Mies heittää kaikki roskat samaan astiaan vaikka minä yritän parhaani mukaan kierrättää, esim, lamput, patterit, hedelmien kuoret, muovit, metallit "mitä väliä kun joku Kiina paskoo kaiken kumminkin"
Joka kerta v tuttaa yhä enemmän viedä roskia, kun saan poimia roskiksesta kaikki erikseen omiin pusseihinsa. En ymmärrä, miksen saisi omalta osaltani tehdä parhaani?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Älä ole ahdasmielinen. Elä itse kierrätysasiassa omien arvojesi mukaisesti ja anna miehesi myös elää arvojensa mukaisesti. Parisuhdetta ei kannata pilata fanaattisella idealismilla. On todella rasittavaa elää fanaatikon kanssa. Avarakatseisuus on yksi pitkän parisuhteen salaisuus, tiedän 40 vuoden kokemuksella.
Boomer polvi jätti jälkeensä mieslapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tehkööt kuten parhaaksi näen. Itse en jaksa lajitella muuta kuin biojätteet ja sekajätteen omiin pusseihinsa. Näiden lisäksi vien sähköromut niille kuuluvaan kierrätyspisteisiin muutaman vuoden välein. Se mitä täällä tehdään on kuitenkin aina kärpäsen pa*ka valtameressä niin kauan kun afrikassa ja aasiassa kipataan jätteet surutta luontoon sadevesien mereen huuhdottavaksi.
Jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee? - Tarkoittaako tämä sinusta mys sitä, että Ap:n mies tarvitsee oman roskiksen vai sitä, että Ap:n on nyt vain hyväskyttävä miehnsä typerä käytös. Sillä toiminnallaan vaikeuttaa ja merkittävästi hankaloittaa sitä Ap:lta, joka yrittää parhaansa. - Ja kun tekee näin riittävämn usein luo kyllä ainakin itselleni kuvan kumppanista, joka ei juurikaan arvosta kumppanin arvomaailmaa ja halua elää ympäristöä vähemmän kuormittavallla tavalla.
Uskovainen mies
Miten toisen ihmisen kierrättäminen hankaloituu siitä että joku toinen ihminen ei kierrätä?
Ne ap:n jätteethän menevät oikeisiin kierrätyslokeroihin riippumatta miehen tekemisistä.
Minä jatkaisin koko elämääni riippumatta tuollaisten miesten tekemisistä. Mikä on yhteistyökyvyn taso, jos edes samaa roskista ei osaa olla p*skomatta? Miten tuollaisen kanssa voisi koskaan elää perhe-elämää? Isin roskis ja äidin roskis... voin vain kuvitella miten moneen muunkin elämänalueeseen tuon asenteen voi viedä.
-eri
Mitä kaksi erillistä sekajätepussia muuttaa, jos ne kannetaan samaan jäteastiaan pihalla?
Eihän tuossa saman roskiksen paskomiskommentissa ollut logiikan häivääkään.
Ilmeisesti joku maksaa jätemaksut puolestasi, jos näin yksinkertainen asia ei aukea.
Sisällä se sekasekasekajäte haisee, ulkona se maksaa rahaa.
Saman jätemaksun sitä maksaa, lajittelee tai ei. Senkin takia koko homma on täysin älytöntä. Näihin lajitteluihin löytyy automatisoidut vehkeet, ei niitä tarvitsisi yksittäisen ihmisen tehdä. Koko roskakatos on niin täynnä eri jätelajien astioita, ettei siinä ole enää mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tehkööt kuten parhaaksi näen. Itse en jaksa lajitella muuta kuin biojätteet ja sekajätteen omiin pusseihinsa. Näiden lisäksi vien sähköromut niille kuuluvaan kierrätyspisteisiin muutaman vuoden välein. Se mitä täällä tehdään on kuitenkin aina kärpäsen pa*ka valtameressä niin kauan kun afrikassa ja aasiassa kipataan jätteet surutta luontoon sadevesien mereen huuhdottavaksi.
Jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee? - Tarkoittaako tämä sinusta mys sitä, että Ap:n mies tarvitsee oman roskiksen vai sitä, että Ap:n on nyt vain hyväskyttävä miehnsä typerä käytös. Sillä toiminnallaan vaikeuttaa ja merkittävästi hankaloittaa sitä Ap:lta, joka yrittää parhaansa. - Ja kun tekee näin riittävämn usein luo kyllä ainakin itselleni kuvan kumppanista, joka ei juurikaan arvosta kumppanin arvomaailmaa ja halua elää ympäristöä vähemmän kuormittavallla tavalla.
Uskovainen mies
Miten toisen ihmisen kierrättäminen hankaloituu siitä että joku toinen ihminen ei kierrätä?
Ne ap:n jätteethän menevät oikeisiin kierrätyslokeroihin riippumatta miehen tekemisistä.
Minä jatkaisin koko elämääni riippumatta tuollaisten miesten tekemisistä. Mikä on yhteistyökyvyn taso, jos edes samaa roskista ei osaa olla p*skomatta? Miten tuollaisen kanssa voisi koskaan elää perhe-elämää? Isin roskis ja äidin roskis... voin vain kuvitella miten moneen muunkin elämänalueeseen tuon asenteen voi viedä.
-eri
Mitä kaksi erillistä sekajätepussia muuttaa, jos ne kannetaan samaan jäteastiaan pihalla?
Eihän tuossa saman roskiksen paskomiskommentissa ollut logiikan häivääkään.
Ilmeisesti joku maksaa jätemaksut puolestasi, jos näin yksinkertainen asia ei aukea.
Sisällä se sekasekasekajäte haisee, ulkona se maksaa rahaa.
Saman jätemaksun sitä maksaa, lajittelee tai ei. Senkin takia koko homma on täysin älytöntä. Näihin lajitteluihin löytyy automatisoidut vehkeet, ei niitä tarvitsisi yksittäisen ihmisen tehdä. Koko roskakatos on niin täynnä eri jätelajien astioita, ettei siinä ole enää mitään järkeä.
Olet varmaan sitä samaa porukkaa, jonka mielestä voi käydä vaikka kahden tunnin suihkussa, kun vesimaksu on kumminkin sama. Vapaamatkustajiksi teitä sanotaan.
Anna miehen tehdä kuten haluaa. Ei kannata yrittää muuttaa toista, eikä ainakaan nalkuttaminen auta.
Riittää että lajittelet omat roskasi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kierrätä koska ensinnäkään kerrostaloasunnossa ei ole tilaa usealle eri astialle, toiseksi yksinasuvana saisin odottaa ainakin kuukauden-kaksi, ennenkuin joku lasiastia tai metalliastiä täyttyy. Sitten minusta on aivan järjetön ajatus käyttää puhdasta lämmintä vettä näiden ROSKIEN pesemiseen, varsinkin joku öljypohjainen niin ei edes pelkkä vesi riitä. Tuskin kierrättäisin edes omakotitalossa jos kaikkia lajittelemiani roskia ei noudettaisi kotipihasta, ompa hurjan ekologista ajella autolla kalliilla polttoaineella viemässä niitä lämpimällä puhtaalla vedellä (jota kalliilla sähköllä lämmitetty) pestyjä roskia kierrätyspisteelle. Kunhan nämä asiat saadaan kuntoon niiin sitten voin alkaa kierrättää.
Siksi mä olen mun sinkkutaloudessa toteuttanut kierrätyksen seuraavalla tavalla: muovijäte omaan astiaan ja biojäte omaan astiaan. Sitten on paperikassi, johon laitan kaiken muun. Näin mun ei tarvitse odotella kuukausikaupalla lasiastian täyttymistä, metalliastian täyttymistä tai paperiastian täyttymistä ja kaapista ei mene paljoa tilaa. Osaan aika hyvin siitä paperipussista sitten lajitella ne metallit ja lasit siellä kierrätyspisteellä ihan ottamalla siitä pussista ja laittamalla astiaan. Vien biojätteen taloyhtiön roskikseen noin kolme kertaa viikossa, ellei ala haisemaan ja muovijätteen ehkä kerran viikossa. Paperipussin vien viikon parin välein parin kilometrin päähän kierrätyspisteelle. Ei ole haastavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kierrätä koska ensinnäkään kerrostaloasunnossa ei ole tilaa usealle eri astialle, toiseksi yksinasuvana saisin odottaa ainakin kuukauden-kaksi, ennenkuin joku lasiastia tai metalliastiä täyttyy. Sitten minusta on aivan järjetön ajatus käyttää puhdasta lämmintä vettä näiden ROSKIEN pesemiseen, varsinkin joku öljypohjainen niin ei edes pelkkä vesi riitä.
Eihän sen astian täyttyä tarvitse, ennen kuin roskan voi viedä!
Ei minullakaan sinkkutaloudessani mitään lasi- tai metallijäteastiaa ole. Kun oliivi- tai hillopurkki tyhjenee, huuhtaisen tiskivedessä muut astiat tiskattuani, ja seuraavan kerran ulos mennessäni otan mukaani ja vien talon jätekatoksen keräysastioihin, purkki itse lasipuolelle ja kansi metalliin. Sata metriä ylimääräistä kävelyä toki, mutta sehän tekee vain hyvää.
Ja ei niitä roskia niin huolella kuulemma pestä tarvitse. Ei haittaa, jos on vähän jotain öljynjämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KoskaKiina on monien vakiovastaus, kun pitäisi itse tehdä jotain. Kiinalaiset eivät kuitenkaan tuhlaa maapalloa yhtä paljon kuin me.
Luonnonvarojen ylikulutus per asukas:
Kiina 2,0 maapalloa vuodessa
Suomi 3,6 maapalloa vuodessavihreiden matematiikkaa.
Nimenomaan, ei voi olla todellakaan mitenkään mahdollista 5 miljoonan asukkaan kuluttaa moninkertaisesti enemmän kuin Kiinan väestömäärä! Lisäksi huomioon ottaen suomalaisen huono palkan ostovoima, kirpputorit on yleisempi tavaratalo kuin uusien tavaroiden liikkeet, jne.
Kyllä on törkeä valhe yrittää väittää suomalaisia ylikuluttajiksi!!!
Vierailija kirjoitti:
KoskaKiina on monien vakiovastaus, kun pitäisi itse tehdä jotain. Kiinalaiset eivät kuitenkaan tuhlaa maapalloa yhtä paljon kuin me.
Suomi 3,6 maapalloa vuodessa
Per asukuas. Kiinassa sitä väkeä nyt on pikkaisen enemmän. Muutenkin, kiinalla on paljon valtavia rakennus projekteja mihin menee paljon betonia ja betonin valmistus saastuttaa maapalloa aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kierrättäjät tuottavat hirveästi muovipussijätettä, kun kaikki roskat pakataan eri pusseihin. loppujenlopuksi ne kuitenkin kuskataan samaan polttolaitokseen
:DDD
Saatanan idioottí.
Ei vaan sinä olet idiootti, joka ei osaa ilmaista itseäään sanoilla vaan tyhmillä kiroiluilla.
Olen miehesi linjoilla, vaikka kyllä vähän yritän kierrättää.
Kierrätys vaatii liikaa säätämistä. Roskatkin pitäisi tiskata erikseen (vain puhdas muovi/pahvi/lasi,/jne) ja muovinkeräykseen ei saa laittaa kuin tiettyä muovia. Hohhoijakkaa, en todellakaan ala roskiskamaa pesemään, vaan mikä on roskiin heitetty on roskiin heitetty. Enkä myöskään ala selvittämään jonkun muoviosan kemiallista koostumusta ja googlaamaan että mihin se polukloorivinyylietyyli nyt kuuluu, vaan jos se on muovia niin se päätyy muovin keräykseen. Mitäs on muoviksi ryhtynyt. Sama koskee lasin keräyksessä. Jos se on kovaa ja näkyy läpi, niin ei muuta kuin lasin keräykseen.
Jos ei kelpaa niin ei ole minun ongelmani. Yritetty on.
Vierailija kirjoitti:
Suomi 3,6 maapalloa vuodessa
Montako maapalloa on olemassa? Ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, ei voi olla todellakaan mitenkään mahdollista 5 miljoonan asukkaan kuluttaa moninkertaisesti enemmän kuin Kiinan väestömäärä! Lisäksi huomioon ottaen suomalaisen huono palkan ostovoima, kirpputorit on yleisempi tavaratalo kuin uusien tavaroiden liikkeet, jne.
Kyllä on törkeä valhe yrittää väittää suomalaisia ylikuluttajiksi!!!
Katsoppas se on kulutustahti per asukas, ei per valtio. Suomalainen elämäntapa tuottaa päästöjä, koska meillä on tää talvi.
Anna kun arvaan: äänestät persuja....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi 3,6 maapalloa vuodessaMontako maapalloa on olemassa? Ääliö.
Yksi. Siksipä ei kannattaisi ylikuluttaa, ettei luonnonvarat lopu kesken. Aika simppeliä kun vähän ajattelee :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi 3,6 maapalloa vuodessaMontako maapalloa on olemassa? Ääliö.
Yksi. Siksipä ei kannattaisi ylikuluttaa, ettei luonnonvarat lopu kesken. Aika simppeliä kun vähän ajattelee :-)
Ajatella, Suomi yksinään kuluttaa jo 3,6 maapalloa vuodessa per asukas ja sinä väität, että maapalloja on vain yksi. Oletko vähän hölmö?
Kierrätys on ihan turhaa, mieheni yrittää sitä, ja joka kerran kun ajelemme Prisman pihaan viemään niitä kippoja ja muuta jätettä, joka on pyörinyt keittiössä jo monta kuukautta, ajattelen että kyllä mulla on tyhmä ukko. Omassa pihassa on miekkosella jäteastia, minne vois kaikki viedä. Sitten on hermot kireällä kummallakin. Tyhmää hommaa tuo kierrättäminen varsinkin jos kierrättäjäon laiska ja tyhmä. Ei asuta samassa osoitteessa. Ite kierrätän lehdet ja pullot. Kaikki muu shitti menee samaan roskikseen. Itse en myöskään ostele mitä sattuu, ruokajätettä ei jää kun syön kaiken ostamani paitsi banaanin ja perunan kuoret.
Tässä talonyhtiössä muutama kierrättää ja loput asukkaat heittävät mielivaltaisesti johonkin astiaan esim. jos on täynnä joku sekajäteastia niin viereässä oleva vajaa kartonkiastia saa ne sekajätteet sisäänsä. Bioastiat eivät myöskään säästy, siellä on sekajätettä, kartonkia ja ihan mitä vain sattuu ihmisillä olemaan.
Näiden muutamien ihmisten kierrättäminen siis tuotta negatiivista, koska kierrätys ei täällä toimi ja monet eri jäterekat käyvät turhaan katsomassa kun ei voi tyhjentää sekalaista. Paras ratkaisu olisikin vain sekajäteastiat.
Laittakoot, mutta patterit pitää ehdottomasti kierrättää, ettei vuoda luontoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kierrätä koska ensinnäkään kerrostaloasunnossa ei ole tilaa usealle eri astialle, toiseksi yksinasuvana saisin odottaa ainakin kuukauden-kaksi, ennenkuin joku lasiastia tai metalliastiä täyttyy. Sitten minusta on aivan järjetön ajatus käyttää puhdasta lämmintä vettä näiden ROSKIEN pesemiseen, varsinkin joku öljypohjainen niin ei edes pelkkä vesi riitä.
Eihän sen astian täyttyä tarvitse, ennen kuin roskan voi viedä!
Ei minullakaan sinkkutaloudessani mitään lasi- tai metallijäteastiaa ole. Kun oliivi- tai hillopurkki tyhjenee, huuhtaisen tiskivedessä muut astiat tiskattuani, ja seuraavan kerran ulos mennessäni otan mukaani ja vien talon jätekatoksen keräysastioihin, purkki itse lasipuolelle ja kansi metalliin. Sata metriä ylimääräistä kävelyä toki, mutta sehän tekee vain hyvää.
Ja ei niitä roskia niin huolella kuulemma pestä tarvitse. Ei haittaa, jos on vähän jotain öljynjämää.
Just sinkuilla ja vanhuksilla ja työttömille on aikaa tähän, niin tehköön ne näin jos hermot kestää. Itellä riittää, että saan johonkin jätteisiin kaiken vietyä, kun käy töissä ja vittumaisissa töissä, ei halua vapaa aikaansa tuhlata ylimääräiseen vittumaisen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän persujen matematiikalla koskaan ei tarvitse tehdä mitään, koska aina jossain on joku isompi ongelma.
Minä en kierrätä koska ensinnäkään kerrostaloasunnossa ei ole tilaa usealle eri astialle, toiseksi yksinasuvana saisin odottaa ainakin kuukauden-kaksi, ennenkuin joku lasiastia tai metalliastiä täyttyy. Sitten minusta on aivan järjetön ajatus käyttää puhdasta lämmintä vettä näiden ROSKIEN pesemiseen, varsinkin joku öljypohjainen niin ei edes pelkkä vesi riitä. Tuskin kierrättäisin edes omakotitalossa jos kaikkia lajittelemiani roskia ei noudettaisi kotipihasta, ompa hurjan ekologista ajella autolla kalliilla polttoaineella viemässä niitä lämpimällä puhtaalla vedellä (jota kalliilla sähköllä lämmitetty) pestyjä roskia kierrätyspisteelle. Kunhan nämä asiat saadaan kuntoon niiin sitten voin alkaa kierrättää.