Mies haluaa olla parisuhteessa, mutta ei halua muuttaa yhteen
Noin teilun vuoden verran olemme tämän miehen kanssa seurustelleet. Hän asuu omillaan ja minä asun kahdestaan alakouluikäisen lapseni kanssa. Olen puhunut yhteenmuutosta, mutta mies on ollut ajatukselle nihkeä. Toteaa ennen kaikkea, että ei halua sekoittaa lapsen arkielämää. Minusta taas tällainen parisuhde ei tunnu aivan oikealta parisuhteelta, jossa asutaan erillään. Miltä teistä tuntuisi vastaava tilanne?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Asumme miesystävän kanssa omissa asunnoissamme naapureina. Molemmilla on vielä lapsia kotona. Mies haaveilee yhteenmuutosta, mutta minä en näe sitä tarpeellisena. Nähtävillä on jo nyt merkit siitä, että joutuisin taas kotipiiaksi, ihan vain siksi, että olen nainen. Olemme molemmat sitä paitsi introvertteja. Mies ei ihan ymmärrä miten paljon mun läsnäolo kuitenkin kuormittaisi häntä ja hänen minua. Tykätään omasta ajasta.
Pakko kuitenkin tunnustaa, että taloudelliselta kannalta olisi järkevää muuttaa yhteen sitten, kun lapset ovat muuttaneet omilleen. Miehellä on oma asunto, minulla ei. Mies ottaisi minut luokseen asumaan ilman kustannuksia, mikä houkuttelee. Tosin en siihen järjestelyyn suostuisi, vaan vaatisin saada maksaa osani. Muuten suhde olisi äkkiä vääristynyt jollain tapaa.
No toivottavasti trollaat vaan mutta älä nyt missään nimessä muuta yhteen jos kaikki on ok kuten on. Raha ei korvaa sitä oman tilan menetystä.
Meillä toisinpäin. Minulla 7v lapsi ja miehen lapset jo aikuisia. Ei mitään kiirettä yhteenmuutolla, kiva kun välillä saa koomailla omalla sohvalla itekseen. Joskus sitten voisin muuttaa yhteen kun lapsi isompi tai jo muuttanut omilleen. Näin on hyvä just nyt
Mies ajattelee siis omilla aivoillaan. En minäkään ole niin läheisriippuvainen, että jatkuvasti kaipaisin jotain perskärpästä viereen pyörimään ja määräilemään miten mun pitää elämäni elää. Toki tuollaisiakin miehiä löytyy, paljonkin, joten etsi sellainen.
Jos teillä on tarkoitus hankkia yhteisiä lapsia ja mennä naimisiin niin muuttakaa yhteen. Muuten ei. Ei teistä mitään oikeeta perhettä tuu vain sillä tavoin että mies asuu teillä vastoin omaa tahtoaan.
Juuri heräilen omassa sängyssä sanoinkuvaamattoman tyytyväisenä, että emme asu miesystävän kanssa yhdessä. Neljä vuotta yhdessä on hyvin kulunut erillisissä asunnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni nainen on sitä mieltä että mies napsii rusinat pullasta jos ei muuteta yhteen. Saa seksiä ja kivaa yhteistä aikaa "ilmaiseksi".
Pysähtykääpä miettimään, mitä tämä tarkoittaa yhteen muuttamisen kannalta.
No ainakin tässä keskustelussa paria hassua soraääntä lukuunottamatta naiset ovat selvästi sillä kannalla, että nimenomaan nainen napsii rusinat pullasta kun ei muuta miehen kanssa yhteen. Ja tällä kannalla itsekin nykyään olen. Nuorena en vielä ollut mutta silloin olinkin vielä typerä ja elämäntilanne on ihan toinen kun mietitään vielä lasten tekoa sun muuta. Nykyään naiset on onneksi jo nuorena usein enemmän perillä asioista.
Miksei saisi ottaa rusinat pullasta jos voi? Toinenkin osapuoli saa mielestäni rusinat pullasta kun ei tarvi toisen aikuisen arkisotkuista välittää. Paljon parempi asua erillään jos juttu sujuu.