Miksi epäjärjestelmällisen äidin lapsi on järjestelmällinen?
En ole ikinä muistanut edes muistuttaa lasta mistään pipoista, tai siivoamisesta tai järjestelystä.
Silti lapsi vaikuttaa jo pienenä järjestelmälliseksi ja organisoituneelle?
Omat vanhempani saarnasivat ja haukkuivat sotkuisuudesta ja bakteerien uhasta vuosikymmeniä, eikä mitään vaikutusta...
Kommentit (14)
On tajunnut että ei kannata ottaa mallia äidistä.
Huomannut, että itse on tehtävä, kun äiti ei osaa/viitsi.
Minäpä kerron. On periytynyt luonteenpiirre isältä.
Meillä on sama juttu. Nyt jo aikuinen lapseni on todella organisoitunut ihminen. Itse olen hirveä huithapeli. Olen lähisukuni ainoa tällainen ihminen. Minulla on kaikki sekaisin ja hukassa. Olen vielä yksin kasvattanut lapseni. Isänsä on samanlainen kuin hän. Syytän geenejä, tosin en tiedä mistä nämä minun geenini sitten ovat oikein tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Minäpä kerron. On periytynyt luonteenpiirre isältä.
Tai vaikka isoäidiltä.
Tästä päästään kysymykseen, kannattaako ihmistä yrittää muuttaa?
Minulla on 2 lasta. Jo aikuisia. Ovat kuin yö ja päivä.Saman lailla kasvatettu. Johtuko isät heillä eri ja isän puolelta geeniperimät eroittaa heidän luonteenpirteet, siisteys ymm.Kuin sen miten kohdellaan aikuisina omia vanhempia?
koska se lapsi on joutunut hoitamaan jo pienenä ne asiat, joihin äitinsä ei kykene. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 2 lasta. Jo aikuisia. Ovat kuin yö ja päivä.Saman lailla kasvatettu. Johtuko isät heillä eri ja isän puolelta geeniperimät eroittaa heidän luonteenpirteet, siisteys ymm.Kuin sen miten kohdellaan aikuisina omia vanhempia?
yksikään vanhempi ei kasvata lapsiaan samalla lailla. Edes identtisiä kaksosia ei vanhemmat kasvata samalla lailla. Tuo on tieteessä tutkittu jo vuosikymmeniä sitten. Vanhemmat toki väittävät kasvattaneensa lapset samalla lailla, mutta ovat sokeita miten eri lailla kuitenkin lapsia kohtelevat
Nähnyt pienestä asti miten toimit ja mahdollisesti jopa hävennyt ja kärsinyt käytöksestäsi ja siksi haluaa itse toimia paremmin.
Lapsuudenystäväni koti oli aina hyvin likainen ja sotkuinen eikä kaveri halunnut ikinä että vietämme siellä aikaa vaan aina oltiin meillä. Nyt aikuisena hänelle on kunniaasia että koti on siisti.
Vierailija kirjoitti:
Jos samalla tavalla kasvatta kahta eri lasta, et kai oikeasti luule että niistä tulee samanlaisia? Apua! Syytä on aina katsoa myös peiliin.
Mä olen todistanut äidilleni koko elämäni, että ihminen ei kuole pölyyn tai epäjärjestykseen. Ja kas olen ollut oikeassa ja äiti raukka siivonnut koko elämänsä turhaa.:)
Koska ihmiset ovat erilaisia. Tuliko tämä oikeasti yllätyksenä?