Missä olit kun Myyrmannissa räjähti?
Itse olin hirvipeijaisissa kun se tapahtui ja kuulin sitten myöhemmin samana iltana.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Stockmannilla, oliko räjähdys joskus klo 19:30.
Ystäväni ystävä oli muuten PG:n (pikku)serkku.
Ja mun työkaverin kaima asui Gerdien naapurissa Tikkurilassa.
Kiinnittikö hän ikinä huomiota? Siis pos tai neg?
Töissä Kehä III:n varrella olevalla huoltsikalla ja ihmettelimme, miksi ohi kulkee niin paljon hälytysajoneuvoja.
Soitin häkeen että oma kuulo mennyt, en soittanut muille apua
Sairaalassa koska kolmas lapseni syntyi samoihin aikoihin kuin Petri räjäytti sen pommin. Saipahan Ville Petteri räjähtävän alun elämälleen.
Kotona. Parin kilometrin päässä oli eräs pääkaupunkiseudun sairaaloista ja huomasin sinne ajaneen paljon hälytysajoneuvoja, koska kuulin sireenien äänen. Muistan ajatelleeni jossakin varmaan olleen tavallista suurempi autokolari. Kun totuus selvisi, järkytyin ja pelkäsin monen vuoden ajan aina jos kuulin useiden hälytysajoneuvojen ääntä samaan aikaan, että vastaavaa olisi tapahtunut. Muuten tapaus ei koskettanut minua. Lisäksi kun myöhemmin kävin kyseisen sairaalan terveysasemalla aiemmin varatulla ajalla, huomasin kuinka lääkärillä oli veemäinen asenne minua kohtaan, koska en ollut edes ollut uhrina räjähdyksessä.
Mä oon todennäköisesti ollut kotona leikkimässä leluilla tai iltapalalla.
Minä 9v (silloin)
Muistan tuon päivän.
Olimme lankoni 50 vuotispäivillä, lähes sadan kilometrin päässä kotoamme.
Vieraita oli paljon, ei silloin ja niissä hetkissä kukaan mitään uutisia seurannut.
Sitten myöhemmin tullet vieraat kertoivat jotain.
Olivat kuulleet uutisen autoradiosta, matkalla syntämäpäiville.
Keski-Suomessa elimme ja asuimme, samoin viiskymppisten juhlija.
2km päässä Myyrmannista tyttöystävän luona lähdössä kirjaostoksille Myyrmanniin.
Miksi aloituksesta puuttuu päivämäärä, ei kaikki muista tommosia?
Vanhemmat kertoivat, että kun he kuulivat tapahtuneesta televisiosta, niin heitä alkoi kiihottamaan niin paljon, että he rakastelivat sen illan ja yön aikana useita kertoja ja että minä sain sinä yönä alkuni. Minä synnyin sitten 21.7.2003 ja sain nimeksi Petri Petteri.
Myrtsin uimahallin puntilla. Kun tulin ulos ihmettelin hälytysajoneuvojen määrää ja sitä, että vanhemmat olivat soittaneet lukuisia puheluita minulle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole enää?
Olin matkalla täältä landelta Myyrmäkeen hoitamaan pikkuveljeäni. Myyrmäen aseman kohdalla juna oli vähän tapahtuman jälkeen ja junan ikkunasta näkyi vain valtavasti vilkkuvia sinivaloja.
Hirveä hätä tietty ja paniikissa selvittämään mitä on tapahtunut ja missä kaikki ovat.
Ihan kamala tapaus. :(
Olin lukiolainen, ja jotenkin on todella haaleat muistijäljet tästä. Varmaan olin niin stressissä jostain koulujutuista, etten paljoa uutisia katsellut.
Jouduin googlettamaan mistä oli kyse; luulin, että minulta oli mennyt joku tuorekin tapaus ohi, kun en ollut moisesta räjähdyksestä koskaan kuullutkaan.
Eikä ihmekään, kun olin alle 10-vuotias kun se tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole enää?
Petri Gerdt kuoli myös siinä räjähdyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole enää?
PG kuoli siinä.
Olin Helsingissä käymässä, ja elokuvissa. Kuulin tapahtuneesta vasta, kun menin yöpymispaikkaan. Muistan että olin hyvin hämmentynyt uutisesta, silloin ei ollut vielä varmaa, oliko kyse terrorismista vai mistä.