Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tässä enää mitään tehtävissä (pettäminen)

Vierailija
04.11.2022 |

Minä petin vaimoani reilu vuosi sitten. Olen sitä syvästi katunut. Kerroin vaimolle heti tapahtuneen jälkeen ja pitkien keskustelujen jälkeen päätettiin, että jatketaan yhdessä.

Olen tehnyt parhaani, että olisin maailman paras mies, jonka vaimoni ansaitsee. Ottanut päävastuun kotitöissä, ostanut vaimolle lahjoja, vienyt ravintolaan syömään. Olen valmis tekemään mitä vain, että vaimo taas luottaisi minuun.

Vaimo on kuitenkin edelleen kylmä minua kohtaan. Ei halua puhua minulle päivästään, ei halua koskea minuun, ei halua läheisyyttä. Ei silti halua erotakkaan, kun olen kysynyt, että haluaako edes olla kanssani. Olen jopa ehdottanut pariterapiaa, mutta ei kuulemma halua puhua tapahtuneesta enää.

Alan olemaan toivoton. Tiedän että tein todella väärin. Rakastan vaimoani yli kaiken, mutta en tiedä kauanko kestän tällaisessa suhteessa

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa että olit rohkea ja kerroit asiasta! Minusta se osoittaa että olisit valmis työskentelemään nykyisen suhteesi eteen. Ikävä kyllä vaimosi ei ilmeisesti ole pystynyt edelleenkään asiaa käsittelemään, eikä taida halutakkaan käsitellä, kun ei suostu lähtemään kanssasi pariterapiaan. Kenties hän on jäänyt jumiin siihen suruvaiheeseen, jossa haluaa kostaa sinulle? Mutta jokatapauksessa, sinä et voi korvata luottamuksen menettämistä "olemalla maailman paras aviomies". Pettämiseen johtaneet syyt olisi pitäneet käsitellä, jotta oikea anteeksianto ja luottamuksen uudelleen rakentaminen olisi mahdollista. Te ette ole pariskuntana pystyneet tätä tekemään ja nyt olette jumittuneet paikoillenne. Et kuitenkaan voi pakottaa vaimoasi käsittelemään tätä asiaa, jos hän ei niitä halua kohdata. Valitettavasti en kyllä usko että tilanteenne tulee muuttumaan ilman ulkopuolista apua ja kummankin aitoa halua ja motivaatiota rakentaa parempaa suhdetta. Et sinäkään AP ansaitse loputonta rangaistusta vaimosi puolelta, vaikka oletkin itse alunperin väärin tehnyt. Varsinkin jos itse haluaisit nostaa esille ja käsitellä ne pettämisesi takana olevat pohjasyyt. Suosittelisin kyllä että menisit vaikka yksin terapiaan käsittelemään niitä, sillä tavalla saisit vielä työkaluja vaimollesi kommunikointiin. Ja ehkäpä saat tukea eroamisprosessiin ja saat käsiteltyä omat ongelmasi ennen uuteen suhteeseen hakeutumista.

Vierailija
22/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistyt siihen samaan kuin valtaosa muistakin pettäjistä. 

Minuakin petti ex-mies railakkaan tietoisesti ja ajatteli ettei se haittaa. Lopulta hän tuli itkien kertomaan asiasta, paruskeli ja lupasi kuun taivaalta. Näin jälkikäteen ajateltuna tajusin mikä kaava oli, mutta ei sitä silloin shokkipäissään ymmärtänyt. Kun ex sitten oli rikoksensa tunnustanut ja itkunsa itkenyt, niin hänelle iski hirveä kriisi kun en saman tien ollut asiasta yli vaan halusin selvittää sitä niin kauan kuin minusta tuntui sille olevan tarvetta. Kun kolmen kuukauden kuluttua en ollut toipunut hänen mielestään riittävän entiselleni, niin ymmärsin lähteä. Mies oli kaikkinensa itsekäs: ensin hän petti ja sitten hän odotti minulta mahdottomia ja molemmilla kerroilla oli vain kyse hänestä ja hänen tunteistaan. 

Eli jos haluat jatkaa, anna vaimolle tilaa, vastaa kysymyksiin ja ota etäisyyttä. Anna hänen olla. Vaimo kyllä toipuu aikanaan ja päättää mitä tekee. Itsehän pakkaisin tavarat ja lähtisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammuttua nuolta ei saa takaisin. Tämän takia kannattaa punnita sanomisiaan ja tekemisiään erityisen huolellisesti läheisimpiensä välillä.

Vierailija
24/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisessä menee jotain lopullisesti rikki. Olet kuitenkin, vaikkakin hetkellisesti, valinnut jonkun toisen intiimiin hetkeen vaimosi sijasta.

Jotkut toki sanovat, että suhde on jopa parempi pettämiskokemyksesta selviytymisen jälkeen, mutta mielestäni tällaiset ihmiset, lähinnä ne petetyt, eivät hirveästi arvosta itseään. Ilmeisesti eivät muutakaan saisi, niin syövät sitten kiltisti veitsellä ja haarukalla pskaa.

