Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rh-negatiiviset. Vain 15% koko maailman väestöstä omaa tämän veriryhmän. Huomaatko olevasi mitenkään erilainen kuin muut?

Vierailija
04.11.2022 |

Terveydeltäsi esim.
Huomaatko asiaa missään?

Kaikenlaisia väittämiä tuosta on, mikäli kuuluu tuohon pieneen väestöön. Ilmeisen outoa se on evoluution kannalta. Sekin, että vaikka vanhemmat ovat Rh+ niin siitä huolimatta lapsi saattaa olla Rh-.

Onko sinulle tullut komplikaatioita?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua, sikiön veri vaihdettiin jo kohdussa

Täh?

Kerro enemmän?

Vierailija
102/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö sen selittäisi, miksi minulle iskee kaikki taudit niin kovana ja pari kertaa ollut sairaalassakin niin, että kukaan ei tiedä mikä minulla on. Tosiaan aina jos on kuumetta, niin minulle tulee 40 astetta. Kaikki taudit iskee aina tuhannen auringon voimalla.. Pari vuotta sitten olin hengityskoneessakin viikon ajan, eikä kukaan lääkäri tiennyt miksi olin kuumeessa monta viikkoa ja crp 350... Noh parannuinpa siitäkin.

Raskaana ollessani oli sellaisia anti-d ja mitä lie titteri (en muista tarkkaan mitä ne raskaana ollessa seuraa) tuloksia, että kätilöt ja lääkärit ei ollut ikinä ennen nähnyt. Piti oikein synnyttää yliopistollisessa sairaalassa ja lääkärit pitivät minun raskaudestani ties mitä kokouksia kun olivat niin ihmeissään 😂😂 Eli raskauden aikana ainakin oli melko shaissee olla rh-negatiivinen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rh on tekijä ei veriryhmä. On joko plus tai miinus.Veriryhmiä ovat A, B, AB, O. Tosin luokittelujakin on kai muitakin.

Vierailija
104/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua, sikiön veri vaihdettiin jo kohdussa

Täh?

Kerro enemmän?

Veri pitää vaihtaa kohdussa ettei synnytyksessa ala se reaktio!

Vierailija
105/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa synnytyksessä meinasin kuolla, kun vasta tulloin havaittiin puute veren hyytymistekijöissä. Toisessa synnytyksessä sain jotain lääkitystä, mutta menetin silti 2l verta. Lapsillani on sama veriryhmä ja ongelma veren hyytymisessä.

Minulla on B R+ veriryhmä mutta äidilläni oli R-negatiivinen veri, joten minulta piti vaihtaa veret sairaalassa synnytyksen jälkeen. Olin perheen toinen lapsi vanhemman veljeni jälkeen.

Veridoping kannatti sillä olen ollut aina erittäin terve lukuunottamatta niitä 1960-luvun pakollisia lastentauteja eli tuhka- ja vesirokkoa sekä sikotautia, jotka sairastin alle 6-vuotiaana. Minulla ei ole mitään allergioita enkä käytä mitään lääkkeitä. Harrastin myös yli 30 vuotta huvikseni kestävyysjuoksua.

https://www.libero.fi/sinun-vaiheesi/artikkelit/raskaana--/aidilla-ja-s…

"Eri veriryhmät lisäävät vastasyntyneen keltaisuuden todennäköisyyttä, joten hän saattaa tarvita valohoitoa. Harvinaisissa tapauksissa vauva voi tarvita verensiirron."

Hah, minun vauvani onkin harvinaisen harvinainen - hän tarvitsi verensiirtoja neljä 🤭

Vierailija
106/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O miinus. Olen poikkeuksellisen älykäs ja terve ;-)

Oikeasti, hyvin harvoin sairastan tartuntatauteja, ja jos sairastan, niin yleensä hyvin lievänä. En ole sairastanut koronaa.

Sama. Aika harvoin saan flunssan tai vatsataudin. Usein jos perheessä muilla näitä on niin itse vältän tartunnan.

Koronatartunnan sain mieheltä. Oireet olivat melko lieviä.

Koronan suhteen ei niiden alkuaikojen pienten tutkimusten jälkeen ole tuosta veriryhmän osuudesta ihan kovin selkeitä näyttöjä saatu. O-ryhmä näyttäisi kuitenkin jossain määrin suojaavan vakavalta tai fataalilta taudilta. Se ei sinänsä olisi yllättävää kun jo aiemmin on ollut tiedossa että O-ryhmällä veren hyytyminen on heikompaa ja toisaalta veritulpilla on  koronan tapauksessa selvästikin merkittävä rooli erityisesti jos hoito on puutteellista.

Vierailija
107/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan otsikon kohtaan:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko olevasi mitenkään erilainen kuin muut...?

ja itse kirjoituksesta tuohon:

Vierailija kirjoitti:

(...) mikäli kuuluu tuohon pieneen väestöön (...)

sen verran, että on tuo aika erikoinen tulkinta, jos pitää paikkansa, että koko maailman väestöstä 15 % kuuluu tuohon ryhmään, ja jos maailmassa on nyt aivan hiuksenhienosti alle 8 miljardia ihmistä, niin siinä tapauksessa ryhmäläisellä on tällä hetkellä n. 1,2 miljardia "kaveria", eli enemmän kuin koko Euroopan Unionin asukasluku, tai toisaalta lähes 4 kertaa Yhdysvaltain koko asukasluku.

Joten enpä ihan sanoisi että kyseessä olisi mikään erityisen uniikki lumihiutaleus (ohoh, miten pöljä taivutusmuoto nyt tuli: "lumihiutaleus"...).

Vierailija
108/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ja minä molemmat O RH-, lapset kuitenkin syntyivät ilman ongelmia.

Mieheni sairastunut vakavasti jo n. 20 vuotta sitten, itse olen kohtuu kunnossa enkä ole ollut vakavasti sairaana. Ollaan yli 70-kymppisiä. Ei koronaa kummallakaan.

Vierailija
109/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O- erityisherkkä, lihon helposti, raudanpuutteinen. Johtuuko veriryhmästä, en tiedä :D

Minäkin olen O- ja erityisherkkä: onkohan näillä asioilla jokin yhteys toisiinsa?

En yhdistäisi aistiherkkyyttä veriryhmään, sillä miehelläni aistit ovat aina olleet omiani heikommat. Itse olen aistiherkkä, en tie vaikka olisin erityisherkkä, mutta en usko veriryhmän vaikuttavan siihen.

Olemme molemmat O-.

Vierailija
110/130 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa tietää oman veriryhmänsä?

Vierailija
111/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veriryhmä on B-, mulla on kaks rh+ lasta ja raskauksien aikana oli monenlaista vaivaa. Paino nousi todella paljon, lopussa toksemia ja käynnistys josta lopulta hätäsektioon. Ei kuitenkaan radia, kävin yhteensä 9 kertaa sokerirasituksessa. Koen että tutkimuksissa harvoin selviää mitään, kilpirauhasta epäiltiin mutta ensin oli liikatoiminta, sitten vajaatoiminta ja lopulta taas liikatoiminta ja lääkäri sanoi että katellaan sitten kun oot synnyttänyt. Mun piti myös olla lapseton koska pcos ja endo mutta molemmat lapset tärppäs ekasta kierrosta. Mulla on myös matala verenpaine, sitä suorastaan ihmetellään. Leposyke huitelee 40 paikkeilla ja oon monella mittarilla tosi terve. En sairasta juuri ollenkaan kausiflunssia ja korona oli oireeton. Sitten kun on jotain niin kukaan ei tiedä mikä vaivaa. Mun luottamus lääketieteeseen ei oo kovin korkealla.

Vierailija
112/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä melkein kaikki ovat rh neg. Terveydentilat vaihtelee. Omalta kohdaltani voin sanoa, että en saa kovin helposti flunssatauteja, mutta tule-vaivoja ja -sairaus löytyy. En siedä maitoa tai gluteenia. Paras ruokavalio on vähähiilarinen tai keto. Perheessämme rh negatiiviset ovat hoikkia, pitkiä ja älykkäitä. Myös kovaäänisiä, aktiivisia ja musikaalisia. Sekä temperamenttisia.

Vierailija
113/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuni rh- ovat helposti ruskettuvia. Eivät pala juuri koskaan. Nivelten yliliikkuvuuttakin esiintyy.

Vierailija
114/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saa tietää oman veriryhmänsä?

Pyydä tieto lääkäriltä tai käy verenluovutuksessa.

Vierailija
115/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaisilla sivustoilla näitä ilmiöitä kuvattu, esim. katulamput sammuu mystisesti ja koko ajan häiritsee hankaussähkö, lievät sähköiskut yms

Liittyyköhän veriryhmä ja sähköallergia toisiinsa? o_O

Liittyy AB vereen se johtaa paremmin sähköä ja magnetismia maasta.

Vierailija
116/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaisilla sivustoilla näitä ilmiöitä kuvattu, esim. katulamput sammuu mystisesti ja koko ajan häiritsee hankaussähkö, lievät sähköiskut yms

Liittyyköhän veriryhmä ja sähköallergia toisiinsa? o_O

Liittyy AB vereen se johtaa paremmin sähköä ja magnetismia maasta.

Tämä ominaisuuden takia se korkeakulttuuri nousi kun syntyi AB verisyys. Ihmisestä tuli hifistelevämpi heti, eli herkempi ja hienostuneempi.

Vierailija
117/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen O- ja uniikki siinä missä muutkin ihmiset. Kun sain tietää veriryhmäni ja hehkutin sitä facessa (siitä hätäveri-näkökulmasta siis hehkutus), monet äidinpuolen sukulaiset kertoivat olevansa O+. Ketään toista negatiivista en suvusta tiedä.  Olen perinyt paljon piirteitä äidiltä enkä osaa nähdä eroavani millään merkittävällä tavalla noista äidin sukulaisista. Koronan sairastin kyllä vasta kun rokottamaton mieheni toi sen tänä vuonna jostain baarista ja oli tartuttavana kanssani samassa autossa 8 tuntia. 

Vierailija
118/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15% maailman väestöstä on yli miljardi ihmistä. Miten se muka on pieni vähemmistö?

Vierailija
119/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

B- täällä. Kai minä ihan tavallinen pulliainen olen, mutta minulle ei esimerkiksi ole koskaan tarttunut vatsatautia. Olen ollut 20hlön avokonttorissa töissä jossa kaikki sairastuivat noroon tms. ja minä porskutin ainoana terveenä. Flunssaa minulla on ollut viimeksi joskus vuosituhannen vaihteessa.

Vierailija
120/130 |
05.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A- . Ei flunssaa, eikä "räkätauteja" , matala verenpaine, kilpirausen liikatoimtaa, eli autoimmuunisairaus.

Kiitos kaikille O- verenluovuttajille 😍, kaksi kertaa saanut.

Hei, minä myös A- ja ihan nuo samat jutut: ei flunssia, matala verenpaine, kilpirauhasen liikatoiminta (Basedow).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän