Surevan pakkoauttaminen
Tuttava menetti perheenjäsenen, joka oli sairastanut pitkään. Ammattiauttaja "tyrkyttää" apua, soittelee ja haluaa käydä tämän tuttuni luona. Vaikka hän on pärjännyt hyvin ja suree omalla tavallaan. Menetyksestä on nyt muutama kuukausi ja tämä auttaja ei jätä rauhaan, van pitää tärkeänä, että asiaa käydään läpi. Tuttava on hämmennyksissä. Mitä tästä ajattelette?
Kommentit (23)
Mistä se ammattiauttaja on saanut ko. henkilön yhteystiedot?
Ajattelen, että puhelimessa on "esto"-vaihtoehto, jota voi käyttää.
Ajattelen, että kannattaisi pystyä sanomaan ettei halua apua sen sijaan, että on hiljaa hämmentyneenä kuukausitolkulla.
Vauva-palstalla ihmettelyn sijaan voit sanoa tälle henkilölle suoraan, että jätä minut rauhaan.
Asia ei kuulu sinulle. Älä levittele täällä tuttavasi asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen ammattiauttaja
Jostain toimistosta, en nyt viitsi kysellä tarkemmin, kun ei niin läheisiä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vauva-palstalla ihmettelyn sijaan voit sanoa tälle henkilölle suoraan, että jätä minut rauhaan.
No en minä sitä auttajaa tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitsekaan. Sanot puhelimessa, että lopeta soittelu. Sinähän tuo "tuttava" kuitenkin olet :D
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle. Älä levittele täällä tuttavasi asioita.
Siis mitä? Eihän tossa mitään paljastu. Kunhan ihmettelen ja mietin, että onko tuollainen yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitsekaan. Sanot puhelimessa, että lopeta soittelu. Sinähän tuo "tuttava" kuitenkin olet :D
En ole. Itse olisin kieltäytynyt tommoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain toimistosta, en nyt viitsi kysellä tarkemmin, kun ei niin läheisiä olla.
Jaa, mutta jaksat olla noin huolestunut asiasta kuitenkin.
Tosi outoa ja epäpätevää "ammattilaisen" toiminta.
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi. Eihän se auttaja voi mitenkään tietää, että hänen yhteydenpitoaan ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on valetta.
Yleensä nämä aina ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mutta jaksat olla noin huolestunut asiasta kuitenkin.
En ole huolestunut, kunhan ihmettelin. Mutta näköjään on kova tarve joillain alkaa irvailla. Ei tule asiallisesta keskustelusta mitään, joten poistun nyt.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen: mitä sinä ap tarkoitat ammattiauttajalla? Siis joku terapeutti, joka saa palkkaa ihmisten auttamisesta, yrittää päästä väkisin terapoimaan surevaa ihmistä ja lähettää sitten sievoisen laskun palveluksistaan, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi. Eihän se auttaja voi mitenkään tietää, että hänen yhteydenpitoaan ei haluta.
Kyllä sen voi tietää, kun aluksi heti kysyy haluaako apua ja jos haluaa, kuinka tiheään.
Itse sanoisin vaan suoraan että ei, en halua enkä tarvitse apua, enkä avaisi esim. ovea jos tulisi kutsumatta ovikelloa soittamaan.