Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisi pitänyt oikeasti tehdä lapset nuorempana. Tai siis lapsi. Ei tässä iässä (49) meinaa enää jaksaa teinin (14) draamailua

Vierailija
04.11.2022 |

Haistattelua ja v""lua kun en päästä kaverin kanssa kahdestaan Helsinkiin päivän reissulle.
Kiukkuamista kun kävelin ohi just kun teki TikTokkia keittiössä.
Jatkuvaa rahan vinkumista meikkeihin, energiajuomiin ja sushiin.
Koko talossa lemuaa hajuvesi.
Vessan lavuuari on meikkipölyn peitossa.

Omasta teini-iästä tuntuu olevan valovuosia enkä minä silloin tuollainen ollut. Kuuntelin levyjä kirjastossa ja kävin perjantaisin diskossa. Söin mitä äiti teki enkä itkenyt jonkun hemmetin raaàn kalan perään.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ymmärrän, että ärsyttää, mutta miksi et päästä Helsinkiin? Asutteko kaukana vai mikä on ongelma?

42/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on taas, kuin rikkinäinenpuhelin "ketju lapsuudesta" . Aloittaja kertoo ongelmista teinin kanssa ja haluaa sympatiaa/neuvoja.

Ja taas tullaan takavasemmalta tyyliin, ei meillä tuollaista,saman ikäne, ainaki 5 lasta oon kasvattanu, ei meidän poika, ei meidän tyttö ...

Minä todellakin nyt toivon, että oli aloittaja nyt sitten tossissaan ni nämä pimeet eihän meidän terttuliina tuollaista tehnyt ym.

Valitettavasti myös näistä, kenellä ei niitä ongelmia teininä ole näkyvästi niin totuus tuleekin sitten ehkä myöhemmin ehkä jopa karummin ilmi.

Tämä elämä on todellakin muuttunut ja aina teinit ovat teineilleet kuka tradikaallimmin(esim.kettutytöt ym.)

Kaikkihan ei vaan liity kasvatukseen eikä elämäntyyliin ym. kaveriporukat, koulut, harrastukset vaikuttavat kaikki siihen teinin elämään. Se kuuluu kasvuu ja hyvä jos teini avautuu verbaalisti vanhemmalleen. Okei, ei jaksa enää jatkaa tätä duubaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kauan se kasvatustyö kestää kaikilla, toiset vaan aloittavat aiemmin ja toiset myöhemmin. Kyllä se vielä palkitsee.

T: äiti 43, tytär 21

Vierailija
44/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että ikä vaikuttaa. Ajat vain muuttuneet omasta nuoruudesta esim. Snapchat ja Tiktok. Vaikka tekisi lapsen 16vuotiaana, tuntee olevansa dinosaurus kun lapsi on 16.

Outoa, mutta olen ollut nuoremman lapsen kanssa vähän vähemmän fossiili. Tietysti riippuu vähän aiheesta.

Lapsilla on 10 vuotta ikäeroa. Vanhemman sain 18-vuotiaana, jolloin tietysti kehittyi ja aikuistui itsekin samalla pitkin harppauksin.

Vierailija
45/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani on pian 14, eikä kyllä ole tuollainen. Onko sitten sukupuolikysymys? Hän on luotettava, rauhallinen, keskustelee ja auttaa kotona, käy harrastuksissa ja pelaa pelejä ja menestyy hyvin koulussa. Sukupuoli vai kasvatuskysymys?

t. äiti 44 v.

Miten voi 44v ihminen olla noin tietämätön ja typerä?

Olet itse töykeä.

Vierailija
46/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teini ei saa mennä päiväreissulle Helsinkiin?Minä olen 44 ja minulla on vasta vauva täällä😃

Vierailija
47/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle voimia oman teinin kanssa. Ite 38v ja teini 15v enkä minäkään tahdo jaksaa sitä perseilyä. Rahaa pitäs saada jatkuvasti ja koulua käydään satunnaisesti. Mikään järki puhe ei auta. Ihan hirviän jääräpäinen.

Vierailija
48/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä samaa roskaa. Kai olet jo vanhainkodissa AP ja hautapaikka on maksettu?

Vierailija
49/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma poikani on pian 14, eikä kyllä ole tuollainen. Onko sitten sukupuolikysymys? Hän on luotettava, rauhallinen, keskustelee ja auttaa kotona, käy harrastuksissa ja pelaa pelejä ja menestyy hyvin koulussa. Sukupuoli vai kasvatuskysymys?

t. äiti 44 v.

Miten voi 44v ihminen olla noin tietämätön ja typerä?

44 on puolet luvusta 88. Joku voisi sanoa, että kyseessä on pikku-H.

Vierailija
50/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei teinitkään käytä hajusteita, kun on sen verran allergiaa perheessä. Kai niistä asioista voi sopia asioina?

Vierailija
51/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, mitä moni vanhempi ei ymmärrä tai on jo unohtanut omien teinivuosien jälkeen, on se että teinillä voi olla aika ristiriitainen olo, kun pitää olla tietynlainen, mennä tiettyihin paikkoihin ja tehdä tietynlaisia asioita vain koska kaveritkin ja "kaikki" tekee niin, vaikka aina ei itse välttämättä haluaisi. Pakko käyttää tietynlaisia vaatteita, meikkiä ja hajuvettä, että kaverit hyväksyy. Pakko saada rahaa sushiin, ettei jää yksin kun kaverit menee syömään. Nämä jutut ovat usein niin typeriä, että vanhemmat ei puolla niitä ja vain kritisoi teiniä. Mutta... Pitäisi ymmärtää että ei ole kyse teinistä ja hänen päähänpistoistaan, vaan ryhmäpaineesta ja hyväksynnän tarpeesta . Jos teini saisi ihan itse valita niin saattaisipa jäädä joskus kotiinkin iltaisin. Sen takia ei auta olla vihainen nuorelle. Yritä ymmärtää. Keskustelkaa mitä on vaatimusten taustalla, miksi nuori tekee kuten tekee, mitä on itsenäisyys, mitä on ryhmäpaine yms.

Vierailija
52/52 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mitä moni vanhempi ei ymmärrä tai on jo unohtanut omien teinivuosien jälkeen, on se että teinillä voi olla aika ristiriitainen olo, kun pitää olla tietynlainen, mennä tiettyihin paikkoihin ja tehdä tietynlaisia asioita vain koska kaveritkin ja "kaikki" tekee niin, vaikka aina ei itse välttämättä haluaisi. Pakko käyttää tietynlaisia vaatteita, meikkiä ja hajuvettä, että kaverit hyväksyy. Pakko saada rahaa sushiin, ettei jää yksin kun kaverit menee syömään. Nämä jutut ovat usein niin typeriä, että vanhemmat ei puolla niitä ja vain kritisoi teiniä. Mutta... Pitäisi ymmärtää että ei ole kyse teinistä ja hänen päähänpistoistaan, vaan ryhmäpaineesta ja hyväksynnän tarpeesta . Jos teini saisi ihan itse valita niin saattaisipa jäädä joskus kotiinkin iltaisin. Sen takia ei auta olla vihainen nuorelle. Yritä ymmärtää. Keskustelkaa mitä on vaatimusten taustalla, miksi nuori tekee kuten tekee, mitä on itsenäisyys, mitä on ryhmäpaine yms.

Njoo, minä en näe noissa AP:n listaamissa asioissa muuta ongelmallista kuin haistattelu ja vtttuilu, sekä energiajuomien kulutus.

Sushilla käyminen, Tiktok-videoiden tekeminen keittiöissä (eikö ole vain kiva, että tekee yhteisissä tiloissa ja näkee mitä tekee?), meikkikokeilut ja hajuveden lotraus on ihan normaalia, ei mitenkään huonotapaista teineyttä.

Taskurahan antamisessakaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa, jos teini hoitaa oman tonttinsa ok.

Sitäkään en oikein ymmärrä, miksei pääse päiväseltään Helsinkiin kaverin kanssa? Ilmeisesti jossain kehyskunnassa asuvat? Tietty jos lapsi on jotenkin rajaton tapaus niin voi pelottaa, mutta toivottavasti AP ei vain itse luo niitä ongelmia olemalla liian tiukka ja rasittumalla jostain tuollaisista ihan normaaleista jutuista, jotka eivät ole minkään hankalan teinin merkki. Teinikin saa elää ja olla eloisa, ei tarvitse olla epäsosiaalinen ja täysin kiinnostumaton omasta ulkonäöstä ym.!