G: Mitä ostat kummilapsellesi joululahjaksi??
jos tämä galluppi toisi vaikka ideoita meille, jotka eivät vielä ole mitään keksineet..
Kommentit (49)
Siitä sitten saan valita jonkun 30-50 euron hintaisista toiveista 7v tytölle. Eipä sinnekään kelpaa halvat " krääsät" , eikä toiminnallisetkaan lahjat.
kummilapsille esim. lahjakortti mäkkäriin, rossoon tai heseen tai pari elokuvalippua.
tytölle jokin kiva nuorekas hajuvesisetti ja samoin pojalle miehinen versio. sokkarilla ja anttiloissa on kivoja jo valmiina.
joku kirjoitti keräävänsä mauri kunnaksen kirjoja kummilapselleen. ihana lahja. minun poikani saa kunnaksen joka joulu, ettei vaan ollut kummitätinsä näillä palstoilla...
Molemmille ostetaan vaatetta + lisäksi joku pieni lelu (helistin/nuppipalapeli) tai kirja.
tyttö 11: 20 euron lahjakortti Henkkamaukkaan
poika 10: joku iso Aku Ankka -kirja (tyyliin Minä Aku Ankka)
poika 7: neljä Tuomas-veturi -junaa, jotka sopivan Brion rautatielle
poika 5: Mauri Kunnaksen uusi kirja
varsinkin kun kummilapset asuvat kaukana ( 200-750km). Lisäksi kaikilla on suvut / perheet jotka ostaa sikana tavaraa ja vaatetta. Kun kysyy niin eivät osaa sanoa mitä TARTTIS... Tuntuu tosi tyhmältä ostaa jotain leluja, kun niillä on niitä aivan liikaa!!! Ja vaatteista oikean koon määrittäminen ei riitä, sillä kummitytöllä on tarkka maku mitä väriä ja mallia pitää olla....
Niimpä olen ostanut viime vuonna kummitytölle (silloin 6 nyt 7 v) lahjakortin Lindeksille. Joulun jälkeen alkaa alet, joten 20:llä saa varmaan ihan kivasti jotain.
Pojille 5 ja 9 vuotiaat aattelin ostaa lahjakortit kirjakauppaan, saavat ostaa mieleisen kirjan, pelin tai mitä haluaa. Näin ei tule ainakaan samoja kirjoja/ pelejä ja saavat mieleisensä.
Samalla säästyy postimaksuissa, sillä nämä saa lähetettyä kirjeenä eikä tarvi kalliita pakettimaksuja.
Löytyy myös Hyvää yötä kummipoika tyynyliina. Suomalaista käsityötä. Ja sopii kaikenikäisille kummilapsille ja taatusti muistetaan keneltä on lahja tullut. Lahjakas . fi ( yhteen kirjoitettuna ) löytyy näitä myös pikkuvauvojen tyynyihin. Annoin hyvää yötä kummisetä tyynyliinan veljelleni, joka on siis esikoisemme kummi ja kun menimme kylään oli tyyny sängyn päällä oikein näkyvillä. Ai että lämmitti mieltä! :-)
Lomamatkalta löytyi hyvännäköiset, poikien tyyliin sopivat paidat. Se neljäs onkin sitten hakusessa, ei oikein mitään ajatusta vielä. Poika on 10-vuotias, ajatuksena oli joku kirja, mutta vaivihkainen tiedustelu ei oikein saanut lämmintä vastaanottoa.
1vlle mittatilaustyönä vaaleanpunaiset nahkarukkaset, yökkäri ja kirja
7vlle ihana snoopymekko, paita, huppari ja hyppynarut
13vlle 20 ¿ : n lahjakortti Seppälään
Ja kaikki tyttöjä
5-vuotiaalle tytölle nukenvaunut
5-vuotiaalle pojalle kylpytakin ja legopakkauksen
2,5- vuotiaalle tytölle vauvanuken ja leikkiastioita
oli tätä toivonut. Käy hyvin tytöllekkin. Maksoi 18.90.
Meillä oli todella kivaa, vaikka rahaa menikin ehkä vähän enemmän kuin tavallisesti laitan lahjaa. Yleensä tylsästi annan vaan lahjakortteja tai rahaa.
että pääsee ajamaan poliiseja karkuun! :D Sellainen täytynee sit ostaa, mistäköhän löytyis kiva ja kestävä...?? Ikää pikkumiehellä 2 vuoota ja risat.
3-vuotiaalle tytölle ison My little Ponyn, jonka hiuksia voi laittaa jne.
:)
Exitin farkut ja poolopaita. Kummilapsi on tyttö ja 4-vuotias.
Molemmille annan Satunallet muovailumassaa (saa mm www piste raparperi piste com), se on ihanan pehmeää ja myrkytöntä. Lisäksi pienet kaulimet ja muovailuvaha muotteja.
yleensä olen ostanut jonkun vaatteen tai kirjan
Lahja kestää koko vuoden eikä unohdu heti pyhien jälkeen. Taidankin tilata kummipojalle jonkin lehden helmikuussa synttärilahjaksi. Joululahja kun on jo hankittu.
Samoin hyvälle kuulostaa nuo lupaukset viedä lapsi jonnekin ja antaa siitä lippu etukäteen. Pistetään mieleen... :-)
minä ottaisin mielellään myös sitä " tiimarikrääsää" meidän lapsille,
ei se lahja vaan se ajatus on mielestäni tärkeämpi!!! ;)