muulloin hän tulee mukaan. Ap
En minäkään jaksaisi edes omia sukulaisiani, saati sitten puolison. Enkä minäkään inhoa ketään, haluan vain olla ihan rauhassa jouluna.
Ainahan voi mennä yksin se, joka haluaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Siksi, että meillä on kaksi pietä lasta, minulla ei ole ajokorttia ja bussit ei jouluna kulje noihin suuntiin. Ja muutenkin tuntuisi aika tyhmältä mennä kylään ilman miestä jouluna kun muulloin hän tulee mukaan. Ap
Sanoit, että sukulaiset asuu parin kilometrin säteellä. Eihän se ole matka eikä mikään kävellä. Lapset rattaisiin jos ne on pakko ottaa mukaan.
Mene itseksesi - mikään ei ole niin hirveää kuin joulu vastenmielisten ihmisten seurassa.
Mulla on sama ongelma mutta eri vinkkeli, ne kamalat sukulaiset on OMAT vanhempani, narsistiset, alistavat lapsenhakkajat jotka edelleen alistaa ja kiusaa, nälvien ja kiristäen ja uhkaillen - ja alkon vaikutuksesta isä käy sitten kimppuun väkivallalla.
En suin surmin halua tuonne, en jouluna, en koskaan. Mieheni alkuun kovastikin painosti että pitää käydä sielläkin. Naiivi kun oli.
No keran sitten kun näki mitä narsisti-hakkaaja isäni osaa suutuspäissään tehdä, loppui painostus.
Ja vaikkei ole edes väkivaltaa niin sekin riittää että on kireä tunnelma, epämukava olo.
Joulu on sellainen että sitä EI PIDÄ viettää ikävien ihmisten seurassa.
Ps. Ap, sun puolisolla ei ole mitään pakkoa pitää sun vanhemmista. Ei se ole niiden kanssa naimisiin mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanottuna sinä et halua käydä miehen sukulaisille ja mutta samaan aikaan haluat että mies viettää joulun sinun sukulaisilla. Saako miehesi siis kitistä samalla tavalla kuinka sinä et halua käydä höben sukulaisille vaan haluat olla vain omilla sukulaisilla?
Miehen kaikki sukulaiset asuu toisella puolella Suomea. Heidän luo ei mahdu edes majoittumaan vaan meidän pitäisi olla joulu hotellissa jos mentäisiin, ei kiva joulu pienten lasten kanssa. Eikä hänen sukulaiset taas tahdo tulla meille jouluna tuon pitkän välimatkan takia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Sanoit, että sukulaiset asuu parin kilometrin säteellä. Eihän se ole matka eikä mikään kävellä. Lapset rattaisiin jos ne on pakko ottaa mukaan.
Noin 3-5 km on välimatka kullekin heistä meiltä. Lapsista toinen kaksi, toinen viisi, ei kulje rattaissa kumpikaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
Noin 3-5 km on välimatka kullekin heistä meiltä. Lapsista toinen kaksi, toinen viisi, ei kulje rattaissa kumpikaan. Ap
V*ttu mikä avuttomuuden määrä. SOITA TAKSI.
Miksi miehesi pitäisi väkisin viettää aikaa sukulaistesi kanssa. Mene sinä läheistesi luokse itse tai kyydillä, mies mene omiensa luokse ja tavatkaa sitten kotona. Ei tarvitse kiertää siellä täällä. Mies pärjää aikuisena kotona sen ajan kun olet sukulaisillasi myös, jos ei itse mene mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
On sulla sukulaiset jotka ei ton vertaa voi sua kyytiä edes jouluna
Vierailija kirjoitti:
Mene itseksesi - mikään ei ole niin hirveää kuin joulu vastenmielisten ihmisten seurassa.
Mulla on sama ongelma mutta eri vinkkeli, ne kamalat sukulaiset on OMAT vanhempani, narsistiset, alistavat lapsenhakkajat jotka edelleen alistaa ja kiusaa, nälvien ja kiristäen ja uhkaillen - ja alkon vaikutuksesta isä käy sitten kimppuun väkivallalla.
En suin surmin halua tuonne, en jouluna, en koskaan. Mieheni alkuun kovastikin painosti että pitää käydä sielläkin. Naiivi kun oli.
No keran sitten kun näki mitä narsisti-hakkaaja isäni osaa suutuspäissään tehdä, loppui painostus.Ja vaikkei ole edes väkivaltaa niin sekin riittää että on kireä tunnelma, epämukava olo.
Ps. Ap, sun puolisolla ei ole mitään pakkoa pitää sun vanhemmista. Ei se ole niiden kanssa naimisiin mennyt.
Minulle riittäisi jos voisin tavata vaikka edes siskoni jouluna, ei mikään pakko tavata vanhempiani. Ja kuten sanoin mieheni ei inhoa läheisiäni ja tapaa heitä ilman valittamista kyllä. Paitsi joulu jostain syystä nyt sitten eri. Ap
No mitä jos pyydätte sukulaisia käymään teillä?
En nyt ymmärrä miksi miehesi pitäis moiseen osallistua. Arki on niin hektistä että joulua ei enää tartte suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene itseksesi?
V*ttu mikä avuttomuuden määrä. SOITA TAKSI.
Pakkoko on kiroilla?
Mieheni ei suostu jäämään kaitsemaan lapsia kotiin niin että menisin yksin.
Kahden istuinta tarvitsevan lapsen kanssa takseilu on aika vaikeaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No keran sitten kun näki mitä narsisti-hakkaaja isäni osaa suutuspäissään tehdä, loppui painostus.Ja vaikkei ole edes väkivaltaa niin sekin riittää että on kireä tunnelma, epämukava olo.
Minulle riittäisi jos voisin tavata vaikka edes siskoni jouluna, ei mikään pakko tavata vanhempiani. Ja kuten sanoin mieheni ei inhoa läheisiäni ja tapaa heitä ilman valittamista kyllä. Paitsi joulu jostain syystä nyt sitten eri. Ap
No ei se miehesi varmaan ole sua kieltänyt siskoa tapaamasta, on varmaan vaan ilmoittanut että senkun menet keskenäs. Ei se mikään kielto ole.
Tarjoa miehellesi lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa ja jälkiruoaksi luumukiisselliä kermavaahdolla.
Ja lopuksi tarjoa itsesi.
Tulee mahtava joulu.
Ei.