Älykelloilijat, paljonko teillä muilla on yöllä syke alimmillaan?
Laittaisitko vastaukseesi iän, pituuden ja painon. Sekä harastatko liikuntaa.
Minä
Nainen 49v syke yöllä 75
179/75
Harrastan joogaa
Kysyn siksi kun yöllä leposyke kuulemma korkea. Haluaisin tietää miten muilla.
Kommentit (50)
No on kyllä korkea!
Minulla on vaihtelee välillä 45-55. Harrastan juoksua, käyn salilla ja lenkkeilen koiran kanssa.
Leposyke yöllä 48-54 ja päivällä 65 työpöydän ääressä istuessa. Minkä merkkinen kello sulla on? Ne kaikki eivät mittaa kovin tarkasti. Ehkä sun pitäisi kalibroida kellosi eli laittaa takaisin tehdasasetuksiin.
Mulla n. 55-65 välillä.
Ikää 48, kävely ja jooga harrastuksina.
168 cm., painoa 73.
(Päivälukemat ovatkin sitten kovat, kun olen päiväkodissa töissä, ja kellon mukaan olen stressaantunut n. 8 tuntia päivässä.
Kumma juttu. 🤪)
Mulla on sänkyyn kiinteästi asennettu unianalysaattori ja syke yöllä n. 53.
Olen 163 cm pitkä ja painan 63 kg, en aktiivisesti harrasta mitään liikuntaa.
63 näyttää olleen alimmillaan. Normaali syke on siinä satasen tienoilla päivällä.
36-40. Ei lääkityksiä, jotka laskee sykettä. Päivällä n 50.
Mulla yösyke 58-62. Olen 52v, kunto voisi olla parempikin.
Öisin noin 45-50, päivällä levossa 50-70. Harrastan jonkin verran lenkkeilyä.
M50
Ikä 42v ja yösyke n 45. Pyöräilen, mutta olen pläski.
Nainen 35-v, 165/90, liikuntaa pari kertaa viikossa, fyysisesti raskas työ
Syke yöllä alimmillaan 54-55, mutta jos on stressiä ja/tai huonoja yöunia, niin pahimmillaan on ollut yli 70. 60-65 on sellainen aika keskiverto.
Polar Ignitellä yöllä alimmillaan n. 55, alle 60 on mulle hyvä, jos menee yli 60 olen stressaantunut. Mulla on aika stressaava työ, lomalla keskisyke ja yön alin ovat alhaisemmat kuin päivällä. Keskisyke on vapaalla ollessa alle 70 ja töissä ollessa yli 70. Olen normaalipainoinen, 43v nainen. Liikuntaa koirien lenkkeilytyksen muodossa joka päivä.
Alin yöllä n. 53 harvoin alkaa nelosella. Päivällä alin 52-58 riippuu vähän. Joskus 37-46
17v 161/58
Yöllä 49-53 päivällä 52-58
M54, 86kg/187cm. Yöllä noin 52, päivällä 70 pintaan
Jostain luin, että jos syke ei laske kolmena peräkkäisenä yönä yhtenäkään alle 60 ja ei ole flunssaa tai muuta tiedossa olevaa sairautta, on syytä huolestua. Menisi lääkäriin ap.
Yöllä 45-55 ja päivällä alle 60-75. Kevyttä liikuntaa: kävelyä, uintia, joogaa/pilatesta ja lihaskuntoharjoittelua kuminauhalla ja painoilla kotona. N49 (ylipainoa on reilusti, useita kymmeniä kiloja)
Pari viinilasia illassa tai saunominen niin ei syke laske normaaliin yön aikana. Unenaikainen syke 75 on kyllä paljon, keho jonkinlaisessa stressitilassa.
Vierailija kirjoitti:
Jostain luin, että jos syke ei laske kolmena peräkkäisenä yönä yhtenäkään alle 60 ja ei ole flunssaa tai muuta tiedossa olevaa sairautta, on syytä huolestua. Menisi lääkäriin ap.
Kiitos tästä tiedosta. Itse kyselin neuvoja tällä palstalla kun yön leposyke ennen ollut 55-65 ja nyt jo pari kuukautta joka yö 75-85 ja jostain syystä sain vastauksia, että ihan normaalia ja ei kannata huolestua.... Ehkäpä menen lääkäriin minäkin!
Nainen 49v 161/70. Olen lievästi ylipainoinen, mutta myös lihaksikas. Harrastan kuntosalia monta kertaa viikossa. Lisäksi juoksen, hiihdän, pyöräilen ja laskettelen. Kestävyyskunto voisi olla parempikin.
Yön alin 47, yleensä 50-60 välillä. Leposyke päivällä 65-70.
Yöllä noin 50 päivällä 65-70.