Rahat todella tiukassa. Raaskisiko silti ostaa itselleen synttäriksi kukkakimpun?
Joo tiedän, ilmankin pärjää. Se kimppu mitä mietin maksaa noin 40 euroa. Halpaa markettikimppua en halua enkä mitään yhtä ruusua, mieluummin olen ilman jos en saa juuri sitä tietynlaista. En ole aikoihin ostanut itselleni mitään ns. hemmottelua. Jotain ihan pakollisia vaatteita hajonneiden tilalle vain ja nekin jostain ns. halpahallista.
Kommentit (64)
Aika ankeita tiukkanutturaisia Niskavuoren Heta -tyyppejä on täällä vastailemassa ja haukkumassa aloittajaa kauheasta tuhlaamisesta - siis että miten joku voi ajatellakaan rahojen ollessa tiukalla ostaa ITSELLEEN kauniita ja kallita kukkia, kyllä sulle marketin kukat pitäis riittää jos sellaisia nyt ihan pakko on hommata.....
Osasyynä varmaan juuri se että kysyjä on nainen. Naisenhan kuuluu uhrautua, katsoa että kaikilla muilla on ensin ja ovat onnellisia ja jos ei rahat riitä niin sitten itse pitää jäädä aina ilman tai ainakin ottaa sitä halvinta, tykkäsi siitä tai sitten ei. Nainen ei ole tärkeä, isä ja lapset aina ensin.
Olen itsekin ollut köyhä ja jos neljänkympin ihana kukkapuska ei ihan totaalisesti kaada taloutta niin kyllä voisin aivan hyvin hemmotella itseäni kerran vuodessa. Varsinkin jos mies ei osaisi ostaa sellaista syntymäpäivänä.
Muuten, ihan vaan veetuillakseni noille ketjun ankeuttajille kerron että mun mies ei säästele synttärikukissa kun kerran vuodessa niitä hommaa, ne tulee kukkakaupasta kotiinkuljetuksella ja maksaa vähintään satasen ja useimmiten enemmänkin. Mutta mies ei olekaan ankeuttaja ja hänen mielestään olen sen arvoinen. Osaa valita tyrmäävän ihania kukkia aina!
Jos osaisin pitää ne kukat hengissä kauemmin kuin 4-5 päivää niin varmaan voisin tiukassakin tilanteessa ostaa vähän kalliimman kimpun. Itse olen tyytynyt niihin markettikukkiin ja 25 vuotis hääpäivänä ostin 12 ruusun kimpun (silloinkaan en raaskinut ostaa 25 kappaletta).
Ja jos on paljon kotona, niin kukkakimpusta on varmasti iloa.
No ostiko Ap sen haluamansa kukkakimpun lopulta?
Miten tämän voi vieras ihminen päättää, mikä on sinulle tärkeää ja jos omilla rahoillasi ostat. Moni, jolla on raha tiukassa ostaa vaikka mitä viinasta ja tupakasta lähtien ja moni taas nuukailee, vaikka rahaa olisikin. Tiukka rahatilannekin tarkoittaa eri asiaa eri ihmisten kohdalla.