Uusi kumppani ei halua nähdä aina kun mahdollista
Eli molemmilla oma elämä ja näemme pari kertaa viikossa, joskus useammin. Silloin tällöin on päiviä, joina ei olisi muuta pakollista kummallakaan, mutta hän ei haluakaan nähdä. Lepää tai tekee kotitöitä tms.
Ihan ymmärrettävää, mutta kuitenkin pistää miettimään. Itse kun haluaisin olla jokaisen liikenevän hetken hänen kanssaan. Tulee mieleen, että ovatkohan tunteemme eri tasolla. Harmittaa ja pelottaa mihin suuntaan jatkossa.
Onko muilla ollut samaa ja miten on käynyt? Onko esim. kuitenkin muutettu yhteen jossain vaiheessa?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi kumppanisi on todennäköisesti sen verran introvertti että kaipaa myös omaa aikaa. Ja vaikka muuttaisitte yhteen niin kaipaisisi silloinkin. Jos alat sitä rajoittamaan niin hän ahdistuu ja häipyy elämästäsi.
Tämä. Terveeseen parisuhteeseen kuuluu myös oma aika. Sitä paitsi, jos lopetatte kasvamisen ihmisinä vain siksi että vietätte kaiken ajan yhdessä, kyllästytte toisiinne nopeammin.
Siis mitä? Terveessä parisuhteessa nähdään 2 x viikossa?
Aika harvassa taitaa tuollaiset suhteet olla. Monet asuvat yhdessäkin, täytyykö silloin toisen olla poissa kotoa useampi päivä viikossa jotta molemmille jää sitä omaa aikaa?
En suostuisi tuollaiseen, ap. Jos mies on oikeasti rakastunut ja alkuhuumassa, hän tulee vaikka läpi harmaan kiven nähdäkseen sinut aina kun se on vähänkin mahdollista. Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Olin joskus samanlaisessa suhteessa, mies kaipasi omaa aikaa ja nähtiin se max. kolme kertaa viikossa. Myöhemmin selvisi että kävi heiluttamassa vehjettään ympäri kaupunkia. Kai vaistosin sen jo silloin aiemmin, mutten halunnut ajatella koko asiaa vaan uskottelin itselleni että on hyvä olla erossakin.
Voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta on meitä miehiäkin joille "vehkeen heilutus" kolme kertaa viikossa riittää vallan hyvin. Ei siinä tarvitse koko ajan nyhjätä yhdessä. Suhdekin säilyy tuoreenpana kun on omaakin aikaa.
Jos alussa pitää miettiä suhteen säilyttämistä tuoreena, niin taitaa kyseessä olla hieman väärä suhde. Muutenkin nämä suhteessa pitää olla omaa aikaa- jutut eivät siihen ihan alkuun päde, silloin jos ei olla täysin sekaisin toisesta niin ei olla koskaan. Hullaantunut ihminen tahtoo aivan varmasti nähdä aina kun vain töiltä ja harrastuksilta ja muilta pakollisilta menoiltaan pystyy.
Vähän outoa alkuhuumassa mutta pitäähän ne kotihommatkin hoitaa. Toki jos muuten on aina innoissaan näkemässä kun voi niin haitanneeko tuo.
Tilanne on kuin saippua, siitä ei saa selvää ja se lentää aina uudelleen kädestä ilmaan. Osa haluaa omaa aikaa ja lepoa. Mutta kun ei tunne henkilöä, mistä tiedetään mikä tilanne oikeasti on. Joka sekunti tuskin toinen on siinä, mutta ehkä aikanne on vähäistä nyt(?). Mitä hän itse sanoo ja onko jatkossa tilanne sama vai miten yhdistäisitte elämänne toimivammaksi. Vai oliko se tässä.
Introverttinä samaistun tapailukaveriin. Tarvitsen omaa aikaa latailuun ja kotitöille ja omille projekteille.
Ymmärrän, että rakastuneena haluaa olla koko ajan yhdessä. Paitsi ei kaikki.
Teidän on pakko puhua toi asia. Ihmiset ovat erilaisia. Jos joku tarvii omaa aikaa, saatat tukehduttaa hänet tuolla tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Teidän on pakko puhua toi asia. Ihmiset ovat erilaisia. Jos joku tarvii omaa aikaa, saatat tukehduttaa hänet tuolla tapaa.
Väittäisin ettei sellaista ihmistä olekaan, joka ei rakastuneena tahdo viettää kaikkea vapaa-aikaansa siinä alussa toisen kanssa. Ei silloin ole rakastunut, jos haluaa nähdä pari kertaa viikossa ja vaikka olisi mahdollisuus niin on mielummin yksin ja tekee kotitöitä. Silti voi kai toki kehkeytyä ok suhde, mutta alkuhuumassa oleva rakastunut tuo mies (?) ei ole todellakaan. Jos se sinulle ap riittää, niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi kumppanisi on todennäköisesti sen verran introvertti että kaipaa myös omaa aikaa. Ja vaikka muuttaisitte yhteen niin kaipaisisi silloinkin. Jos alat sitä rajoittamaan niin hän ahdistuu ja häipyy elämästäsi.
Tämä. Terveeseen parisuhteeseen kuuluu myös oma aika. Sitä paitsi, jos lopetatte kasvamisen ihmisinä vain siksi että vietätte kaiken ajan yhdessä, kyllästytte toisiinne nopeammin.
Aika harvassa taitaa tuollaiset suhteet olla. Monet asuvat yhdessäkin, täytyykö silloin toisen olla poissa kotoa useampi päivä viikossa jotta molemmille jää sitä omaa aikaa?
En suostuisi tuollaiseen, ap. Jos mies on oikeasti rakastunut ja alkuhuumassa, hän tulee vaikka läpi harmaan kiven nähdäkseen sinut aina kun se on vähänkin mahdollista. Tiedän tämän omasta kokemuksesta. Olin joskus samanlaisessa suhteessa, mies kaipasi omaa aikaa ja nähtiin se max. kolme kertaa viikossa. Myöhemmin selvisi että kävi heiluttamassa vehjettään ympäri kaupunkia. Kai vaistosin sen jo silloin aiemmin, mutten halunnut ajatella koko asiaa vaan uskottelin itselleni että on hyvä olla erossakin.
Voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta on meitä miehiäkin joille "vehkeen heilutus" kolme kertaa viikossa riittää vallan hyvin. Ei siinä tarvitse koko ajan nyhjätä yhdessä. Suhdekin säilyy tuoreenpana kun on omaakin aikaa.
Jos alussa pitää miettiä suhteen säilyttämistä tuoreena, niin taitaa kyseessä olla hieman väärä suhde. Muutenkin nämä suhteessa pitää olla omaa aikaa- jutut eivät siihen ihan alkuun päde, silloin jos ei olla täysin sekaisin toisesta niin ei olla koskaan. Hullaantunut ihminen tahtoo aivan varmasti nähdä aina kun vain töiltä ja harrastuksilta ja muilta pakollisilta menoiltaan pystyy.
Mutta aikuisen kohdalla täytyy muistaa, että nimenomaan töiden, harrastusten ja muiden pakollisten menojen vuoksi ei voi nähdä välttämättä aina kun haluaisi. Ja sen vuoksi se tarkoittaa sellaista 1-3 kertaa viikossa. Minä pystyn näkemään 1-2 kertaa viikossa eikä aina onnistu yöpyminen yhdessä. Tämä johtuu siitä, että minulla on kouluikäiset lapset. Lisäksi molemmilla työt, joissa erilaiset työajat.
Milläs välillä ne kotona olevat hommat hoidetaan mm. siivous, tiskaus jne. jos kokoajan pitäisi olla kyljessä kyhnäämäässä ... ? ...
Entäs työt ? Perhe ? Ystävät ? Harrastukset ?
Vai pitääkö aloittaja kenties itseään niin merkittävänä löytönä, että kaikki muu tulee sysätä takiaan sivuun odottamaan, kunnes Hänen Ylhäisyytensä armeliaasti sallii ?
Kuulostaa enemmänkin läheisriippuvaiselta, joka pelkää toisen löytävän paremman ja hylkäävän hänet yms. kuin miltään ihastuneelta/rakastuneelta ...
On ihmisiä, jotka tarvitsevat myös omaa aikaa.
Niillä ihmisillä on useimmiten työ/opiskelu, harrastuksia, ystäviä, perheenjäseniä kuten vanhemmat jne.
He harvemmin ovat yksinäisiä, jotka epätoivoisesti ripustautuvat toiseen ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo ap vielä tapailuasteella vai onko jo sovittu että parisuhteessa ollaan?
On sovittu, että ollaan parisuhteessa. Hänen aloitteestaan.
Ap
Jos on omat asunnot, töitä ja harrastuksia niin tapaaminen 2 kertaa viikossa kuulostaa ihan hyvältä, varsinkin, jos yhdessä vietetty aika on laadukasta ja runsasta. 2 puolen tunnin pikapanoa viikkoon on eri asia kuin 2 kertaa viikossa töiden jälkeen kumppanin luo yöksi, jossa yhteistä tekemistä, ruoanlaittoa ja vaikka loppuilta sylikkäin sohvalla koko ajan keskustellen ja aamulla sieltä töihin. Kaksikin kertaa viikkoon voi olla vaikea järjestää, jos toisella tai kummallakin on vielä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo ap vielä tapailuasteella vai onko jo sovittu että parisuhteessa ollaan?
On sovittu, että ollaan parisuhteessa. Hänen aloitteestaan.
Ap
Oletteko olleet kuinka kauan suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin ettei sellaista ihmistä olekaan, joka ei rakastuneena tahdo viettää kaikkea vapaa-aikaansa siinä alussa toisen kanssa. Ei silloin ole rakastunut, jos haluaa nähdä pari kertaa viikossa ja vaikka olisi mahdollisuus niin on mielummin yksin ja tekee kotitöitä. Silti voi kai toki kehkeytyä ok suhde, mutta alkuhuumassa oleva rakastunut tuo mies (?) ei ole todellakaan. Jos se sinulle ap riittää, niin mikä ettei.
Älä väitä. Itse en halua nähdä uutta kumppania koko ajan, tarvitsen aikaa omallekin elämälleni. Vaikka miten olisin rakastunut.
Sillä toinen tai kolmas mielessä näin tapahtui minulle. Sinne jäi miettimään tekemisiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä väitä. Itse en halua nähdä uutta kumppania koko ajan, tarvitsen aikaa omallekin elämälleni. Vaikka miten olisin rakastunut.
Lisäyksenä vielä, että nykyään pikaviestiminen ja kuvien/videoiden lähettely on niin yleistä että yhteyksissä voi olla paljonkin kuitenkaan näkemättä.
En näemmä voi koskaan seurustella. Introverttinä sopiva määrä tapaamisia minulle on n. 2 kertaa vikkossa.
Edellinen suhde meni juuri niin, että oltiin usein yhdessä la-su. Sunnuntaiaamuna haluisin, että mies lähtee, vaikka minulla itselläni ei ollut sen kummempaa tekemistä, kuin kotityöt ja vaikka ulkoilu. Mies oli tästä ärtynyt. Minua taas ärsytti, ettei hänellä itsellään ollut mitään tekemistä ja jotekin piti minun seuraani ohjelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse kun haluaisin olla jokaisen liikenevän hetken hänen kanssaan."
Jos joku suhteellisen uusi seurustelukumppani haluaisi olla jokaisen liikenevän hetken kanssani, katkaisisin suhteen välittömästi.
Öööeikös tämä ole ihan tavallista silloin kun on oikeasti rakastunut ettei haluaisi olla erossa hetkeäkään?
Voi olla, että haluaisi vain olla yhteisessä pesässä ja unohtaa maailman. Mutta aikuisella ihmisellä on rakastuneenakin muutakin elämää, ja aikuinen rakastunut ihminen ymmärtää järjellä, että ne muutkin asiat on hoidettava. Työssä on käytävä, lapsille on oltava läsnä, tiskit on tiskattava ja pyykit pestävä. Salilla käynti on tapa, jota ei pidä katkaista.
On huono merkki, jos itse on valmis unohtamaan koko elämänsä jonkun miehen takia. Jos on valmis lopettamaan harrastukset ja hylkäämään ystävät. Sitä ei hyvää suhdetta seuraa.Auttaisi, jos ap kertoisi, kuinka nuori on, ja kuinka kauan ovat tapailleet. Ja miten se priorisointi ilmenee.
Ollaan jo keski-iässä. Harrastukset, kaverit jne. ovat jo niitä muita menoja, jotka eivät haittaa. Nyt puhutaan niistä hetkistä, kun voisi hyvin viettää aikaa yhdessä ja minä olen innoissni mahdollisuudesta, mutta toinen sanookin, että nyt täytyy kyllä imuroida.
Muutoin kyllä ehdottaa itsekin tapaamisia ja keksii ohjelmaa jne. Nuo "hylkäämiset" vain aina koskevat. Puolisen vuotta ollaan tapailtu ja itsellä näkemisen halu vain kasvaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitä mitä huvittaa, mutta ihmiset, joilla on työ, harrastukset, lapsia, lemmikkejä tms, niin on vaan paljon velvollisuuksia, niin kiva kuin olisikin vaan jättää kaikki sellainen ja kiehnätä peiton alla jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat tehdä sitä uudessa suhteessa kolmesti viikossa, ei se nainen sulle kovin erityinen ole. Kunhan joku nainen siinä pantavana. Tai alhainen libido.
No, kaikki ei elä pelkästään tunteella. Toisilla on myös järkeä päässä.