Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuva, oletko koskaan joutunut lähtemään sairaalaan pitäen todennäköisenä että joudut jäämään osastolle? Mitä otit mukaan?

Vierailija
21.08.2025 |

Pakkasitko kiireen vilkkaa repun hirveissä kivuissa tai oksennellen tai pyörtyillen? Mitä pakkasit?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sairaalassa ollessa toivoit että olisit pakannut mukaan?

Mä saatan joutua jossain vaiheessa lähtemään pikavauhtia sairaalaan joten kyselen vinkkejä.

ap

Vierailija
2/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen, laturin ja pienen pussin suolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin + laturi, lompakko jossa pankkikortit ja rahaa, kalenteri, lääkkeet, pikkarit, hiusharja, hammasharja, lukulasit....  siinä ne suunnilleen onkin.

Vierailija
4/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät jo nyt, että on mahdollista joutuminen pikaisesti sairaalaan, tee ns. go bag valmiiksi. Nappaat sen sitten vaan mukaan. Hammasharja ja tahna, laturi, kirjoja (jos tykkää) tai pädi.  En ikinä alkais pakkailee kivun keskellä jos olisi tieto, että saatan joutua äkkilähöllä sairaalaan.

Vierailija
5/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin avaimen, jos vielä meinaa päästä poiskin.

Vierailija
6/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulirasva, korvatulpat, puhelin. Sairaalasta löytyy kaikenlaista. 

Vierailija
7/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, kunnolliset korvatulpat, silmille unimaski, seesamiöljyä nenälle (mulla on muutenkin kuiva nenä ja sairaalan ilmastointi pahentaa). Huulirasvaa, hammaslankaa, kynä ja ristikkolehti. Tietenkin puhelimeen laturi. Käteistä rahaa ei paljoa kannata ottaa. Tutultani varastettiin juuri 50 € lompakosta, vaikka kassi oli lukkojen takana. Pakko olla joku hoitajista.

Vierailija
8/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärille tarkistukseen lähtiessä oli mahdollisuus, että jään sinne. Pakattuna oli vaatteita itselle ja lapselle, vähän naposteltavaa ja ei varmaan muuta ihmeellistä. Jotain luettavaa ehkä.

Vierailija
9/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin + laturi, lompakko jossa pankkikortit ja rahaa, kalenteri, lääkkeet, pikkarit, hiusharja, hammasharja, lukulasit....  siinä ne suunnilleen onkin.

Hyvä lista! Itse lisäisin vielä vain kuulokkeet (musiikki ja podcast) sekä korvatulpat. 

Vierailija
10/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsilaukun otin mukaan, jossa on kaiki tarvittava.

Vierailija
11/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos osasto on sellainen että voi käyttää omia vaatteita niin yöpuku ja/ tai oloasu on hyvä ottaa myös.

Vierailija
12/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin avaimen, jos vielä meinaa päästä poiskin.

Pölhö, ei kotiavainta tarvitse erikseen pakata mukaan. Sehän on aina mukana.

Vierailija
13/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat, kunnolliset korvatulpat, silmille unimaski, seesamiöljyä nenälle (mulla on muutenkin kuiva nenä ja sairaalan ilmastointi pahentaa). Huulirasvaa, hammaslankaa, kynä ja ristikkolehti. Tietenkin puhelimeen laturi. Käteistä rahaa ei paljoa kannata ottaa. Tutultani varastettiin juuri 50 € lompakosta, vaikka kassi oli lukkojen takana. Pakko olla joku hoitajista.

Jotkut jättää lompakon pois. Yksi nainen tuli sairaalaan ilman Kela-korttiakin, kun olin ja kyllä hänkin pääsi leikkaukseen. 

Vierailija
14/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaalaan jäädä asumaan.

Vierailija
15/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hyvä lista: huulirasva ja joku kasvorasva on myös hyvä olla mukana, itse olin taannoin kolme päivää ja kaipasin kovasti hyvää kasvorasvaa. Opiskelija-lapseni tuli onneksi kotiin ja toi minulle myös ristikkolehden ja kynän.

Vierailija
16/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kivuissa ja korkeassa kuumeessa, ollut jo monta päivää. En syönyt ja juonut mitään ja olin ihan tajunnan rajamailla. Jostain tuli sitten sen verran järkeä tai jotain että sain soitettua ambulanssin. Tulivat, tutkivat ja kuskasivat suoraan teholle. Hoitivat ulkovaatteet, kengät ja avaimet mukaan. Yksin kun asuu ilman kontakteja toisiin ihmisiin niin sitä ihan huomaamatta menee aina vaan huonompaan kuntoon, Olisin hiipunut varmaan kokonaan pois elämänkirjoista ilman soittoa.

Aluksihan siellä ei tarvinnut mitään kun olin niin kanttuvei. Teholta kun siirsivät tavalliselle osastolle niin sieltäkin sai kaiken hammasharjaa myöten. Tietysti jos olisin tiennyt että joudun saraalaan niin olisi sitä ottanut hygieniatarvikkeet, puhelimen ja läppärin mukaan.

Vierailija
17/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos osasto on sellainen että voi käyttää omia vaatteita niin yöpuku ja/ tai oloasu on hyvä ottaa myös.

Mikä on tällainen osasto?

Vierailija
18/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolaa?

Vierailija
19/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökit, lompakon, puhelimen. Kaiken muun saa sairaalasta.

Vierailija
20/96 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ehdotus, sairaalan pyjamat on karmeita, kiertyvät solmuun ja lahkeet on liian pitkät aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan