Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hormoonikierukka ja raskaus?Hedelmällisyyden palautuminen...

05.11.2006 |

Miten teitä muita on neuvottu hormoonikierukanpoiston jälkeisestä rask.yrittämisestä? Voiko heti alkaa yrittämään? Mulle neuvottiin että heti voi yrittää. Mutta voiko kohdun limakalvo olla hormonin vaikutuksesta niin ohut ettei alkio voi kiinnittyä siihen...Mitenhän nopeasti hedelmällisyys todellisuudessa palautuu... Lienee kuitenkin vastuutonta alan ammattilaisilta sanoa muuta, kuin että raskaus voi aina alkaa ilman ehkäisyä, mutta onko näin oikeesti...

Onko teillä alkaneet menkat kuinka nopeasti kierukan poiston jalkeen?Mulla alkoi 2 pvää poiston jalkeen ja TOSI runsaina, mikä kyllä kieltämättä yllätti.

Monenlaista sitä tulee mietittyä...mutta kiitos jo etukäteen jos jollakin ois kokemusta vast.asioista.... :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa poistettiin hormoonikierukka 31.10 ja 2.11 alkoi menkat.

Ei nyt niikään runsaat vaikka neuvola täti varoitteli runsaudesta.

Ja mulle kanssa sanottiin että heti saa yrittää raskautumista.

Sanoi vaan että olisi suotavaa että ne yhdet menkat poiston jälkeen tulisi että voidaan määritellä raskauden kestoa.

Mutta meillä kävi tuuri että alkoi niin pian poiston jälkeen.

Onnea yritykseen. =)

Vierailija
2/5 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että th varoitteli menkkojen runsaudesta? Perustelikoko se sulle syytä runsauteen? Mulle eivät sanoneet siitä mitään...Ja vuoto tosiaan alkoi tosi runsaana.

Kuin myös onnea yritykseen :) Monesko vaavi olisi " tilauksessa" ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poistettiin tos syyskuun alussa 2,5 vuoden käytön jälkeen h-kierukka. Menkat alkoi n.2viikon päästä, tosi runsaina. Jäin raskaaksi heti sen jälkeen eli nyt oon raskaana rv 5+5. Olen kuullut että jotkut on tosiaan jääneet ihan hetikin raskaaksi ennen yksiäkään menkkoja. mutta toisilla on saattanut kestää useita kuukausiakin. Mutta perjaatteessa hedelmällisyys palautuu samantien. Eli mekanismi on erilainen kuin esim e-pillereissä.

Onnea raskautumiseen! =)

-Maharaja

Vierailija
4/5 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se neuvola täti varoitteli että ekat menkat voi olla runsaammat.

Mutta itsellä jäi mietityttämään että mihin verrattuna.

Runsaammat kuin menkat ennen kierukkaa vai kierukan aikana olleisiin menkkoihin.

Itselläni nämä menkat jotka oli ei ollut yhtä runsaat kuin ennen kierukan käyttöä, mutta huomattavasti runsaammat kuin kierukan aikana olleet.

Ja olen lukenut että joillakin on ollut aivan kamalat vuodot kierukan poiston jälkeen. Joten ei siitä kannate paineita ainakaan ottaa. Kyllä ne tasaantuu tai jää ehkä hyvällä tuurilla taas pois kokonaan. =)

Ja meillä yritetään saada aikaisekis perheeseen kolmas vaavi. =)

Tyttö täyttää tammikuussa 2v ja poika helmikuussa 3v.

Tsirppana

Vierailija
5/5 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu sanoa että ei se neuvola täti perustellut mitenkään sitä että miksi voi olla runsaammat ne ekat vuodot.