Nordea nostaa talletustilien korkoja säästötilille 3,0 prosentin korko
Ilmeisesti ihmiset alkavat siirtää rahojaan kivijalkapankkien nollakorkotileiltä kun kivijaltki alkavat maksamaan korkoa?
https://www.salkunrakentaja.fi/2023/08/nordea-talletustilit/
Kommentit (13)
Itse olen vastikään siirtänyt turvapuskuritilin rahat Sveaan koska maksavat joustavalta säästötililtä 3,25 % korkoa. Nordeassa eivät maksa edes määräaikaisesta talletuksesta noin paljon ja normi säästötililläkin reilusti alle 0,5 %. En varmasti ole ainut joka on näin toiminut. Kai heidän on pakko tehdä jotakin kun porukka siirtää rahat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti lähtevät kivijalt mukaan korkojen nostoon, ahneella opn paskanen loppu ja voi olla jo myöhäistä nostaa säästötilin korkoa kun rahat on jo siirretty korkoa maksavaan pankkiin.
Omien pitkäaikaisten ja hyvien asiakkaiden laiminlyönti on anteeksiantamaton teko.
Tämäkin korkojen nosto tehdään vasta pakon edessä, ei vapaaehtoisesti.
Minulla itsellä tilit Nordeassa ja OP:ssä ja nämä molemmat pankit ovat haistattaneet minulle(kin) pitkät paskat nollakoroillaan.
Katselenkin nyt rahoilleni parempaa kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitaasti lähtevät kivijalt mukaan korkojen nostoon, ahneella opn paskanen loppu ja voi olla jo myöhäistä nostaa säästötilin korkoa kun rahat on jo siirretty korkoa maksavaan pankkiin.
Omien pitkäaikaisten ja hyvien asiakkaiden laiminlyönti on anteeksiantamaton teko.
Minulla itsellä tilit Nordeassa ja OP:ssä ja nämä molemmat pankit ovat haistattaneet minulle(kin) pitkät paskat nollakoroillaan.
Turhan pitkään olet asiaa miettinyt - Svea aloitti talletuskoron noston jo vuoden 2022 kesällä muiden pankkien seuratessa perässä.
Nordean joustotalletus on kyl niin paska. Sidot rahasi sinne vuodeksi kun korko lasketaan vuoden alhaisimmalle talletukselle.
Pankit tarvitsee pääomaa eli tavisten säästöjä tavoittaakseen luotonantovaatimukset. Voisi maksaa edes EKP:n ohjauskoron sen 4,25%.
Vierailija kirjoitti:
Nordean joustotalletus on kyl niin paska. Sidot rahasi sinne vuodeksi kun korko lasketaan vuoden alhaisimmalle talletukselle.
Onko joillain pankeilla sitten parempia ehtoja talletuksille samoilla koroilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhan pitkään olet asiaa miettinyt - Svea aloitti talletuskoron noston jo vuoden 2022 kesällä muiden pankkien seuratessa perässä.
OP on alkanut maksaa kasvutuottotileille korkoa viime syksynä. Tarkkaa ajankohtaa en tiedä, itse avasin kasvutuottotilin marraskuussa. Ehdot löytyvät OP:n sivuilta.
Bank Norwegianilla on vielä parempi korko, eikä ole mitään nostorajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bank Norwegianilla on. Ei tarte sitoa rahojaan sinne määräajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Bank Norwegianillakin lasketa korko vuoden alhaisimmalle talletukselle`? Eikä joustotalletuksessakaan ole pakko pitää rahojaan koko vuotta, voi nostaa pois milloin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Bank Norwegianillakin lasketa korko vuoden alhaisimmalle talletukselle`? Eikä joustotalletuksessakaan ole pakko pitää rahojaan koko vuotta, voi nostaa pois milloin vaan.
Silti sieltä saa paremman koron.