Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat todella tiukassa. Raaskisiko silti ostaa itselleen synttäriksi kukkakimpun?

Vierailija
02.11.2022 |

Joo tiedän, ilmankin pärjää. Se kimppu mitä mietin maksaa noin 40 euroa. Halpaa markettikimppua en halua enkä mitään yhtä ruusua, mieluummin olen ilman jos en saa juuri sitä tietynlaista. En ole aikoihin ostanut itselleni mitään ns. hemmottelua. Jotain ihan pakollisia vaatteita hajonneiden tilalle vain ja nekin jostain ns. halpahallista.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan siis joko erään tietyn kimpun, jonka olen kerran aiemmin saanut synttärilahjana, ja siihen liittyy aivan erityisiä muistoja. Siksi joko se tai ei mitään. Mutta raaskiiko, jos rahaa on todella vähän. Ap

Vierailija
22/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan puolustuksekseni sanoa, että en tupakoi, en käytä alkoholia enkä käy baareissa. Monella ihmisellä kai menee näihin rahaa, minulla kuitenkaan ei. Ap

No sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin.

Vierailija
24/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat ovat tiukalla, silloin kannattaa pitää huolta erityisesti itsestä ja jaksamisesta ja 40€ kukat ei ole paha, jos saat niistä voimaa, iloa ja onnea.

Arjen jaksamisessa, oma onnellisuus ja voimavarat ovat arjessa tärkeämpi, kuin raha.

Aivan liikaa on näitä katkeria ja ilkeitä ihmisiä, jotka ovat kieltäneet itseltään kaiken.

Vierailija
25/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta huonekasvi. Siitä on pidempiaikaista iloa. Kukkakimput kuihtuvat.

Minulla on katetulla parvekkeella 5 viherkasvia, jotka kestävät hyvin ympärivuotisesti. Ostin niistä 3 aikoinaan edesmenneestä Anttilasta eikä niitä tarvitse hoitaa kesäisin tai talvisin muuten kuin huuhdella joskus suihkun alla mahdollisesti kertyneet pölyt. Niiden salaisuus on kasvien rakennetta jäljittelevä muovi.

Vierailija
26/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on liikaa rahaa tuossa kohtaa, jos rahat on niin tiukassa, että pitää miettiä tuota.

Vierailija
27/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En raaskisi. Ostaisin sillä rahalla jotain kivaa lapsille.

Juurikin näin. On todella itsekästä ostaa itselleen mitään.

Vierailija
28/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi joskus harvoin hieman itseään ilostuttaa? Kauniit kukat ovat sopivan vaatimaton, mutta silti osuva valinta sulostuttamaan muuten raskasta arkea.

Rakastan itsekin kauniita, suuria kimppuja ja aloittaja on aivan oikeassa todetessaan, että markettikimput ovat nekin kyllä katseenkestäviä, mutta eivät sellaisia erityisen sykähdyttävän upeita ja juhlallisia.

Aloittajalle sanonkin: Osta pois ja nauti! Olet ansainnut hieman ylimääräistä kauneutta elämääsi ylevöittämään.

Vierailija
29/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En raaskisi. Ostaisin sillä rahalla jotain kivaa lapsille.

Juurikin näin. On todella itsekästä ostaa itselleen mitään.

Ja erityisesti insekästå se on, jos sen vielä tekee nainen/äiti.

Miehillä tätä ongelmaa ei ole, miehet voivat hyvillä mielin ostaa saunakaljat tai uuden kännykän, vaikka entinen ehjä. Tai käydä lounaalla ravintolassa.

Vierailija
30/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi edes keskituloisena noin paljon rahaa kimppuun. Markettikimputkin ovat ihan nättejä ja maksavat vaan muutaman euron. Mieluummin ostaisin sinun tilanteessa 40 eurolla jotain, joka kestää pidempään ja olet pitkään halunnut, vaikka kiva uusi vaate, astioita, kosmetiikkaa, urheiluväline tms. Voit iloita siitä sittenkin kun kukat olisivat jo kuolleet.

Vierailija
31/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joskus itselleni kukkakimpun ilokseni, mutta vain marketin edullisen.

Vierailija
32/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kukkakaupassa vain katselemassa. Sekin on jo jotain.

Vierailija
33/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tiukat on raamit jos vain neljänkympin kimppu kelpaa. Itse pystyn kyllä luovasti sitomaan kimpun markettikukistakin, esim. Lidlin ruusut ovat usein olleet hyvälaatuisia. Tai jos pitää kukkakaupasta ostaa, varmasti keksisin silloinkin jonkun tyylikkään yhdistelmän paljon edullisemmin. Mutta jos se neljänkympin kimppu on ainoa, mikä sinua ilahduttaa, niin sitten ostat sellaisen. Minä en ostaisi itselleni niin kallista.

Vierailija
34/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ostat sen ihanan kukkakimpun, jonka haluat! Se ilahduttaa ja tuo hyvää mieltä moneksi päiväksi. Ihmiset ovat niin ankeita, kaikki on muka turhaa ja itsekästä. Mitään kauneuden tajua ei ihmisillä tunnu olevan.

Vierailija
35/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laittaisi edes keskituloisena noin paljon rahaa kimppuun. Markettikimputkin ovat ihan nättejä ja maksavat vaan muutaman euron. Mieluummin ostaisin sinun tilanteessa 40 eurolla jotain, joka kestää pidempään ja olet pitkään halunnut, vaikka kiva uusi vaate, astioita, kosmetiikkaa, urheiluväline tms. Voit iloita siitä sittenkin kun kukat olisivat jo kuolleet.

En ole haaveillut mistään tavaroista, astioista, vaatteista tms. En ihmeemmin saa iloa sellaisista. Ap

Vierailija
36/64 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä että miten pärjäät kaiken kaikkiaan

Vierailija
37/64 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt keräämässä luonnosta ihan itse. 0 euroa.

Synttärini ovat marraskuun lopussa. On vähän hiljaista tuolla luonnonkukkarintamalla juuri nyt. Ap

Tämä kuukausi menee sitten kukkapuskariesaa vatuloidessa. Saatko muuulloin mitään aikaiseksi?

Vierailija
38/64 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt rahaa, mutta en ikinä tuhlaisi 40 e kukkiin.

Vierailija
39/64 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt keräämässä luonnosta ihan itse. 0 euroa.

Marraskuussa? Koska olet viimeksi käynyt ulkona tai katsonut ikkunasta ulos? Kukkiiko siellä sinun mielestäsi?

Vierailija
40/64 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ostaisi. Noin kallista varsinkaan.

Vaikka mulla on rahaakin ihan riittävästi. Kannattaa pohtia, miksi on antanut itselleen oikeuden hemmotella itseään tuhlaamalla järjettömyyksiin. Eli koet onnea VAIN 40€:n kukista, vaikka raha on tiukalla. Tuleeko sen jälkeen paha mieli siitä, että se 40€ meni? Miettisin sitäkin onnellisuus-punnintaa tehdessäni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme