Jos puolisosi menee ennen sinua nukkumaan, niin mitä silloin teet yksin iltaisin?
Kommentit (76)
Siivoan, soitan pianoa, luen vauvapalstaa, mietin elämääni. Monesti haluaisin saada jotain järisyttäviä ideoita, ja kun en (koskaan) saa, jään sellaiseen outoon turtumuksen tilaan. Menen nukkumaan puoliltaöin, pari tuntia myöhemmin kuin puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeterapiassa korostettiin sitä, kuinka tärkeää olisi mennä iltaisin yhtä aikaa nukkumaan
Korostettiinko sitäkin, että pitää myös nousta ylös samaan aikaan? Vai eikö se ole yhtä tärkeää? Me mennään arkena aina eri aikaan nukkumaan, joskus jopa eri sänkyihin. Itse herään töihin 4.30-5.30 riippuen minne olen töihin menossa, miehen tarvitsee herätä vasta pari kolme tuntia myöhemmin.
Nukkuessa nukutaan. Mitä väliä sillä on parisuhteen kannalta milloin ja missä kukakin nukkuu?
Menemme yleensä yhtäaikaa; tykkäämme olla sylikkäin ja jutella kaikenlaista.
No aika harvoin mennään yhtäaikaa nukkumaan.
Ja yleensä sitten katson telkkaria, roikun netissä, teen muita omia juttuja, juon viiniä, olutta, kahvia, pelaan, luen, käyn lenkillä..
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeterapiassa korostettiin sitä, kuinka tärkeää olisi mennä iltaisin yhtä aikaa nukkumaan
Miksi?
Meillä se olen yleensä minä, joka menee aikaisemmin nukkumaan ja mies jää yleensä pelaamaan tai kirjoittamaan jotain koneella.
Silloin harvoin kun minä jään vielä hereille, katson jotain sarjaa, luen kirjaa tai istun lämpimään peittoon kääriytyneenä ja juon kuumaa teetä.
Kuinka myöhään nautitte alkoholia iltaisin? Vieläkö klo.22 jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulis orpo olo jäädä yksinään hereille. Ainakin meen viereen makoilemaan vaikken unta saisi. Ennemmin sängyssä vaikka puhelinta selaisin kuin yksin istuisin jossain olkkarissa
Miksi ? Me nukutaan eri huoneissa, miehen työvuorot menee niin että joutuu joskus jo kahden- kolmen aikaan aamuyöllä heräämään, niin parempi näin en muutenkaan saisi kuorsaukselta nukkuttua itse yhtään. Välillä taas tulee töistä aamuyöstä ja minä olen jo nukkumassa. Todella outoa ettei aikuinen osaa olla yksin.
Tänään esimerkiksi kävin koiran kanssa lenkillä, tein miehelle eväät töihin, söin homejuustoa, annoin koiralle namia, silittelin kissoja, ostin netistä yhdelle lapsista pelin, autoin yhtä lapsista löytämään kaapelin, jolla sai ladattua kuvia puhelimesta cromebookiin, viestittelin yhdelle lapselle. Nyt olisin istunut katsomaan jotain telkasta, niin kissat olivat vallanneet kaikki nojatuolit, niin istun epämukavasti pikkujakkaralla.
Mies herää neljältä, minä kuudelta, en pysty menemään kahdeksalta illalla nukkumaan.
Usein surffaan netissä, teen töitä, kudon, parsin sukkia, lataan tiskikoneeseen likaiset tiskit tai tyhjennän puhtaat pois, lataan pyykkikoneen yöksi pyörimään (pitääkin mennä tekemään se), kerään pyykkejä narulta... ja juoksen auttamassa lapsia, ruokkimassa kissoja. Lämmitän kaminaa, leikitän pikkukissaa. Milloin mitäkin.
Nyt pikkukissa syö varvastani ;-)
Vierailija kirjoitti:
Eli minä herään huomenna aamulla jo kuuden maissa, mies pääsee kotiin yhden maissa, pitäisikö siis valvoa ja odotella ? Aiemmin oli ulkomaanajossa, olisiko pitänyt odotella viikko että päästään yhtä aikaa nukkumaan ? Eikö se terapeutti ole kuullut vuorotyöstä ?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa ihan eri rytmit: hän on erittäin iltauninen (kömpii nukkumaan jo ysin jälkeen), minä aamu-uninen (menen nukkumaan puoliltaöin). Ei ole aiheuttanut mitään ongelmia enää vuosiin. Nuorempana mies kävi kitisemässä ovenraossa monta kertaa illassa, vaikka istuin ihan hiljaa lukemassa, mitta kasvoi siitä aikanaan yli.
Usein aamuyölle asti.
T: työtön juoppo
Vierailija kirjoitti:
Kuinka myöhään nautitte alkoholia iltaisin? Vieläkö klo.22 jälkeen?
Usein aamuyölle asti.
T: työtön juoppo
(Jäi edellinen versio ilman quotea)
Kuuntelen kuulokkeilla pari musiikkikappaletta. Hiljennyn, rauhoitun ja rentoudun. Kirjoitan päiväkirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulis orpo olo jäädä yksinään hereille. Ainakin meen viereen makoilemaan vaikken unta saisi. Ennemmin sängyssä vaikka puhelinta selaisin kuin yksin istuisin jossain olkkarissa
Et kai ole tosissasi?
Nuoret läheisriippuvaiset tuoreessa parisuhteessa.
Heräämme samaan herätyskelloon ja sattumalta meitä myös väsyttää usein samaan aikaan. Tottumuksesta on outoa jäädä vain yksin olkkariin töllöttämään. Emme siis sovi mitenkään menevämme samaan aikaan nukkumaan, mutta niin vain käy. Olemme tosin olleet vasta 4 vuotta yhdessä, eli suht tuore suhde kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa ihan eri rytmit: hän on erittäin iltauninen (kömpii nukkumaan jo ysin jälkeen), minä aamu-uninen (menen nukkumaan puoliltaöin). Ei ole aiheuttanut mitään ongelmia enää vuosiin. Nuorempana mies kävi kitisemässä ovenraossa monta kertaa illassa, vaikka istuin ihan hiljaa lukemassa, mitta kasvoi siitä aikanaan yli.
Alkoi naurattaa, kun kuvittelin uneliaan miehen kurkistavan ovenraosta ja kitinä vain kuuluisi. "Miksi pitää mennä yksin, tulisit sinäkin.."
Menemme aina samaan aikaan nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi opetella olemaan yksinkin. Kyllä mua ainakin häiritsisi jos toinen selaisi puhelinta vieressä.
Ei meille vaan, vaikka on käyty sekä terapiassa että parisuhdekurssilla. Ja älytön neuvo olisikin. Puoliso rentoutuu ennen nukahtamista lukemalla ja syömällä karkkia sängyssä. Olisin raivon partaalla, jos joutuisin kuuntelemaan sitä mässytystä. Vaihtoehtoisesti hän joutuisi luopumaan itselleen rakkaasta rentoutumistavasta.
Ja joka tapauksessa minä pyörisin tunnin-pari valveilla ennen kuin saisin unta, kun lukuvalo pitäisi sammuttaa, jotta hän voi nukahtaa aikaisemmin.
Seksi kuuluu meillä ihan muihin aikoihin kuin arki-iltojen nukkumaanmenoon.