Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö joulu viettää yhdessä miesystävän kanssa?

Vierailija
03.11.2022 |

Kumpikin erottu ja molemmilla lapsia. Olemme yhdessä, mutta emme yritä uusperhettä vaan aikuisten suhdetta jossa lapset ja arki lasten kanssa menee ykköseksi. Erityisesti itselleni tämä on tärkeää, sillä meillä on ollut paljon kaikenlaista itsellä ja lapsilla enkä halua heitä kuormittaa omilla suhdeasioilla. Lapset eivät tykkää siitä, että minä edes seurustelen vaan yhä haaveilevat kun olimme isänsä kanssa yksissä. Erosta kuitenkin jo monta vuotta.

Nyt seurustelukumppani haluaisi tulla jouluksi meille, koska omat lapsensa menevät äidilleen. Minun lapsille on hirveän tärkeää, että joulua on vaan oma perhe, eivätkä halua hänen tulevan. Minullekin joulu on lasten juhla ja olisin tyytyväinen lasten kanssa. Jos lapsille olisi ok niin tottakai saisi kumppani tulla. Nyt en tiedä miten toimia, kun mies murehtii ja jopa painostaa asialla. Sanoin, että voisin itse hyvinkin olla yksikseni joulun, ei olisi ongelma, mutta nyt on lapset. Hän pitää minua hieman kylmänä ja selvästi piilosyyllistää tämän vuoksi. Miten te toimisitte? Ainakin jo tässä vaiheessa asian takia minulla on huono omatunto.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kyseessä olisi vaikka yksin joulun viettävä eronnut ystäväsi. Lapsetko päättäisi, saako ystävä tulla?

Se, kysytäänkö lapsilta, riippuu lasten iästä. 2 vuotiaalta en kysyisi, mutta 12 vuotiaalta kysyisin.

Vierailija
62/63 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suhteesi kovin tuore? Kuinka hyvin/huonosti lapsesi tuntevat miesystäväsi?

Jos sinusta tuntuu, että suhteenne kaatuu, jos et ota miesystävääsi teille jouluksi, se suhde ei ole niin vakaalla pohjalla, että sitä kannattaisi lasten elämään vielä tuoda. Ei ole takuita, että suhteenne kestäisi pitkään. Ja lapsille on rankkaa, jos äiti esittelee heille muutaman vuoden välein uuden "koko loppuelämän" kumppanin.

Minä kirjoitin tähän ketjuun, että olisin eronnut, jos miehen lasten toive joulusta eronneiden isän ja äidin kanssa olisi toteutunut. Olimme silloin seurustelleet melkein 1,5v ja olin tavannut lapset monesti. Edellisen joulun lapsi oli saanut noin, koska silloin emme vielä olleet kertoneet minusta hänelle. Suhteemme on kestänyt nyt lähes kymmenen vuotta. Eli väittäisin kyllä, että suhteemme oli varsin vakaalla pohjalla, vaikka se olisi tuollaiseen kaatunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kyseessä olisi vaikka yksin joulun viettävä eronnut ystäväsi. Lapsetko päättäisi, saako ystävä tulla?

Se, kysytäänkö lapsilta, riippuu lasten iästä. 2 vuotiaalta en kysyisi, mutta 12 vuotiaalta kysyisin.

Ja jos 12v sanoisi, ettei saa, sinä kertoisit ystävälle, ettei saa koska lapsesi kieltää? Se voisi olla heippa ystävälle ja lapsellesi olisit opettanut, että on oikein kääntää selkä tukea tarvitsevalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi