Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HSL hintojen korotus

Vierailija
03.11.2022 |

Ensi vuonna AB tai BC vyöhykkeen kuukausilippu maksaa 70,60 e (säästötilauksella 58,80 e) ja edelleen se toinen vyöhyke pakkomyydään mukana vaikka sitä ei tarvitsisi kuin pari kertaa vuodessa. Aikamoista riistoa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäppä kulkea D vyöhykkeen toisesta päästä D vyöhykkeen toiseen päähän kulkematta A, B ja C vyöhykkeiden kautta.

Vierailija
2/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sillä hinnan korotuksella on merkitystä, tungetaan sen esiteinin rattaisiin niin saat pummittua elatuksen lisäksi myös matkustamisesi veronmaksajilta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritäppä kulkea D vyöhykkeen toisesta päästä D vyöhykkeen toiseen päähän kulkematta A, B ja C vyöhykkeiden kautta.

Niin? Ei kaikkien tarvitse liikkua koko ABCD-vyöhykkeellä koskaan. Olisi kiva ettei tarvitsisi jopa kuukausi ostaa jotain turhaa mitä ei tarvitse.

Vierailija
4/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se onkin. Siksi ostin kunnon pyörän ja kuljen sillä työmatkat.

Jos noi joskus ajattelisi asioita aidosti. Kun hinnat nousee, niin ihmiset katoaa kyydeistä. Moni kulkee autolla, kun se on aidosti halvempaa ja nopeampaa.

Jos ajatellaan ihan perusasiota. Kun on tämä autoton päivä, niin se lippu maksaa sen 2e sinä päivänä. Silloin koko helsingin liikenne on turvoksissa ihmisistä oikeasti. Dösät, metrot , raituovaunut. Kaikki on sinä päivänä ihan täynnä ihmisiä aamusta iltaan. Kun miettiin tota 2e hintaa 24h aikana, niin HSL tekee jo voittoja siinä kuin 3kk aikana noin. Jos laskis hintoja, niin se kaikki tulis takas voittoina viiveellä, mutta se olis silti varma asia. Nyt, kun hinnat nousee, niin ihmiset ei käytä kuin satunnaisesti. Meidän duunipaikasta minun lisäksi alkaa pyörällä kulkemaan 8 ihmistä. Eli yhteensä 9 ihmistä on hylännyt joukkoliikenteen hintojen takia.

Hsl menettää vuodessa meistä 9 ihmisestä 7624e 80 senttiä, kun toi hinta tulee olemaa 70,60.

Kun yhdeksän ihmistä jo tekee tämän ja niin tekee monet monet monet muutkin, niin se on mijloonien tappiot.  Sitten ketkä pakolla joutuu käyttää julkisia, jos ei ole autoa jne, niin ne maksaa kohta sen 100e kk

Palaan lippulaiseksi, kun hinnat laskee tuntuvasti.

Vierailija
5/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin viimeksi HSL:n palveluita, kun 30 päivää seutukautta maksoi jotain 40-50 euroa. Nykyään en tarvitsisi kuin Helsingin sisäisen, ilmeisesti A-vyöhykkeen lipun. No, koska sellaista ei myydä, niin käytänpä omaa autoa, ja aiheutan lisäruuhkaa keskustaan :)

Vierailija
6/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toinen vyöhyke? HSL:n systeemissä on useita yhden vyöhykkeen lippuja, vaikka hämäävästi osa vyöhykkeistä on on päällekkäin ja niillä on kahden kirjaimen mittaiset nimet.

Sisin vyöhyke on AB. Seuraava vyöhyke on BC ja sitten onkin jo vyöhyke D. Isommalla alueella liikkuville on erilaisia usean vyöhykkeen lippuja, kuten ABC, BCD ja ABCD. Kummajainen joukossa on CD, joka on eräänlainen puolentoista vyöhykkeen lippu. Siinä on vyöhyke D ja puolet vyöhykkeestä BC.

Vierailija
7/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi sama uho, vaihdetaan julkinen liikenne fillarointiin. Ja sitten tulee ekat sadekelit ja pakkaset, niin samat tyypit vaihtavat takaisin julkisen liikenteen asiakkaaksi :D

Vierailija
8/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoasemalle Hgistä oli ennen enemmän mitä nyt, mulla käy nyt BC muistaakseni, AB lippu on. AB:n lipun hinta.

Vierailija
9/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämällä julkista liikennettä tulee paljon halvemmaksi kuin se että on henkilöauto. Kiitos Hgin päättäjät. Eläkeläiset saa alennuksen että opiskelijat ja kai invalidit. 

Vierailija
10/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei koskaan saada mitään tap in/tap out järjestelmää julkisiin. Koko HSL kaatuisi mahdottomuuteensa. 

Vierailija
11/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu pk-seudulla, mutta käyn Helsingissä töissä. Kausilippu ulkopaikkakuntalaiselle on niin kallis, että olen käyttänyt arvoa. Mutta nykyään maksan ihan normaalin kertalipun hinnan parista metrovälistä. Ja ensi vuonna siis sen 3,10 per matka ja kun työpäivä on normaali 8h niin joudun ostamaan kaksi matkaa ei voi käyttää siirtymäaikaa. Todella harmittaa. VR ei nosta junalippujen hintoja, joten mun muutaman pysäkin metromatka on aivan suhteettoman kallis siihen verrattuna mitä maksan kaukojunan lipusta. Pitäisi saada pelkkä A-vyöhykkeen lippu. Mutta ei. Pidempien matkojen hintoja lasketaan, mutta ne jotka käyttävät vain A-aluetta maksavat suhteettoman paljon ja joo, minulle ei pyörä ole tosiaan vaihtoehto.

Vierailija
12/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin viimeksi HSL:n palveluita, kun 30 päivää seutukautta maksoi jotain 40-50 euroa. Nykyään en tarvitsisi kuin Helsingin sisäisen, ilmeisesti A-vyöhykkeen lipun. No, koska sellaista ei myydä, niin käytänpä omaa autoa, ja aiheutan lisäruuhkaa keskustaan :)

Helsingin sisäinen on AB, vaikka siihen sisältyy hieman myös Espoota ja Vantaata. A-vyöhykkeen ulkopuolella ovat Helsingin osista mm. Paloheinä, Pakila, Suutarila, Puistola, Viikki, Mellunmäki ja Vuosaari.

Vierailija
13/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen julkisilla 2-4 AB matkaa per päivä. 100e:kin olisi vielä jees.

Vierailija
14/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummilla matkustettu tähänkin asti ja jatkan edelleen. Turhaa maksaa noista lipuista kun riistävät näin työttömältä viimeisetkin roposet. 

Vierailija
15/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nostivat oman auton käyttöä jo paaaljon aiemmin ja talvella tulossa lisää korotuksia.

Joten älä itke ruma lapsi. Ota rusina.

Vierailija
16/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu pk-seudulla, mutta käyn Helsingissä töissä. Kausilippu ulkopaikkakuntalaiselle on niin kallis, että olen käyttänyt arvoa. Mutta nykyään maksan ihan normaalin kertalipun hinnan parista metrovälistä. Ja ensi vuonna siis sen 3,10 per matka ja kun työpäivä on normaali 8h niin joudun ostamaan kaksi matkaa ei voi käyttää siirtymäaikaa. Todella harmittaa. VR ei nosta junalippujen hintoja, joten mun muutaman pysäkin metromatka on aivan suhteettoman kallis siihen verrattuna mitä maksan kaukojunan lipusta. Pitäisi saada pelkkä A-vyöhykkeen lippu. Mutta ei. Pidempien matkojen hintoja lasketaan, mutta ne jotka käyttävät vain A-aluetta maksavat suhteettoman paljon ja joo, minulle ei pyörä ole tosiaan vaihtoehto.

Lyhyen matkan voi kävellä.

Vierailija
17/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyen matkan voi kävellä.

Totta. Yllä olevan kaltaisissa esimerkeissä olisi oikeasti hyvä kertoa tarkemmin, mistä on tulossa ja mihin on menossa.

Mitä esim. tarkoittaa pari metroväliä? Jos saavutaan junalla, Rautatieasemalta kävelee Hakaniemeen ihan mukavasti, mutta Ruoholahteen on käveleminen voi olla liikaa useimmille, vaikka sinne ei olekaan kuin 2-3 km.  Hakaniemeen ja Kallioon kävelykin olisi mukavampaa, jos reitillä olisi se ehdotettu, mutta poliittisesti torpattu, uusi kevyen liikenteen silta Kaisaniemestä Siltasaareen.

Vierailija
18/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoimaan tarvittaisiin ehdottomasti se entistä ratikkalippua vastaava A-vyöhykkeen lippu. Voimassaoloaika voisi olla lyhyt vaikka 30min.

Vierailija
19/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti taas maksajana Helsinkiläiset suurelta osin vaikka on investoitu metroon Espoon perukoille ym. Helen ja HSL helsinkiläisten parhaaksi!

Vierailija
20/28 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30päivän (AB lippu) nousee noin 5€

En ymmärrä kun ihmiset kitisee tästä korotuksesta.

Edullista se on vieläkin matkustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme