Jos puolisosi menee ennen sinua nukkumaan, niin mitä silloin teet yksin iltaisin?
Kommentit (76)
Ryömin pitkin seiniä ja konttaan katossa. Usein käyn seisomassa nukkuvan puolisoni vieressä. Tuijotan hetken, kunnes livahdan seiniä pitkin.
Nää on näitä. Yleensä minä menen ensin nukkumaan.
Mittaan puolisolta kuumeen tai ainakin kysyn, onko jokin hätänä. Niin harvinaista tämä näin päin on.
Sitten selailen vauvapalstaa, opiskelen Duolingolla tai laskostan pyykkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeterapiassa korostettiin sitä, kuinka tärkeää olisi mennä iltaisin yhtä aikaa nukkumaan
Meillä on miehen kanssa ihan eri rytmit: hän on erittäin iltauninen (kömpii nukkumaan jo ysin jälkeen), minä aamu-uninen (menen nukkumaan puoliltaöin). Ei ole aiheuttanut mitään ongelmia enää vuosiin. Nuorempana mies kävi kitisemässä ovenraossa monta kertaa illassa, vaikka istuin ihan hiljaa lukemassa, mitta kasvoi siitä aikanaan yli.
Alkoi naurattaa, kun kuvittelin uneliaan miehen kurkistavan ovenraosta ja kitinä vain kuuluisi. "Miksi pitää mennä yksin, tulisit sinäkin.."
:D Ymmärrän mielikuvan. Yleensä se on vaan niin, että juuri kun itseä alkaa väsyttää, menee mies suihkuun ja hammaspesulle minkä jälkeen totean, että pesen itsekin hampaat ja menen nukkumaan. Jotain tälläistä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeterapiassa korostettiin sitä, kuinka tärkeää olisi mennä iltaisin yhtä aikaa nukkumaan
Terapeutti ei sitten ole kuullut vuorotöistä ja muuten erilaisista vuorokausirytmeistä?
Mun mies menee töihin arkisin kuudeksi ja koska työmatka on pitkä niin hänellä on herätys neljältä. Nukkumaan mies menee kahdeksalta. Jos mä olen iltavuorossa, niin vuoro kestää 20.30 tai 21 asti. Mun yövuorojen aikana mies saisi ilmeisesti mennä nukkumaan vasta aamulla. Jos mulla on viikonloppuna aamuvuoroja, niin menen ajoissa nukkumaan enkä ymmärrä miksi vapaalla olevan miehen pitäisi tulla myös niin aikaisin nukkumaan.
No ei me ei käydäkään parisuhdeterapiassa eikä ole sellaiselle tarvetta.
Tai sitten terapeutti oli kohdistanut kommenttinsa lähinnä niille pareille missä yhteys toiseen on katkennut/rakoilemassa JA molemmat periaatteessa elävät samaa rytmiä, mutta päättävät viettää iltansa puhelimia selaten erillään. Siinä jää hyvänyön pusut herkemmin väliin.
Menen ennen miestä nukkumaan jotta voin lukea sängyssä kirjaa. Otan sitten aamulla oman aikani jos herään aiemmin.
Mitä millonkin. Vaikka asutaan yhdessä Ei eletä missään täydellisessä symbioosissa, enemmän illalla tehdään muutenkin omiamme kuin yhdessä (vaikka toki joka päivä vietetään yhteistä aikaa).
Katson jotain sarjaa tai luen kirjaa.
Kummallisia kysymyksiä täällä.
Runkkaan. Puolisino menee yleensä töihin tosi aikaisin ja herää 5:00. Itselläni nämä etätyöt alkavat milloin haluan, yleensä kuitenkin aloitain joskus 8 ja 9 välillä. Hänellä on muutenkin matalampi seksintarve kun minulla ja lisäksi hän ei pidä siitä että masturboin joten vähintään kaksi kertaa viikossa teen sen kun hän on jo mennyt nukkumaan. Loma-ajat on poikkeus, silloi ei tarvitse.
On myös liuta sarjoja joista itse olen kiinnostunut mutta hän ei lainkaan, kuten vaikka Game of thrones ja oikeastaan mikä tahansa muukin scifi tai fantasiapohjainen juttu. Näitä katselen jakson pari kun hän on mennyt nukkumaan.
Mutta, usein myös pyykin- tai astianpesukone on päällä illalla, minä sitten laitan pyykit kuivamaan ja astiat pois koneesta ennen nukkumaamenoa kun hän jo nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt sentään. Teen vuorotöitä, tehnyt vuodesta 1991. Miten toi ukko ja penskat pärjänny kun olen iltavuorossa.
Meidän yli 30 v kestäneen suhteen salaisuus on just ku aikaa molemilla tehä omia asioita.
IStun nurkassa ja heijaan itseäni ahdistuneena siitä, että minut on näin brutaalisti yksin hyljätty.
Me menemme aina yhtä aikaa petiin. Poikkeuksetta. Haluamme niin 11 vuoden jälkeenkin. Emme asu yhdessä, mutta näemme usein. Tietenkään erillään ollessamme emme noudata tätä ns. sääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti ei sitten ole kuullut vuorotöistä ja muuten erilaisista vuorokausirytmeistä?
Mun mies menee töihin arkisin kuudeksi ja koska työmatka on pitkä niin hänellä on herätys neljältä. Nukkumaan mies menee kahdeksalta. Jos mä olen iltavuorossa, niin vuoro kestää 20.30 tai 21 asti. Mun yövuorojen aikana mies saisi ilmeisesti mennä nukkumaan vasta aamulla. Jos mulla on viikonloppuna aamuvuoroja, niin menen ajoissa nukkumaan enkä ymmärrä miksi vapaalla olevan miehen pitäisi tulla myös niin aikaisin nukkumaan.
Tai sitten terapeutti oli kohdistanut kommenttinsa lähinnä niille pareille missä yhteys toiseen on katkennut/rakoilemassa JA molemmat periaatteessa elävät samaa rytmiä, mutta päättävät viettää iltansa puhelimia selaten erillään. Siinä jää hyvänyön pusut herkemmin väliin.
No näin se varmaakin on eikä tuo asiasta kirjoittanut tajunnut, että ei jokainen pari tarvitse tuollaista. Heille tuo oli ilmeisesti hyvinkin tärkeää.
Jos mä olen vielä töissä kun mies menee nukkumaan, niin mies laittaa mulle viestin hyvää yötä kulta ja perään pari pusuemojia. Mä vastaan hyvää yötä rakas ja emojit perään. Jos ollaan molemmat kotona ja toinen menee aiemmin nukkumaan, niin toinen tulee makkariin "peittelemään" eli tulee antamaan pusut ja toivottaa hyvää yötä. Aamulla aiemmin heräävä antaa toiselle pusun jos toinen sattuu heräämään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulis orpo olo jäädä yksinään hereille. Ainakin meen viereen makoilemaan vaikken unta saisi. Ennemmin sängyssä vaikka puhelinta selaisin kuin yksin istuisin jossain olkkarissa
Jännä! Mua taas alkaa ärsyttää, jos ei koskaan saa olla yksin. On ihanaa olla ihan itsekseen.