Vierailija
25/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottamus kun menee, ei sitä saa palautettua.

Ei pidä täysin paikkansa. Luottamuksen palauttaminen vaatii kovaa työtä, ja molempien on siihen oltava valmiita.

Pari asiaa pistää silmään avauksessa:

- vaimo ei halua erota = todennäköisesti jotain tunteita on jäljellä ja haluaa ehkä yrittää, mutta kokee asian suhteen voimattomuutta, osaamattomuutta tai jotain?

- vaimo ei halua pariterapiaan

Jos ap vaimoasi rakastat ja haluat tilannetta korjata, teidän olisi pakko pystyä asiaa purkamaan tavalla tai toisella. Auttaisiko, jos kävisitte vaikka yksin terapeuteilla ja vasta sitten pariterapiassa?

100% samaa mieltä. Itse olen uskottomuuden pystynyt jättämään taakse.

Mulla tuli mieleen minkälainen suhde oli ennen tätä kriisiä? Miksi kävit vieraissa ja minkälainen tämä sivusuhde sitten oli?

Luulen, että noista edellä löytyy vastauksesi ja reitti eteenpäin jos niitä oikein pohdit. Syitä haluta välttää eroa on muitakin kuin tunteiden lämpö ja halu rakastaa yhdessä. Toiset teot toisaalta on vaikeampaa antaa anteeksi kuin toiset.

Suhde oli ennen pettämistä hyvä, mutta arkinen. Kyseessä oli yksi känninnen hairahdus kaverin kanssa, eli en puhuisi edes mistään sivusuhteesta. Minulla ei ollut mitään tunteita tätä kaveriani kohtaan ja tuskin hänelläkään minua

Ap

Vierailija
26/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ja hanki itsellesi oikea elämä. Ei noin voi elää.  (Mutta ihan turhaan kerroit.)

Vierailija
27/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kerroit itse. Sain aikanaan tietää exän pettämisestä ulkopuoliselta ihmiseltä ja siitä tuli tosi nöyryytetty olo. Uskon että jätti pahemmat traumat kuin se jos exä olisi itse kertonut. Suhteesi kuulostaa valitettavasti toivottomalta

Vierailija
28/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että kerroit itse. Sain aikanaan tietää exän pettämisestä ulkopuoliselta ihmiseltä ja siitä tuli tosi nöyryytetty olo. Uskon että jätti pahemmat traumat kuin se jos exä olisi itse kertonut. Suhteesi kuulostaa valitettavasti toivottomalta

Siinä kohtaa se ulkopuolinen teki väärin. Se mitä et tiedä ei voi satuttaa sinua

Vierailija
29/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja tullut. Siihen ettei vaimo "halua" käsitellä asiaa kommentoisin, että vaimo ei välttämättä aidosti pysty. Pettäminen on kerralla heitetty pa*kalasti ja trauma toisen naamaan ja siinähän käsittelet sitä koko loppuelämäsi (Luottamus ei palaa ennalleen koskaan eikä pettäminen unohdu, vaikka kuinka  asiaa vatvoisi.) Ainakin omalla kohdallani elämä on ollut niin rankkaa muutenkin, että en välttämättä olisi lähdössä pettäjän kanssa vatvomaan tilannetta terapiaan. Joskus kylmeneminen on ainoa suojakeino selviytyä traumaattisesta tilanteesta. Myös voimavarat on erilaisia eri elämäntilanteissa.

Ap:lle, teko ei ollut varmasti niin pahaksi tarkoitettu kuin vaimosi sen kokee. Silti fakta on se, että tuota haava ei korjata kotitöitä tekemällä. Voi olla, että yhteys on lopullisesti menetetty. Sitä kannattaa kysyä vaimoltasi ja miettiä haluatko suhteessa jatkaa. 

Vierailija
30/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua järkyttää kuinka monen mielestä on oikein jättää kertomatta pettämisestä. Oon jopa pystynyt antamaan pettämisen anteeksi kun kumppani itse siitä rehellisesti kertoi, mutta jos hän ois salaillu niin suhde ois ollu varmasti ohi

Vierailija
31/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa se ulkopuolinen teki väärin. Se mitä et tiedä ei voi satuttaa sinua

Minä olen ikuisesti kiitollinen tälle ulkopuoliselle, koska sain heivattua valehtelevan pettäjämiehen menemään

Vierailija
32/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen jopa ehdottanut pariterapiaa".

Eiköhän teidän olisi pitänyt käydä siellä jo aikoja sitten. Tietysti harmi, että vaimosi ei ole suostuvainen siihen. En usko teidän omin avuin tuosta selviävän.

