Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies heittää kaikki roskat samaan astiaan vaikka minä yritän parhaani mukaan kierrättää, esim, lamput, patterit, hedelmien kuoret, muovit, metallit "mitä väliä kun joku Kiina paskoo kaiken kumminkin"

Vierailija
05.11.2022 |

Joka kerta v tuttaa yhä enemmän viedä roskia, kun saan poimia roskiksesta kaikki erikseen omiin pusseihinsa. En ymmärrä, miksen saisi omalta osaltani tehdä parhaani?

Kommentit (218)

Vierailija
21/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhyy mies ajattelee itse eikä tee niin kuin minä vaadin ja käsken. Yhyy minä niin mieleni pahoitin"

Vierailija
22/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehkööt kuten parhaaksi näen. Itse en jaksa lajitella muuta kuin biojätteet ja sekajätteen omiin pusseihinsa. Näiden lisäksi vien sähköromut niille kuuluvaan kierrätyspisteisiin muutaman vuoden välein. Se mitä täällä tehdään on kuitenkin aina kärpäsen pa*ka valtameressä niin kauan kun afrikassa ja aasiassa kipataan jätteet surutta luontoon sadevesien mereen huuhdottavaksi.

Jos jokainen tekee sen, mitä pystyy, aika paljon tapahtuu. Jos jokainen odottaa, että joku muu tekee ensin, mitään ei tapahdu.

Me emme voi vaikuttaa siihen, mitä muut tekevät. Ainoastaan kantaa oman vastuumme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehkööt kuten parhaaksi näen. Itse en jaksa lajitella muuta kuin biojätteet ja sekajätteen omiin pusseihinsa. Näiden lisäksi vien sähköromut niille kuuluvaan kierrätyspisteisiin muutaman vuoden välein. Se mitä täällä tehdään on kuitenkin aina kärpäsen pa*ka valtameressä niin kauan kun afrikassa ja aasiassa kipataan jätteet surutta luontoon sadevesien mereen huuhdottavaksi.

Jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee? - Tarkoittaako tämä sinusta mys sitä, että Ap:n mies tarvitsee oman roskiksen vai sitä, että Ap:n on nyt vain hyväskyttävä miehnsä typerä käytös. Sillä toiminnallaan vaikeuttaa ja merkittävästi hankaloittaa sitä Ap:lta, joka yrittää parhaansa. - Ja kun tekee näin riittävämn usein luo kyllä ainakin itselleni kuvan kumppanista, joka ei juurikaan arvosta kumppanin arvomaailmaa ja halua elää ympäristöä vähemmän kuormittavallla tavalla.

Uskovainen mies

Vierailija
24/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut aloitusta.

Mies ei halua kierrättää eikä kierrätä.

Ap haluaa kierrättää ja kierrättää.

Missä ongelma?

Vierailija
25/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jokainen tekee sen, mitä pystyy, aika paljon tapahtuu. Jos jokainen odottaa, että joku muu tekee ensin, mitään ei tapahdu.

Me emme voi vaikuttaa siihen, mitä muut tekevät. Ainoastaan kantaa oman vastuumme.

Ei vaan tämä on ns. helppo tapa osoittaa että välittää. Sellaiselle on ihan oma sanakin olemassa - hyvesignalointi. Se ei ratkaise tai edes helpota yhtään ongelmaa maailman mittakaavassa. Jos oikeasti haluat vaikuttaa niin teet jotain niiden todellisten ongelmien ratkaisemiseksi jotka jo mainitsin. Se ei ole helppoa mutta jos teet sen toimivasti niin sillä on oikeita vaikutuksia.

Vierailija
26/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee? - Tarkoittaako tämä sinusta mys sitä, että Ap:n mies tarvitsee oman roskiksen vai sitä, että Ap:n on nyt vain hyväskyttävä miehnsä typerä käytös. Sillä toiminnallaan vaikeuttaa ja merkittävästi hankaloittaa sitä Ap:lta, joka yrittää parhaansa. - Ja kun tekee näin riittävämn usein luo kyllä ainakin itselleni kuvan kumppanista, joka ei juurikaan arvosta kumppanin arvomaailmaa ja halua elää ympäristöä vähemmän kuormittavallla tavalla.

Uskovainen mies

Miten toisen ihmisen kierrättäminen hankaloituu siitä että joku toinen ihminen ei kierrätä?

Ne ap:n jätteethän menevät oikeisiin kierrätyslokeroihin riippumatta miehen tekemisistä.

Vierailija
27/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois elää miehen kanssa, jolla on noin eri arvomaailma ja on lisäksi laiska...

Vierailija
28/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KoskaKiina on monien vakiovastaus, kun pitäisi itse tehdä jotain. Kiinalaiset eivät kuitenkaan tuhlaa maapalloa yhtä paljon kuin me.

Luonnonvarojen ylikulutus per asukas:

Kiina 2,0 maapalloa vuodessa

Suomi 3,6 maapalloa vuodessa

Suomessa kulutusta nostaa talvi. Lämpimissä maissa ei mene energiaa lämmitykseen. Maapallon kaikki ongelmat johtuvat muuten väestöräjähdyksestä eikä suomalaisista kuten usein väitetään. Asukkaita maittain:

Kiina 1 420 000 000 asukasta

Suomi 5 500 000 asukasta

Jos kaikissa maissa väestötiheys olisi sama kuin Suomessa niin maailmassa olisi 1,5 miljardia ihmistä eikä nykyisiä ongelmia.

Vierailija
29/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole ahdasmielinen. Elä itse kierrätysasiassa omien arvojesi mukaisesti ja anna miehesi myös elää arvojensa mukaisesti. Parisuhdetta ei kannata pilata fanaattisella idealismilla. On todella rasittavaa elää fanaatikon kanssa. Avarakatseisuus on yksi pitkän parisuhteen salaisuus, tiedän 40 vuoden kokemuksella. 

Vierailija
30/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Ap:n kuvailemia itsekkäitä ja tolvanoita mieslapsia on Suomi pullollaan.

Ei riitä järki kokonaisuuden ja oman osansa tästä kokonaisuudesta hahmottamiseen.

Hölmöjä miehiä.

Vierailija
31/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

Miten toisen ihmisen kierrättäminen hankaloituu siitä että joku toinen ihminen ei kierrätä?

Ne ap:n jätteethän menevät oikeisiin kierrätyslokeroihin riippumatta miehen tekemisistä.

Minä jatkaisin koko elämääni riippumatta tuollaisten miesten tekemisistä. Mikä on yhteistyökyvyn taso, jos edes samaa roskista ei osaa olla p*skomatta? Miten tuollaisen kanssa voisi koskaan elää perhe-elämää? Isin roskis ja äidin roskis... voin vain kuvitella miten moneen muunkin elämänalueeseen tuon asenteen voi viedä.

-eri

Vierailija
32/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden henkilön taloudessa hieman ongelmallista, kun esim pienmetallin osalta astian täyttymiseen menisi puolivuotta.

Siellä ne homehtuu ja haisee.

Toinen vaihtoehto on tietysti dyykata roskapussi roskien viemisen yhteydessä.

Muutaman tonnikalapurkin kiikuttaminen pitkän ajan kuluessa tuntuu oudolta.

Eivätkä talousmetallit pääosin ole edes metallia, vaan alumiinia, jolle ei edes ole yleensä omaa astiaa.

Alumiinia ei saisi laittaa metallinkierrätykseen, silti pienmetalliastioissa sisältö näyttää koostuvan juurikin talousalumiinista.

Kierrätyssysteemi ei ole läheskään toimiva vielä toistaiseksi, alkaen ihan kodin roska-astioista.

Vierailija
33/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

Oma roskis on varmasti ihan hyvä vaihtoehto jos se meinaa muuten aiheuttaa riitoja.

Vierailija
34/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalle kaatopaikalle. Roskat sentään poltetaan.

Vierailija
35/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokasta roskaa hakevat yhtiöt voi aivan mainiosti hankkia semmoiset koneet mitkä erottelee erilaisia roskia sekajätteistä.

Täysin pösilöiden hommaa, että tästäkin paskasta maksetaan maltaita, ja sitten kun ne roskat kuitenkin roudataan sinne uuniin ja sen tuottama sähkö ja lämpö myydään sitten takaisin ihmisille, niin kaiken tän päälle pitäisi vielä ilmaiseksi jumalauta erotellakin näille kusettajille ne jätteet valmiiksi.

Sit samat tyypit vielä parahtaa valtavaan itkuun, jos joku edes vihjaa että hähää lämmitänpä itsekin taloni jäteöljyllä ja roskilla.

Kyrsikööt jyrpäänsä vaan kaikki, joiden mielestä asioiden kuuluu mennä nykyisenlaisesti.

Vierailija
36/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kierrätin ennen kanssa ihan kaiken, mutta enää en kierrätä yhtään mitään. Mulla tuli raja vastaan kun kaikesta muovista tehtiin saatanaa pahempi mörkö ja nyt menee ihan kaikki samaan pussiin.

Vierailija
37/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole ahdasmielinen. Elä itse kierrätysasiassa omien arvojesi mukaisesti ja anna miehesi myös elää arvojensa mukaisesti. Parisuhdetta ei kannata pilata fanaattisella idealismilla. On todella rasittavaa elää fanaatikon kanssa. Avarakatseisuus on yksi pitkän parisuhteen salaisuus, tiedän 40 vuoden kokemuksella. 

Mitkä ovat ne mainitsemasi arvot tuollaisen toiminnan taustalla? Piittaamattomuus luonnosta, itsekeskeisyys, tuhlaavaisuus, itsepäisyys? Ja miksi tuo halu tehdä kiusaa kumppanille ei ole fanaattista, mutta kierrätyshalu on?

Olisi todella rasittavaa elää tuollaisen ihmisen kanssa, ehkä joka 40 vuotta. Juokse, ap.

Vierailija
38/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

Oma roskis on varmasti ihan hyvä vaihtoehto jos se meinaa muuten aiheuttaa riitoja.

Oma roskis, oma keittiö, oma vessa, oma ulko-ovi ja oma osoite.

Vierailija
39/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovainen mies

Et sitten lukenut Ap:n avausta otsikkoa pidemmälle. - Sillä jos olisit lukenut, niin kenties olisit tajunnut, mikä AP:ta harmittaa, eikä syyttä. Kertauksena Ap kertoi suora lainaus : " v tuttaa yhä enemmän viedä roskia, kun saan poimia roskiksesta kaikki erikseen omiin pusseihinsa."

- Itse ymmärsintä tuon niin. että Ap, yrittää lajitella jätteet mutta kumppaninsa ei ymmärrä tai halua tai viitsi nähdä niin paljon vaivaa, että tekisi samoin vaan -esimerkki- mies saattaa heittää käytetyt pullot ja patterit biojätteen sekaan 

Uskovainen mies

Vierailija
40/218 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on oikeassa,teen samoin.