Onko muilla nettikaupoissa Klarnan kanssa ongelmia? Rahat menee tililtä mutta tilaus ei mene läpi
Toistunut tänä vuonna useita useita kertoja eri nettikaupoissa. Siinä kohtaa kun on maksanut tilauksen ja pitäisi palata myyjän palveluun, niin Klarnan prosessi pätkäisee kesken eikä tilaus menekään läpi.
Kommentit (80)
MInun ongelmani on se, että en millään päässyt kirjautumaan Klarnan sivulle tarkistamaan maksutilannetta. Aina vaan ilmaantui kuvia, joista piti valita autoja, polkupyöriä, liikennevaloja. Ihan hyvät silmälasit on, mutta aina vaan meni jotain pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollu tosi tyytyväinen Klarnaan. Oon tosin ottanut aina laskulle, kk korotonta maksuaikaa, voi odotella, että tilaus tulee ja on asianmukainen.
Kerran ei tilaus tullut ja tosi vaivatonta oli asiointi, lasku "laitettiin hyllylle", kunnes sain myyjältä selvityksen ja lasku peruttiin. Todella hyvä palvelu.
Sama kokemus itselläkin, Klarnan tietoturvaan vaan ei valitettavasti voi kai luottaa edelleenkään. Tuo juttu on vuodelta 2021
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollu tosi tyytyväinen Klarnaan. Oon tosin ottanut aina laskulle, kk korotonta maksuaikaa, voi odotella, että tilaus tulee ja on asianmukainen.
Kerran ei tilaus tullut ja tosi vaivatonta oli asiointi, lasku "laitettiin hyllylle", kunnes sain myyjältä selvityksen ja lasku peruttiin. Todella hyvä palvelu.
Sama kokemus itselläkin, Klarnan tietoturvaan vaan ei valitettavasti voi kai luottaa edelleenkään. Tuo juttu on vuodelta 2021
On tähän joku muutos tullut. Just tilasin ja Klarnan laskun valitsin, vaati viimeisessä vaiheessa tunnistautumisen, mitä ei aikaisemmin ole ollut.
Koen ongelmalliseksi sen, että verkkopankissa maksaessa täytyy hyväksyä heidän ehtonsa eli saksalaisella Sofortilla oikeus tutkia verkkokaupan asiakkaan tili- ja pankkiasioita vuorokauden. Eli kopioivat kaikki tiedot? Kyseessä pitäisi olla pelkkä maksunvälitys. Ja tuo ehtojen hyväksymisteksti tuntuu muuttuvan vähän väliä.
5kk odottanut omia rahoja takas. Rahat lähti tililtä ja 2 päivää myöhemmin tuli sposti että heidän päässä tekninen ongelma. Rahat palautuvat 10 pankkipäivänä sisällä. 9 eri ihmisen kans jutellu heidän asiakaspalvelussa. Nyt 5kk odottanut rahoja takas. 5 viikkoa sitten ilmoitin että teen rikosilmoituksen. Nyt he väittävät että ovat palauttaneet rahani 4 viikkoa ja 6 päivää sitten. Pyysin heiltä kuittia palautuksesta että voin etsiä rahojani pankin kautta. Eivät anna kuittia. Pyysivät pankkini olla heihin yhteydessä. Nähtäväksi jää tuleeko rahat ikinä takas
Mulla on sama asia. Rahat eivät tule takaisin. Ja tilaus ei ilmeisty appissa.
Klarna on verkkokaupan rutto ja en käytä sitä aikaisempien kokemusten jälkeen.
Mikäli kaupasta ei saa ostettua ilman Klarnaa, niin antaa olla, joku muu myy kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin netistä tuotteen ja laskun klarnan kautta. Tuote on tullut aikoja sitten, mutta laskua ei ole tullut.
Oletko selvittänyt asiaa asiakaspalvelun kanssa vai vaan odottanut tumput suorina avuttomana perintäfirman laskua?
Tilaan aina laskulla (oli firma mikä tahansa, yleisin Klarna) koska näin välttyy helpoiten ikävyyksiltä ja säätämiseltä.
Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia Klarnan kanssa vaan päinvastoin. Laskun peruminen onnistui helposti kun kauppias jätti toimittamatta.
Aina 30 päivää maksuaikaa kun tilaa klarnalta. Haluan tuotteen itselleni ennen kuin maksan mitään.
Klarnan kanssa joutuu kaksi kertaa syöttämään pankkitunnukset ja lisäksi avaamaan pankin appin. Hirveän hidasta ja ärsyttää, että he katsovat ensin pankkitilin saldon ja seuraavaksi tulee maksun osuus.
Vierailija kirjoitti:
Tilaan aina laskulla (oli firma mikä tahansa, yleisin Klarna) koska näin välttyy helpoiten ikävyyksiltä ja säätämiseltä.
Palautusten kanssa voi tulla ongelma. Kaarna ei saa kaupalta välttämättä tietoa palautuksesta, eikä hylkää laskua.
Vierailija kirjoitti:
Aina 30 päivää maksuaikaa kun tilaa klarnalta. Haluan tuotteen itselleni ennen kuin maksan mitään.
Mutta kun se ei ole koskaan 30 päivää, vaan paljon vähemmän. Minulla Klarna monesti lähetti eräpäivän ennen kuin tuote oli perillä.
Vuosikausia Klarnan kanssa samat takut muillakin ,rahat lähtee mutteivat mene perille.Palautuksia ei saa millään takaisin ,moneen kertaan lähetetty kopioita. maksukuiteista.Chatin ja sähköpostin kautta.Asiakakaspalvelijat tylyjä ,aina kun ottaa yhteyttä vaativat vaan aina uusia kopioita maksukuiteista.Jos maksu epäonnistuu todella vaikia saada rahoja takaisin.Kysyin mikä siinä on vikana,kun maksut ei aina mene perille,sitä me ei tiedetä sulle sanoa
Vierailija kirjoitti:
Jos Klarna on maksuvaihtoehtona niin jätä ostamatta.
Kerjäät ikävyyksiä.
Heillä on jostain syystä sellainen maine, että heidän nettisivustonsa ovat turvattomia. En ymmärtänyt millä lailla. Ostin sieltä joskus ja pian sen jälkeen näin varoituksen lehdessä. Vähän säikähdin.
Klarna lasku kyllä maailman paras. Ei maksa mitään kunhan maksaa 30vrk sisällä. Tavarat tulee ja sitten maksa maksaa kun jaksaa. En ymmärrä kuka enää käyttää verkkopankkitunnuksia.
Vierailija kirjoitti:
Koen ongelmalliseksi sen, että verkkopankissa maksaessa täytyy hyväksyä heidän ehtonsa eli saksalaisella Sofortilla oikeus tutkia verkkokaupan asiakkaan tili- ja pankkiasioita vuorokauden. Eli kopioivat kaikki tiedot? Kyseessä pitäisi olla pelkkä maksunvälitys. Ja tuo ehtojen hyväksymisteksti tuntuu muuttuvan vähän väliä.
Ihan perusjuttuja joita ilman mikään maksunvälitys ei toimi. Valitse lasku niin kukaan ei tutki tilitietojas. Lasku ilmainen ja 30 päivää ilmaista maksuaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin ko. firman käytön, koska toistuvasti maksu ei välity Klarnalta verkkokauppaan. Jos verkkokaupalla ei ole muita maksutapoja, etsin toisen kaupan. Klarna laittaa viestin, että palauttaa rahat, mutta ei vaan tule rahoja takaisin.
Minulla sama. Tällä hetkellä odotan kahdesta tilausyrityksestä rahojen palautusta. En halua enää asioida verkkokaupoissa, joissa ei voi muuten hoitaa maksua.
Lopetin ko. firman käytön, koska toistuvasti maksu ei välity Klarnalta verkkokauppaan. Jos verkkokaupalla ei ole muita maksutapoja, etsin toisen kaupan. Klarna laittaa viestin, että palauttaa rahat, mutta ei vaan tule rahoja takaisin.