Miksi jotkut lapset tuhoaa kaiken minkä käsiinsä saavat?
En tarkoita mitään taaperoita, vaan siis isompia lapsia, neljävuotiaasta ylöspäin, jotka jo tajuavatkin jostain jotain.
Tunnen pari tällaista (poikaa) eri kaveriperheiden kautta, toinen neljävuotias ja toinen viisi, kohta kuusi. Tahallaan rikkovat, repivät ja paiskovat toisten leluja, askarteluja, jne. Ovat aina olleet tuollaisia.
Meidän lattiat on sotkettu tussilla, huonekalut laitettu uuteen "järjestykseen", leluja pistetty tuhannen päreiksi, kirjat ja DVD:t väännetty ja käännetty ja vaikka mitä muuta. Leikkiminen ei kiinnosta, vain tuhoaminen ja huutaminen kurkku suorana.
Kommentit (44)
Minä kiellän myös vieraana olevia lapsia. Jos eivät tottele, niin leikit loppuvat siihen. Ilmoitan vanhemmille, ettei onnistu leikki heidän lapsillaan, saavat hakea lapsensa pois. Jos vanhemmat paikalla, kiellän silti.
Minulla tuota on jatkunut aikuisenakin. Tosin ovat olleet omia tavaroita, ei muiden. Olen rassaus innossani rikkonut kaksi videonauhuria, kasettinauhurin, kolme levysoitinta, steropaketin, sähkökitaran, akustisen kitaran. Ehkä enemmänkin mutta nyt ei tule mieleen.
No huh. Meidän tutuissa ei kyllä ole yhtään tuollaista lasta. Ei ole ollut ongelmia kotona vieraiden lasten takia.
En varmaan kutsuisi tuollaisia enää, lapsi kävisi heillä leikkimässä tai vain ulkona.
Meillä on paljon hienoja huonekaluja, taidetta ym joten olisi liian stressaavaa. Joutuisin koko ajan vahtimasn.
Ja omat lapset osaa käyttäytyä ihan ilman ojennusta.