Älykelloilijat, paljonko teillä muilla on yöllä syke alimmillaan?
Laittaisitko vastaukseesi iän, pituuden ja painon. Sekä harastatko liikuntaa.
Minä
Nainen 49v syke yöllä 75
179/75
Harrastan joogaa
Kysyn siksi kun yöllä leposyke kuulemma korkea. Haluaisin tietää miten muilla.
Kommentit (50)
Viime yön alin: 51.
Olen 58 v, 162cm/67kg.
Olen lievästi ylipainoinen 51 v nainen.
Minulla on todella korkea "leposyke" päivällä, mutta öisin kyllä laskee ja on noin 56-62.
Sama kuin päivällä, leposyke 44-45 - normaali 'liikkeessä' 65 - 75 pulssi, verenpaineet ovat noin yläpaine 105- 62ap.
Liikun joka päivä, pari kertaa raskaampaa liikuntaa, välillä on kova väsymys.
On aika korkea. Yöllä mulla leposyke 40-45 välillä.
Nukkuessa leposyke voi laskea päiväaikaisesta leposykkeestä 10-20 iskua minuutissa. Toisella ihmisellä yön aikainen leposyke voi olla 40 ja toisella 80 ja molemmat ovat aivan terveitä ihmisiä.
Korkeaan leposykkeeseen voi olla monta syytä kuten huono kunto, stressi, astma, sydämen rytmihäiriöt, unenpuute, päihteet, jotkut lääkkeet, matala verenpaine....
Jos on huolissaan, lääkärille tekemään selvityksiä.
70-80 öisin. En harrasta liikuntaa ja juon liikaa alkoholia, useimmiten joka pöivä. n 165/64kg
Myös osa rannejutuista voi mitata väärin, ja etenkin sykevälivaihtelu ei ole välttämättä lainkaan luotettava edes kalliimmissa laitteissa.
Keskileposyke yöllä yleensä 50-53. Alimmillaan taitaa yöllä käydä jossain 40 tietämissä.
N32, BMI 27, mutta kestävyyskunto on hyvä
Kuulostaa korkealta. Mulla leposyke 48-50. Harrastan liikuntaa kuten hiihtoa, jumppaa ja pyöräilyä sekä perus kävelyä. 172cm/80kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin, että jos syke ei laske kolmena peräkkäisenä yönä yhtenäkään alle 60 ja ei ole flunssaa tai muuta tiedossa olevaa sairautta, on syytä huolestua. Menisi lääkäriin ap.
Kiitos tästä tiedosta. Itse kyselin neuvoja tällä palstalla kun yön leposyke ennen ollut 55-65 ja nyt jo pari kuukautta joka yö 75-85 ja jostain syystä sain vastauksia, että ihan normaalia ja ei kannata huolestua.... Ehkäpä menen lääkäriin minäkin!
Ei lääkäri sille korkeelle sykkeellä mitään voi eikä aiheuta toimenpiteitä.
Diapamia ehkä tulossa ja mt-diagnoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin, että jos syke ei laske kolmena peräkkäisenä yönä yhtenäkään alle 60 ja ei ole flunssaa tai muuta tiedossa olevaa sairautta, on syytä huolestua. Menisi lääkäriin ap.
Kiitos tästä tiedosta. Itse kyselin neuvoja tällä palstalla kun yön leposyke ennen ollut 55-65 ja nyt jo pari kuukautta joka yö 75-85 ja jostain syystä sain vastauksia, että ihan normaalia ja ei kannata huolestua.... Ehkäpä menen lääkäriin minäkin!
Kyllä voi, riippuen syystä.
Yöllä jotain 50-75, joskus käy tyyliin 45:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, riippuen syystä.
Diapamit auttaa hysteerisiin naisiin...
Keskisyke yöllä 43 (28 päivän keskiarvo), alimmat sykkeet 38-40. Päivällä istuessa syke yleensä 50-60.
N30/173/60, harrastan säännöllisesti liikuntaa, mutta en ole huippukunnossa tai lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 49v 161/70. Olen lievästi ylipainoinen
Lievästi ylipainoinen on lievästi ilmaistu.
49-63 ollut viimeyönä. Harrastan kävelylenkkejä koiran kanssa, en urheile. Mutta olenkin vasta 25.
Tosi alhaisia sykkeitä täällä! Vai onko niin, että ne, joilla on alhainen syke myös vastaa. Eikö nämä ole ihan eliittiurheilijoiden lukemissa?
Oma leposyke 57-60, 47 v.
164 cm /83 kg
Raskasta HIIT-treeniä kolme kertaa viikossa, lisäksi Pilates kerran viikossa. Arkiliikuntana 10 000-15 000 askelta/pvä, työmatkat pyörällä 4km suuntaansa. Lisäksi muuta satunnaista kausiliikuntaa kuten hiihtoa, retkiluistelua, matkapyöräilyä, uintia, soutua soutulaitteella. Tämä n. kerran viikossa muiden treenien lisäksi.
Yöllä alhaisimmillaan siinä 47-49
Olen 47v nainen, treenaan salilla 5 krt/vko, kävelyä, golfia
Pituus 170cm ja 78kg
Vierailija kirjoitti:
Nainen 49v syke yöllä 75
179/75
Harrastan joogaa
Siinä lootusasennossa istuessa ei ole sitten tarkoitus tunkea kakkua naamaan.
63-v, leposyke 44-57. Kuntoilen lähes päivittäin.
Health- sovelluksen mukaan fitness-taso on hyvä, 36,3, kun keskiarvo ikäisilläni on 25-27. Leposyke on matalampi kuin 98%:lla ikäisistäni.