Hän kuitenkin haluaa jatkaa liittoanne. Sinun tulee antaa vaimollesi aikaa käsitellä tapahtunutta, millään pikatempuilla et luottamuksen menettämistä korjaa. Ja puolisollasi on oikeus palata vaikka vuosien jälkeen käsittelemään tapahtunutta, jos se mieleen taas nousee. Sinun tehtäväsi on kärsivällisesti kuunnella ja ymmärtää (ja tarvittaessa yrittää taas kerran antaa selityksiä ja vastauksia).

Olet hairahduksesi tehnyt, josta nyt kärsit seuraukset, jatkoitte sitten yhdessä tai ette.

Vierailija
33/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä auta muu kuin aika. Aika näyttää vaimollesi pysytkö kaidalla tiellä. Vuosi pari menee.

Vierailija
34/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottamus kun menee, ei sitä saa palautettua.

Ei pidä täysin paikkansa. Luottamuksen palauttaminen vaatii kovaa työtä, ja molempien on siihen oltava valmiita.

Pari asiaa pistää silmään avauksessa:

- vaimo ei halua erota = todennäköisesti jotain tunteita on jäljellä ja haluaa ehkä yrittää, mutta kokee asian suhteen voimattomuutta, osaamattomuutta tai jotain?

- vaimo ei halua pariterapiaan

Jos ap vaimoasi rakastat ja haluat tilannetta korjata, teidän olisi pakko pystyä asiaa purkamaan tavalla tai toisella. Auttaisiko, jos kävisitte vaikka yksin terapeuteilla ja vasta sitten pariterapiassa?

100% samaa mieltä. Itse olen uskottomuuden pystynyt jättämään taakse.

Mulla tuli mieleen minkälainen suhde oli ennen tätä kriisiä? Miksi kävit vieraissa ja minkälainen tämä sivusuhde sitten oli?

Luulen, että noista edellä löytyy vastauksesi ja reitti eteenpäin jos niitä oikein pohdit. Syitä haluta välttää eroa on muitakin kuin tunteiden lämpö ja halu rakastaa yhdessä. Toiset teot toisaalta on vaikeampaa antaa anteeksi kuin toiset.

Suhde oli ennen pettämistä hyvä, mutta arkinen. Kyseessä oli yksi känninnen hairahdus kaverin kanssa, eli en puhuisi edes mistään sivusuhteesta. Minulla ei ollut mitään tunteita tätä kaveriani kohtaan ja tuskin hänelläkään minua

Ap

Niin, hairahdut ihmisiin, jotka eivät merkitse sinulle mitään. Ei ole hyvä asia tämä.

Vierailija
35/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää temppareihin.

Vierailija
36/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on siis vaimon syytä ja ap on uhri.

Vierailija
37/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun menettää luottamuksen mieheensä, voi menettää luottamuksen myös ihmisiin ylipäänsä.

Sitä miettii, uskaltaako enää luottaa kehenkään mieheen. Tulee korkea kynnys ryhtyä mihinkään uuteen suhteeseen.

Myös naisista alkaa ajattelemaan, että onkohan tuokin sellainen joka vertaa varattujen kanssa kun kukaan ei näe.

Oikein elämän intensiivikoulu, kaikkea on vaikea sulatella kerralla.

Vierailija
38/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla ei kannata käydä papatesteissä eikä rintasyöpäseulonnoissa.

Vierailija
39/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla kun menettää luottamuksen mieheensä, voi menettää luottamuksen myös ihmisiin ylipäänsä.

Sitä miettii, uskaltaako enää luottaa kehenkään mieheen. Tulee korkea kynnys ryhtyä mihinkään uuteen suhteeseen.

Myös naisista alkaa ajattelemaan, että onkohan tuokin sellainen joka vertaa varattujen kanssa kun kukaan ei näe.

Oikein elämän intensiivikoulu, kaikkea on vaikea sulatella kerralla.

Vehtaa

Vierailija
40/161 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä kommentteja tullut. Siihen ettei vaimo "halua" käsitellä asiaa kommentoisin, että vaimo ei välttämättä aidosti pysty. Pettäminen on kerralla heitetty pa*kalasti ja trauma toisen naamaan ja siinähän käsittelet sitä koko loppuelämäsi (Luottamus ei palaa ennalleen koskaan eikä pettäminen unohdu, vaikka kuinka  asiaa vatvoisi.) Ainakin omalla kohdallani elämä on ollut niin rankkaa muutenkin, että en välttämättä olisi lähdössä pettäjän kanssa vatvomaan tilannetta terapiaan. Joskus kylmeneminen on ainoa suojakeino selviytyä traumaattisesta tilanteesta. Myös voimavarat on erilaisia eri elämäntilanteissa.

Ap:lle, teko ei ollut varmasti niin pahaksi tarkoitettu kuin vaimosi sen kokee. Silti fakta on se, että tuota haava ei korjata kotitöitä tekemällä. Voi olla, että yhteys on lopullisesti menetetty. Sitä kannattaa kysyä vaimoltasi ja miettiä haluatko suhteessa jatkaa. 

Ennemminkin haluaako vaimo enää oikeasti jatkaa petturin kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi