Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei monen ihmisen mielestä hiljainen ja puhelias sovi yhteen

Vierailija
03.11.2022 |

Yleensä sitä hiljaista haukutaan ja puheliaan kuuluisi etsiä uusi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat he olla yhdessä halutessaan, tietenkin. Mutta tavallisen ihmisen heittäytyessä "autistiksi", vaikkei ole sitä diagnoosia lähimaillakaan, se on todella rasittavaa. Toinen hoitaa monologina kaiken, arvailee. Vielä ei telepatia kaikilla toimi.

Vierailija
2/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää mölyäviä suomiakkoja. Kälätys, huutaen nauraminen, kaduilla kavereille huutaminen, jatkuva pälpätys... Naiset, ottakaa itseänne niskasta kiinni. -hiljainen nuori mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Extrovertit tuomitsevat introvertteja.

Vierailija
4/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parisuhteesta puhutaan, kuvitellaan helposti, että se puhelias jyrää sen hiljaisen.  Miksi se välttämättä niin olisi?  Ihan hyvin hiljainen ja puhelias voivat solmia liiton.  Pitää muistaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi tarkkaan tietää sitä, miten pariskunnalla menee keskenään kun he ovat kahdestaan.

Vierailija
5/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos parisuhteesta puhutaan, kuvitellaan helposti, että se puhelias jyrää sen hiljaisen.  Miksi se välttämättä niin olisi?  Ihan hyvin hiljainen ja puhelias voivat solmia liiton.  Pitää muistaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi tarkkaan tietää sitä, miten pariskunnalla menee keskenään kun he ovat kahdestaan.

No onhan se nyt niin että se puhelias vetää showta. Aina pitäisi olla keskustelemassa ja repimässä pihdeillä vastauksia toisesta.

Vierailija
6/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi sietää mölyäviä suomiakkoja. Kälätys, huutaen nauraminen, kaduilla kavereille huutaminen, jatkuva pälpätys... Naiset, ottakaa itseänne niskasta kiinni. -hiljainen nuori mies

Ymmärrän tuskasi, Meillä se on mies joka pälpättää koko ajan. Joskus olen kellosta mitannut, malttaisiko olla edes minuutin kerrallaan vaiti, harvemmin näin käy. Jos joskus yritän saada suunvuoroa, niin keskeyttää puolessa välissä lausetta, kun luulee tietävänsä mitä aion sanoa.

Itse pidän hiljaisuudesta vanhemmiten yhä enemmän - jaarittelu pois ja puhetta silloin, jos on jotain asiaa. Ja se asiakin joutaisi olla perusteltu.

Vierailija
7/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelias ja hiljainen sopii hyvin yhteen. Kaksi hiljaista ei sovi.

Vierailija
8/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhelias, mutta rauhallinen. Voin olla hyvin vaikka viikon yksin eikä se tee edes tiukkaa, mutta yhtä hyvin pärjään sosiaalisessa työssäni. Mieheni on rauhallinen, ehkä jopa hiljainen joidenkin mielestä, mutta kyllä hänestäkin juttua irti lähtee, kun asiaa on. Olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta.

Vierailija
9/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minusta tuo on hyvä kombinaatio. Meillä minä olen hiljainen, mies puhelias. Myös niin että olen introvertti ja mies ekstrovertti. Tämä on minusta oikein hyvä, mies voi hoitaa sujuvasti ja mielellään sosiaaliset kontaktit ja puhumiset, minä taas olen hänen sanojensa mukaan rauhoittava ja tasapainottava voima kun olen aina tyyni ja hiljainen.

Vierailija
10/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelias ja hiljainen sopii hyvin yhteen. Kaksi hiljaista ei sovi.

Juuri näin.

Vierailija
11/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen puhelias introvertti, ja tietoiset kokemukset introverttinaisista omalta kohdaltani on se, että olen aivan liian puhelias introverttinaisille, vaikka itsekin olen introvertti. 

Pärjään paljon paremmin ekstroverttinaisien kanssa, koska nämä ovat puheliaampia. 

Vierailija
12/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista voi ärsyttää se, että toinen pälättää koko ajan ja kaikenlaisesta typerästäkin vain päästääkseen ääntä taukoamatta suustaan ja kruununa tyhmät mukahauskat vitsit. Puheliasta voi ärsyttää se, kun hiljainen ei vastaa mitään eikä osallistu keskusteluun ja päätöksenteossa tai mielipidettä kysyttäessä ei vastaa vieläkään kunnolla mitään.

Vierailija
13/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minusta tuo on hyvä kombinaatio. Meillä minä olen hiljainen, mies puhelias. Myös niin että olen introvertti ja mies ekstrovertti. Tämä on minusta oikein hyvä, mies voi hoitaa sujuvasti ja mielellään sosiaaliset kontaktit ja puhumiset, minä taas olen hänen sanojensa mukaan rauhoittava ja tasapainottava voima kun olen aina tyyni ja hiljainen.

Juu. Kyllähän ekstrovertti mies ja introvertti nainen kelpaa niin ekstrovertille kuin introvertille. Introvertit miehet ovat kaikkien mielestä niitä jotka olisivat sopivia jollekin muulle.

Vierailija
14/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sellainen, että puhun kun on puhuttavaa jne. Mieheni mölyää jatkuvasti jopa kesken elokuvan ja aihe saattaa olla jokin, joka ei edes liity itse elokuvaan. Todella rasittavaa toisinaan.

Vierailija
15/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Kyllähän ekstrovertti mies ja introvertti nainen kelpaa niin ekstrovertille kuin introvertille. Introvertit miehet ovat kaikkien mielestä niitä jotka olisivat sopivia jollekin muulle.

Olipa fiksu mielipide. Nainen saa olla mitä tahansa, mutta mies saa olla vain ekstrovertti. Pitääkö joka asiaan laittaa kaksoisstandardit?

Vierailija
16/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa fiksu mielipide. Nainen saa olla mitä tahansa, mutta mies saa olla vain ekstrovertti. Pitääkö joka asiaan laittaa kaksoisstandardit?

Tässäkin ketjussa on useampikin introvertti nainen kertonut "ärsyttävästä" ekstrovertti miehestään, mutta koitappa löytää introverttia miestä (ei itsensä introvertiksi mieltävät puheliasta miestä), jolla olisi ekstrovertti, puhelias vaimo. Varmasti anonyymillä palstalla niitä ilmoittautuu kysyttäessä useampia, mutta elämänkokemus ja havainnot kavereista ja ystävistä, kertoo eri tarinaa.

Vierailija
17/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh !

En ole koskaan kokenut noin.

Mieheni on se puhelias ja jututtaa ketä vain, minä olen se hiljainen , hieman sivusta katsoja.

Olen ikäni pitänyt miestäni ikäänkuin suojakilpenäni, koska en välittäisi olla esillä tai jutella ventovieraille.

Kyllä sanoisin:

Vakka kantensa valitsee.

Vierailija
18/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sellainen, että puhun kun on puhuttavaa jne. Mieheni mölyää jatkuvasti jopa kesken elokuvan ja aihe saattaa olla jokin, joka ei edes liity itse elokuvaan. Todella rasittavaa toisinaan.

Sama ongelma meillä. Kokeilin sellaista, että laitan ohjelman pauselle, kun mies avaa suunsa. Ei siitäkään tullut mitään, kun kykeni katsomaan vai parikymmenen sekunnin pätkissä.

Välillä tekee niinkin että jos menen vaikka vessaan niin seuraa perässä ja jää kälättämään oven ulkopuolelle.

Vierailija
19/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma meillä. Kokeilin sellaista, että laitan ohjelman pauselle, kun mies avaa suunsa. Ei siitäkään tullut mitään, kun kykeni katsomaan vai parikymmenen sekunnin pätkissä.

Välillä tekee niinkin että jos menen vaikka vessaan niin seuraa perässä ja jää kälättämään oven ulkopuolelle.

Miten ihmeessä olette huolineet tuollaiset typerät moottoriturvat? Minä en olisi ainakaan jaksanut kuunnella paria tuntia kauempaa jotain jaskanjauhajaa, saati että alkaisin olemaan sellaisen kanssa.

Mielummin hiljainen mies kuin mölyävä mies. Tyhmää miestä en olisi huolinut ikinä.

Vierailija
20/23 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaista voi ärsyttää se, että toinen pälättää koko ajan ja kaikenlaisesta typerästäkin vain päästääkseen ääntä taukoamatta suustaan ja kruununa tyhmät mukahauskat vitsit. Puheliasta voi ärsyttää se, kun hiljainen ei vastaa mitään eikä osallistu keskusteluun ja päätöksenteossa tai mielipidettä kysyttäessä ei vastaa vieläkään kunnolla mitään.

Jos aletaan vertteilemään, niin kannattaa aina muistaa se tavallisin vertti, eli ambivertti. Ambivertit ovat niin normaaleita ihmisiä, jotka pärjäävät hiljaisuudessa ja ihmisten kanssa. Veikkaan, että ambiverttejä on enemmistö ihmisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi