Onko tässä enää mitään tehtävissä (pettäminen)
Minä petin vaimoani reilu vuosi sitten. Olen sitä syvästi katunut. Kerroin vaimolle heti tapahtuneen jälkeen ja pitkien keskustelujen jälkeen päätettiin, että jatketaan yhdessä.
Olen tehnyt parhaani, että olisin maailman paras mies, jonka vaimoni ansaitsee. Ottanut päävastuun kotitöissä, ostanut vaimolle lahjoja, vienyt ravintolaan syömään. Olen valmis tekemään mitä vain, että vaimo taas luottaisi minuun.
Vaimo on kuitenkin edelleen kylmä minua kohtaan. Ei halua puhua minulle päivästään, ei halua koskea minuun, ei halua läheisyyttä. Ei silti halua erotakkaan, kun olen kysynyt, että haluaako edes olla kanssani. Olen jopa ehdottanut pariterapiaa, mutta ei kuulemma halua puhua tapahtuneesta enää.
Alan olemaan toivoton. Tiedän että tein todella väärin. Rakastan vaimoani yli kaiken, mutta en tiedä kauanko kestän tällaisessa suhteessa
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi ei enää rakasta sinua
Hän taitaa rakastaa, koska pettäminen on saanut lukkiutumaan täysin.
Vuosi on aika lyhyt aika suhteen toipumiseen. Pariterapia olisi hyvä, jatkattepa yhdessä tai eroatte. Kummassakin tapauksessa. Jos vaimosi ei halua tulla mukaan, voit mennä yksinkin. Uskon, että saat ajatuksiasi selvitettyä siellä. Voisi ajatella, että se olis vaimolleis myös signaali, että haluat panostaa suhteen tulevaisuuteen. Onko hän ajatellut, että hänkin voi mennä puhumaan myös ilman sinua?
Minä luulen et vaimo käsittelee asian itsekseen ja eroaa jahka aikaa on hieman kulunut, tai lapset ovat kasvaneet. Luultavasti säästää rahaa kaikessa hiljaisuudessa ja järjestelee asiansa. Niin minä tekisin jos vain pinnaa olisi katsella miestä vielä hetki tai mahdollisuutta taloudellisesti heti lähtöön ei olisi.
Minä katkaisin välit tähän kaveriin heti pettämisen jälkeen, emme ole edes nähneet sen jälkeen. En hae mitään sääliä tällä, ymmärrän tehneeni väärin, mutta en usko että tämän hetkinen suhde on vaimollekkaan hyväksi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vuosi on aika lyhyt aika suhteen toipumiseen. Pariterapia olisi hyvä, jatkattepa yhdessä tai eroatte. Kummassakin tapauksessa. Jos vaimosi ei halua tulla mukaan, voit mennä yksinkin. Uskon, että saat ajatuksiasi selvitettyä siellä. Voisi ajatella, että se olis vaimolleis myös signaali, että haluat panostaa suhteen tulevaisuuteen. Onko hän ajatellut, että hänkin voi mennä puhumaan myös ilman sinua?
Eiköhän vaimo osaa itsekin terapiaan, mistä tiedätte ettei jo kävisi, eihän vaimo enää jaa päivänsä kulkua miehelle. Eiköhän ne suhteeseen panostussignaalit ole jo tuossa pettämisessä nähty, melko turha enää yrittää.
Petetyn näkökulmasta voin kertoa että on todella musertavaa kuulla että toinen johon luottaa ja uskoo on pettänyt. Se ikäänkuin tuhoaa uskoa ei ainoastaan sinuun vaan ihan koko ihmisyyteen. Varsinkin jos vaimosi on itse äärimmäisen uskollinen ihminen. Hänelle pettäminen on kertakaikkiaan tikarin isku suoraan sydämeen. Vaikka liittonne selviäisi, on täysin mahdollista että hän kantaa tätä pettymystä sisällään loppuelämänsä. Toisenlainen ihminen ottaisi sen kevyemmin, "on inhimillistä erehtyä" jne mutta äärimmäisen uskolliselle ihmiselle se ei vaan mee niin.
En kyllä tiedä miten sinua neuvoa. Ei ole olemassa kotitöitä tai romanttista elettä mill voisit korjata edes murto-osaa siitä mitä olet nyt rikkonut. Kuin lasimaljakon olet särkenyt jotain joka voidaan liimata ehkä palasista yhteen mutta ei siitä ikinä enää samanlaista tule. Pahoittelut.
Vierailija kirjoitti:
Minä katkaisin välit tähän kaveriin heti pettämisen jälkeen, emme ole edes nähneet sen jälkeen. En hae mitään sääliä tällä, ymmärrän tehneeni väärin, mutta en usko että tämän hetkinen suhde on vaimollekkaan hyväksi
Ap
Et kai nyt yritä vielä jotain vaimon parasta tässä ajatella?! Hän tekee nyt ihan omat ratkaisunsa ihan sinusta riippumatta. Luultavasti hällä on jo suunnitelmat valmiina, ja mikäs sen parempaa jos toinen kihisee siinä vieressä, ei niitä tarvitse sulle kertoa, varmaan salaa naureskelee kun näkee sun tuskan kun yrität siinä kaikkesi. Ite olet soppasi keittänyt.
Minä odottaisin vielä ja antaisin vaimolle ja sinulle aikaa löytää se rakkaus, joka teidät saattoi yhteen. Vaimosi pitää pysytä puhumaan omista tunteistaan, muuten asia ei etene. Terapia on erittäin hyvä, siinä vaiheessa, kun tunteet eivät enää ole reaktiivisia.
Kyllä rakkaus kestää tämänkin ja se vain syvenee, kunhan on oikea aika vaimolle puhua tunteistaan. Onneksi olet fiksu ja jaatte kotityöt. Siitä on suuri apu.
Minä uskon, että selviätte. Vaimosi pelkää haavoittuvansa uudelleen ja siksi pitää etäisyyttä. Lopulta rakkaus voittaa, jos sitä on alussakin ollut tarpeeksi.
Elämä rakentuu mokista ja niistä oppimisista. Kohta olette sekä vahvoja ja että yhdessä. Joskus vielä nauratte tälle asialle yhdessä.
Naiselle ei kannata kertoa totuutta monestakaan asiasta ja pettämisestä nyt ei ainakaan. Mitään hyvää ei kertomisesta voi seurata.
Vierailija kirjoitti:
Naiselle ei kannata kertoa totuutta monestakaan asiasta ja pettämisestä nyt ei ainakaan. Mitään hyvää ei kertomisesta voi seurata.
Mitäs jos koittaisi vain pitää ne housut jalassa?! Ai niin kun ei se onnistu.
Luultavasti vaimo järjestelee käytännön asioitaan ja valmistautuu eroon, on jo henkisesti eronnut sinusta. Nuo lahjojen ostelut ym kokee varmaankin lähinnä vaivaannuttavana, muistuttaa häntä pettämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Minä odottaisin vielä ja antaisin vaimolle ja sinulle aikaa löytää se rakkaus, joka teidät saattoi yhteen. Vaimosi pitää pysytä puhumaan omista tunteistaan, muuten asia ei etene. Terapia on erittäin hyvä, siinä vaiheessa, kun tunteet eivät enää ole reaktiivisia.
Kyllä rakkaus kestää tämänkin ja se vain syvenee, kunhan on oikea aika vaimolle puhua tunteistaan. Onneksi olet fiksu ja jaatte kotityöt. Siitä on suuri apu.
Minä uskon, että selviätte. Vaimosi pelkää haavoittuvansa uudelleen ja siksi pitää etäisyyttä. Lopulta rakkaus voittaa, jos sitä on alussakin ollut tarpeeksi.
Elämä rakentuu mokista ja niistä oppimisista. Kohta olette sekä vahvoja ja että yhdessä. Joskus vielä nauratte tälle asialle yhdessä.
No olipahan kommentti. Selvästikään mies joko ei rakasta tai kunnioita vaimoaan, kerran pettää. Kummankin asian puute tarkoittaa sitä, että suhde on ohi. Rakkaus ei myöskään ole mikään ihmelääke. Jos muut asiat ei toimi, sillä ei ole mitään merkitystä rakastaako vai ei. Ja ihanko tosissasi kuvittelet, että he vielä nauraa pettämiselle? huh huh. Kuulostat siltä, että sut itsesi on aivopesty antamaan anteeksi. Otan osaa. Yritä rakentaa vähän itsekunnioitusta ja eroa.
Oletko nostanut kissan pöydälle ja puhunut vaimosi kanssa asiasta? Että olet pahoillasi, lupaat tehdä kaikkesi, että asia ei enää toistuisi, mutta tällä tavoin ette voi suhteessa jatkaa.
Ap hyvä, se toivottomuus mitä sinä nyt tunnet, on varsin tuttu tunne vaimollesi jonka sydämen olet särkenyt. Miten voisit kotitöiden tekemisellä korjata tuollaisen virheen?
Asetu vaimosi asemaan. Vaimosi kertoisi sinulle että on pettänyt. Mutta että haluaa rakastaa vain sinua ja katuu kovasti. Ja alkaisi häärätä vaikka autotallissa auttamassa sinua ja ryntäisi aamulla tekemään lumihommia puolestasi, jotta antaisit nopeammin anteeksi sen että hän on pitänyt jonkun ihmisen kanssa p**emista tärkeämpänä kuin kaikkea sitä mitä teillä kahdella on.
Toimisiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottamus kun menee, ei sitä saa palautettua.
Ei pidä täysin paikkansa. Luottamuksen palauttaminen vaatii kovaa työtä, ja molempien on siihen oltava valmiita.
Pari asiaa pistää silmään avauksessa:
- vaimo ei halua erota = todennäköisesti jotain tunteita on jäljellä ja haluaa ehkä yrittää, mutta kokee asian suhteen voimattomuutta, osaamattomuutta tai jotain?- vaimo ei halua pariterapiaan
Jos ap vaimoasi rakastat ja haluat tilannetta korjata, teidän olisi pakko pystyä asiaa purkamaan tavalla tai toisella. Auttaisiko, jos kävisitte vaikka yksin terapeuteilla ja vasta sitten pariterapiassa?
100% samaa mieltä. Itse olen uskottomuuden pystynyt jättämään taakse.
Mulla tuli mieleen minkälainen suhde oli ennen tätä kriisiä? Miksi kävit vieraissa ja minkälainen tämä sivusuhde sitten oli?
Luulen, että noista edellä löytyy vastauksesi ja reitti eteenpäin jos niitä oikein pohdit. Syitä haluta välttää eroa on muitakin kuin tunteiden lämpö ja halu rakastaa yhdessä. Toiset teot toisaalta on vaikeampaa antaa anteeksi kuin toiset.
Suhde oli ennen pettämistä hyvä, mutta arkinen. Kyseessä oli yksi känninnen hairahdus kaverin kanssa, eli en puhuisi edes mistään sivusuhteesta. Minulla ei ollut mitään tunteita tätä kaveriani kohtaan ja tuskin hänelläkään minua
Ap
Tuollaisista känni hairahduksista ei tarvitse kertoa ja todella tyhmää ulos tulla sellaisista. Meillä on pitkä suhde ja parempi olisi jos ei sellaisista hairahduksista kertoisi kun se ei mitään hyödytä ja miksi minulle uskoutuisi omista mokistaan jos ei halua erota ja kaikille ihmisille voi vahinkoja tapahtua ja jos se on vahinko ja katuu sitä niin pitää sen ihan omana tietonaan. Sillä puolisollakin voi olla ihastumisia ja vähällä piti tilanteita pitkän suhteen aikana. Ei kukaan voi olla ihan täydellinen ja heittää ensimmäistä kiveä.
Miksi ihmeessä piti avautua jostain känni hairahduksesta jos se olisi pysynyt omana tietonasi eikä olisi vaaraa tulla muuta kautta puolison tietoon. Harvoilla joilla on pitkiä suhteita niin ei ole ihastumisia tai hairahtumista sillä me kaikki olemme vain ihmisiä. Jos puolisosi on ihan armoton, anteeksi antamaton niin ei
se sinua rakasta. Se on vaan ottanut jonkun minkä saa ilman mitään tunteita enkä yhtään ihmettele jos olet vieraisiin hairahtanut. Ei pettämisessä kukaan ole yksin syyllinen vaan parisuhteessa on pahoja ongelmia.
Inhottavaa selän takana vehtaamista. Pettäjä on pesän likaaja. Aina. Siihen ei auta muuta kuin kerrasta poikki. Jos saa tietää pettämisestä kiertoteitse ja tiedon, että munaa dippailtu siellä sun täällä, kosto on suloinen ja se ei todellakaan ole kostopettäminen vaan oltava jotain radikaalimmin satuttavaa. Kosto antaa myös voimaa ja sillä on merkityksensä. Kaikkea ei tarvitse suvaita eikä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksi henkilö tee syrjähyppyä, yhtä syyllinen on se toinen nainen.
Ei se toinen nainen ole suhteessa aloittajan vaimon kanssa. Yksin mies on syyllinen heidän liittonsa tuhoamiseen ja vaimon luottamuksen pettämiseen.
Kaikkee sitä lukee.
Sun pitää kasvattaa selkäranka ja lähteä meneen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat aidosti katuvalta. En tiedä kumman toiminta on tuomittavampaa, sinun vai vaimosi. Näyttää että vaimo jollain tavalla tasaa nyt puntteja kun ei suostu käsittelemään asiaa millään tavalla. Mun mielestä kannattaa erota ja etsiä sellainen nainen jota et petä (luulen että oppirahat on maksettu) ja joka kunnioittaa sinua. N42
Kuulehan. Pettäjä on luonteensa jo näyttänyt pettämällä. Pitäisikö hänen käydä testaamassa ja loukkaamassa kymmeniä naisia löytääkseen muijan, jota ei EHKÄ petä. Hieman solidaarisuutta naisten kesken, kiitos.
Sama kokemus minulla. Yksikään kuukausi tai vuosi pidempään pettäjän kanssa olisi ollut täysin hukkaan heitettyä. Aina pitää kertoa.