Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ankeaa kun mieheni ei halua mitään läheisteni kanssa jouluna

Vierailija
05.11.2022 |

Minäkään en todellakaan halua sellaista joulua, joka vietetään tien päällä kierrellen eri sukulaisia. Mutta minun lapsuuden perheen jäseniä asuu parin kilometrin säteellä meidän kodista useampi ja haluaisin tavata heitä jouluna, joko yhteiset joulukahvit, puuro tai vaikka että istuttaisiin pari tuntia yhdessä iltaa suklaata syöden, heillä tai meillä. Ei mitään suurellista vaan rentoa. Mies ei vihaa läheisiäni, mutta ei suostu tällaiseen joulutapaamiseen ollenkaan. Tuntuu todella ankealta. Onko muilla samanlaista?

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset voivat kyyditä sinua ja kakaroita, jos haluavat teidåt luokseen. Noin, ongelma ratkaistu.

Olen eri, mutta ongelma ei ole kyllä noin helpolla ratkaistu. Oletetaan, että sukulainen ajaa pihaan hakemaan ap:ta ja kahta pientä lasta. Ensin pitää mennä irroittamaan turvaistuimet omasta autosta, sitten kantaa ne sukulaisen autoon, ihmetellä miten ne saa kiinnitettyä sinne, kaikki mallit ei edes käy kaikkiin autoihin, kiinnittää jos onnistuu ja sama homma uudelleen toisinpäin kun palaa kyläreissulta.

Vierailija
42/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes but -peli. Tähän on ainoa oikea vastaus se, että miehen tulee muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene itseksesi?

Siksi, että meillä on kaksi pietä lasta, minulla ei ole ajokorttia ja bussit ei jouluna kulje noihin suuntiin. Ja muutenkin tuntuisi aika tyhmältä mennä kylään ilman miestä jouluna kun muulloin hän tulee mukaan. Ap

Sanoit, että sukulaiset asuu parin kilometrin säteellä. Eihän se ole matka eikä mikään kävellä. Lapset rattaisiin jos ne on pakko ottaa mukaan.

Noin 3-5 km on välimatka kullekin heistä meiltä. Lapsista toinen kaksi, toinen viisi, ei kulje rattaissa kumpikaan. Ap

V*ttu mikä avuttomuuden määrä. SOITA TAKSI.

Pakkoko on kiroilla?

Mieheni ei suostu jäämään kaitsemaan lapsia kotiin niin että menisin yksin.

Kahden istuinta tarvitsevan lapsen kanssa takseilu on aika vaikeaa.

Ap

Pysy sitten kotona. Eikö miehesi voi viedä teitä sinne ja sitten hakea?

Ei suostu, sehän tässä erityisen ankeaa onkin. Hän haluaa vain maata joulun tekemättä yhtään mitään, tai no syödä kyllä. Ap

Mielestäni joulu on juuri rentoutumista varten. Silloin voi vain olla, syödä, käydä ehkä vähän katselemassa jouluvaloja, rentoutua, pelailla lasten kanssa pelejä ja vaikka ottaa nokoset, mutta aikataulutus ja tuollaiset turhat kyläilyt voi jättää väliin, jos ei huvita. Se ei ole ankeaa, vaan se on rauhallinen omannäköinen joulu.

Jos sinä haluat läähättää menemään, niin ok, mene, mutta se on sinun ongelmasi miten menet, ei muiden.

Vierailija
44/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene itseksesi - mikään ei ole niin hirveää kuin joulu vastenmielisten ihmisten seurassa.

Mulla on sama ongelma mutta eri vinkkeli, ne kamalat sukulaiset on OMAT vanhempani, narsistiset, alistavat lapsenhakkajat jotka edelleen alistaa ja kiusaa, nälvien ja kiristäen ja uhkaillen - ja alkon vaikutuksesta isä käy sitten kimppuun väkivallalla.

En suin surmin halua tuonne, en jouluna, en koskaan. Mieheni alkuun kovastikin painosti että pitää käydä sielläkin. Naiivi kun oli.

No keran sitten kun näki mitä narsisti-hakkaaja isäni osaa suutuspäissään tehdä, loppui painostus.

Ja vaikkei ole edes väkivaltaa niin sekin riittää että on kireä tunnelma, epämukava olo.

Joulu on sellainen että sitä EI PIDÄ viettää ikävien ihmisten seurassa.

Ps. Ap, sun puolisolla ei ole mitään pakkoa pitää sun vanhemmista. Ei se ole niiden kanssa naimisiin mennyt.

Minulle riittäisi jos voisin tavata vaikka edes siskoni jouluna, ei mikään pakko tavata vanhempiani. Ja kuten sanoin mieheni ei inhoa läheisiäni ja tapaa heitä ilman valittamista kyllä. Paitsi joulu jostain syystä nyt sitten eri. Ap

No ei se miehesi varmaan ole sua kieltänyt siskoa tapaamasta, on varmaan vaan ilmoittanut että senkun menet keskenäs. Ei se mikään kielto ole.

Ei mies minua tietenkään kiellä menemästä, mutta ei suostu kaitsemaan lapsia sillä aikaa jos menen. Ap

Ei suostu, hyvän miehen olet löytänyt. En tajua näitä, että joku ei suostu omia lapsiaan kaitsemaan. Miten hän sen estää, en suostu niin en suostu... Päivän naurut.

Vierailija
45/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on sulla mies!

Koti on kai yhtä paljon teidän molempien? Pyydä sukulaiset kahville? Tai joulupäivänä pyydät käymään. Kompromissi jos mies haluaa olla aaton ihan vaan oman perheen kanssa. Jos mies ei suostu niin siinä on mietinnän paikka että onko suhteenne normaali. Ei suostu vahtimaan omia lapsiaan? Täh?! Eihän omia lapsia vahdita kuten joku lapsenvahti? Se pitäisi olla itsestään selvää että lapset ovat yhtä paljon kummankin vastuulla. Ei tulisi edes mieleen kysyä että voitko olla lasten kanssa jos menen vaikka kauppaan. Ei mieskään minulta kysy vahdinko meidän lapsia jos käy jossain.

No se koti on MIEHENKIN KOTI ja jos se ei sinne halua vieraita niin niitä ei silloin tule.

En minäkään naisena suostu siihen että jos olen sanonut että ei vieraita, mies sitten kutsuisikin sukulaisiaan.

Se menköön sukulaisiin itse ken haluaa.

Vierailija
46/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kumma mies, vois nyt edes suostua siihen, että siskos käy siellä. Eli käytännössä tahtoo syödä ja maata sohvalla koko joulun?

Vierailija
47/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvyyden vuoksi, minulle riittäisi jos pelkkä siskoni voisi jossain kohdin pistäytyä vaikka tunniksi vain esim tuhoamaan joulusuklaarasioita ja juomaan lasin glögiä. Mutta tämäkään ei miehelle käy. Ap

Osta teille kotiin glögiä ja suklaata ja tuhoa ne. Ai niin, sinulla ei ole autoa, niin et pääse kauppaan. Ja ai niin, sinulla ei ole rahaa, että voisit ostaa mitään. Ai niin, sinä et osaa edes tilata kotiin ruokaa. Voi hitsiläinen.

Vierailija
48/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene itseksesi?

Siksi, että meillä on kaksi pietä lasta, minulla ei ole ajokorttia ja bussit ei jouluna kulje noihin suuntiin. Ja muutenkin tuntuisi aika tyhmältä mennä kylään ilman miestä jouluna kun muulloin hän tulee mukaan. Ap

Sanoit, että sukulaiset asuu parin kilometrin säteellä. Eihän se ole matka eikä mikään kävellä. Lapset rattaisiin jos ne on pakko ottaa mukaan.

Noin 3-5 km on välimatka kullekin heistä meiltä. Lapsista toinen kaksi, toinen viisi, ei kulje rattaissa kumpikaan. Ap

V*ttu mikä avuttomuuden määrä. SOITA TAKSI.

Pakkoko on kiroilla?

Mieheni ei suostu jäämään kaitsemaan lapsia kotiin niin että menisin yksin.

Kahden istuinta tarvitsevan lapsen kanssa takseilu on aika vaikeaa.

Ap

Itse nait mieslapsen.

Vierailija
49/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiset voivat kyyditä sinua ja kakaroita, jos haluavat teidåt luokseen. Noin, ongelma ratkaistu.

Olen eri, mutta ongelma ei ole kyllä noin helpolla ratkaistu. Oletetaan, että sukulainen ajaa pihaan hakemaan ap:ta ja kahta pientä lasta. Ensin pitää mennä irroittamaan turvaistuimet omasta autosta, sitten kantaa ne sukulaisen autoon, ihmetellä miten ne saa kiinnitettyä sinne, kaikki mallit ei edes käy kaikkiin autoihin, kiinnittää jos onnistuu ja sama homma uudelleen toisinpäin kun palaa kyläreissulta.

Voi jukoliste taas. Sen 2 km matkan antaisin omien lasten olla vaikka takakontissa ilman mitään vyötä.

Vierailija
50/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kumma mies, vois nyt edes suostua siihen, että siskos käy siellä. Eli käytännössä tahtoo syödä ja maata sohvalla koko joulun?

Haluaa tosiaan vain maata ja syödä koko joulun, röhnöttää ylhäisessä yksinäisyydessään, ei edes ulkoilemaan tule minun ja lasten kanssa. Ap

Vierailija
51/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että vie sinut ja lapset sinne sukulaisiin muutaman kilometrin päähän ja hakee sitten sovittuna aikana pois tai sitten sinä kutsut ne sukulaiset teille istumaan iltaa. Yksi vaihtoehto on myös se, että mies jää lasten kanssa kotiin kun sinä menet kävellen/pyörällä/taksilla sinne sukulaisiin. 

Niistä mies voi sitten valita.

Mutta nyt vielä vähän ohi aiheen; suosittelen sinulle, että ajat ajokortin. Jatkossa on helpompi hoidella itse asioita, kun ei ole riippuvainen miehen kuskailusta. Ja toinen asia on se, että kyseenalaistan tuollaisen parisuhdedynamiikan, että mies ilmoittaa ettei suostu lähtemään sukulaisiin tai ei suostu edes kuskaamaan sinua ja lapsia sukulaisiin. 

Vierailija
52/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jukoliste taas. Sen 2 km matkan antaisin omien lasten olla vaikka takakontissa ilman mitään vyötä.

Kaksivuotias takakontissa?

Ja osa matkasta saattaa olla jopa moottoritietä, ei ap ole kertonut millainen tuo 3-5 km pätkä on.

Vierailija
53/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on hyvä viettää oman perheen kanssa, eikä vierailla ennen missään ennen kuin tapaninpäivänä. Lapsille pitää rakentaa omannäköinen oman perheen joulu, jossa ei ole eikä tarvita mummoa , ukkia tms...

Tapaninpäivänä voi käydä sitten sukuloimassa kenelle se sopii.

Vierailija
54/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene itseksesi - mikään ei ole niin hirveää kuin joulu vastenmielisten ihmisten seurassa.

Mulla on sama ongelma mutta eri vinkkeli, ne kamalat sukulaiset on OMAT vanhempani, narsistiset, alistavat lapsenhakkajat jotka edelleen alistaa ja kiusaa, nälvien ja kiristäen ja uhkaillen - ja alkon vaikutuksesta isä käy sitten kimppuun väkivallalla.

En suin surmin halua tuonne, en jouluna, en koskaan. Mieheni alkuun kovastikin painosti että pitää käydä sielläkin. Naiivi kun oli.

No keran sitten kun näki mitä narsisti-hakkaaja isäni osaa suutuspäissään tehdä, loppui painostus.

Ja vaikkei ole edes väkivaltaa niin sekin riittää että on kireä tunnelma, epämukava olo.

Ps. Ap, sun puolisolla ei ole mitään pakkoa pitää sun vanhemmista. Ei se ole niiden kanssa naimisiin mennyt.

Minulle riittäisi jos voisin tavata vaikka edes siskoni jouluna, ei mikään pakko tavata vanhempiani. Ja kuten sanoin mieheni ei inhoa läheisiäni ja tapaa heitä ilman valittamista kyllä. Paitsi joulu jostain syystä nyt sitten eri. Ap

No ei se miehesi varmaan ole sua kieltänyt siskoa tapaamasta, on varmaan vaan ilmoittanut että senkun menet keskenäs. Ei se mikään kielto ole.

Ei mies minua tietenkään kiellä menemästä, mutta ei suostu kaitsemaan lapsia sillä aikaa jos menen. Ap

Mitä tapahtuu, jos lähdet ja jätät lapset kotiin miehen kanssa?

Vierailija
55/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvyyden vuoksi, minulle riittäisi jos pelkkä siskoni voisi jossain kohdin pistäytyä vaikka tunniksi vain esim tuhoamaan joulusuklaarasioita ja juomaan lasin glögiä. Mutta tämäkään ei miehelle käy. Ap

Oletpa elämän pedannut ja siihen suostunut. Elätte siis yhdessä ja mies määrää mitä teette tai ette tee. Ei hoida omia lapsiaan. Hanki ekana se ajokortti ja katko noita köysiä miksi et pääse minnekään itse.

Vierailija
56/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kolme lasta pienillä ikäeroilla ja pääsin heidän kanssaan kulkemaan aikoinaan oikein hyvin ilman autokyytejä. Ja muutaman kilometrin matkalla riittää, kun lapsille on vaikka korokkeet, niin turvavyöt tulevat suurinpiirtein oikeaan paikkaan. Ei takseissakaan ole mitään turvaistuimia ja hyvin lapset kulkevat niissä.

Tottakai jos asiasta haluaa tehdä ongelman, niin se onnistuu kyllä.

Vierailija
57/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa tosiaan vain maata ja syödä koko joulun, röhnöttää ylhäisessä yksinäisyydessään, ei edes ulkoilemaan tule minun ja lasten kanssa. Ap

Sulleko tuli vasta mukuloiden jälkeen täytenä yllätyksenä miehen luonne?

Vierailija
58/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa elämän pedannut ja siihen suostunut. Elätte siis yhdessä ja mies määrää mitä teette tai ette tee. Ei hoida omia lapsiaan. Hanki ekana se ajokortti ja katko noita köysiä miksi et pääse minnekään itse.

Autokoulu on aika kallis, en usko miehen suostuvan sellaiseen rahanmenoon. Noin laiska äijä ei varmasti myöskään jaksa itse opettaa vaimoaan.

Vierailija
59/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kova riita ja lasten joulu on pilalla.

Ap

Vierailija
60/109 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee kova riita ja lasten joulu on pilalla.

Ap

Joo, niin se on, ihan niin kuin viime ja toissavuoden joulukin ja sitä ennen! Pilalla!! Täy-sin pi-lal-la! Pilalla, pilalla, pilalla, PILALLA!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi