Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tällaista ihmistä vaivaa? Pakko selittää ympäripyöreästi, etten bustaannu

Vierailija
02.11.2022 |

Alkuun sanottakoon, että kyseinen henkilö on aina ollut samanlainen. En koe, että mikään olisi kovin dramaattisesti muuttunut, ei ehkä välttämättä ollenkaan. Ei käytä päihteitä. Epäilen pers.häiriötä...

Todella ailahteleva luonne. Yhtenä hetkenä on rento ja mukava, huumorintajuinen. Yhtäkkiä täysin puskista kuin eri ihminen ja on täysin suivaantunut jostain mitä olen sanonut ja joka on mielestäni täysin mitätön asia. Olen oppinut väistelemään tiettyjä puheenaiheita, koska voi olla täysin yllättäen todella ilkeä. Tällainen on ollut aina. Jankuttaa samoja asioita ja syyllistää milloin mistäkin.

On täysin YMMÄLLÄÄN asioita, jotka tietää tasan tarkasti. On ollut mukana jossain asiassa ihan paikan päällä, ja kun puhun jotain siihen liittyvää, on aivan "PIHALLA" olevinaan, eikä muka yhtään ymmärrä mistä puhun. Kuulostaa Alzheimerilta, mutta kun hän on ollut aina tällainen. Toki se on korostunut aikuisiälläni, kun on ollut erilaisia tilanteita, joita ei alaikäisenä edes voisi olla. Ymmärrä tai ole ymmärtämättä, en jaksa selittää.

Muistan kuinka alaikäisenä pelkäsin hänen sanojaan. Hän osaa olla niin ilkeä täysin yllättäen. Erään läheisen kuolemasta ei ole pitkä aika, en tahdo kertoa sen tarkemmin. Totta kai tuntuu luontevalta ja päivänselvältä ajatella, että tuo suoraan sanottuna sekoilu johtuisi surusta ja kaikesta siihen liittyvästä, mutta kun ei sekään oikein käy järkeen. Tämä on ollut aina tällaista.

En luule, että minun täytyy vain sietää. Vierailen harvoin, soittelen silloin kun siltä tuntuu. En koe, että välien katkaisu olisi oikea ratkaisu, en vain käsitä mikä tuota ihmistä vaivaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, ei saa.

Eri asia on sitten, kun ja jos olet ollut pitkiä aikoja sairaslomilla ja aletaan selvittää työkykyäsi ja sitä, että, jaksatko enää toimia täysipäiväisesti, nykyisessä työssäsi.

Niissä tapaamisissa on läsnä myös työsuojelun edustaja ja yleensä myös luottamusmies, työterveyden terveydrnhoitaja ja lääkärin todistukset.

Lääkäreillä on vaitiolo velvollisuus, mutta, mutta toki heidän kirjoittamansa lääkärin todistukset paljastavat jotain.

Ja riippuuhan se lääkäristä itsestäänkin.

Siitä, miten moraalinen ja eettinen lääkäri itse on!

Nykyisin kun ei enää tarvitse vannoa kaikkien lääkärin valaa.

Mutta mitä olen itse seurannut alaa, niin varsin monet nuoret valmistuvat lääkärit valan vannovat. Eli ovat sitotuneet siihen, että ovat vaitiolo velvollisia, toimivat aina potilaan puolesta ja hoitavat kaikki potilaansa, sillä kaikkein parhaimmalla tavalla, mikä mahdollista on.

Usko pois ap, minä luotan että tulevaisuudessakin Suomi saa hyviä ja omantunnon tarkkoja ja eettisiä lääkäreitä.

Koulutus on heillä on niin pitkä ja erikoistuminen vielä pitempi, joten alalle on oltava tosi vahva kiinnostus ja palo.

Muutoin ei kukaan huvikseen käyttäisi koulutukseensä yli kymmenen vuotta, usein ylikin erikoislääkäreillä, työkokemuksineen.

Heh heh ja huh ja huh!

Näkee taas kuinka s#atanan tyhmä

sakkia areenalla on.

Tuskin monikaan edes koskaan työelämässä ollut.

Asun kaupungissa, jossa on lääketiteellinen tiedekunta.

Eli meidän kaupungin yliopistossa koulutetaan lääkäreitä.

Ja kaupungissamme on yliopistollinnen sairaala, jossa opiskelevat lääkärit harjoittelevat kandeina ja opiskelijoina.

Paikkakuntamme lehdessä, myös aina julkaistaan valmistuneiden lääkäreiden nimet.

Samoin kuin se määrä valmistuneista lääkäreistä, jotka ovat lääkärin valan vannoneet.

Kaikki valmistuneet lääkärit eivät sitä vanno.

Lääkärit, papit ja tuomarit ovat kaikki tekemisissä, ihmisyyden oikeudenmukaisuuden, tasa-arvoisuuden ja muiden eettisyyden ja moraalin perusasioiden kanssa.

Kaikkien oikeuden tuomareiden on vannottava tuomari vala.

Mutta tämä ketjun tyypit, eivät edes käsitä, mitä sanat eettisyys, moraali, ihmisyys ja oikeudenmukaisuus tarkoittavat.

Eivät tietenkään, kun ketjun tyypit ovat juuri ja juuri läpäisseet peruskoulun.

Vierailija
22/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei suostu ottamaan vastaan ajatuksia vaan lapsenmielisesti heittää kommentteja. Turha yrittää jatkaa keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mitä jos antaisit vaan olla? Asia käy jo selvästi niin paljon hermoille, että olisi parempi antaa olla. Ehkä ei ole edes kaikkien seurassa noin rasittava, ei vaan pidä sinusta etkä sinä hänestä. 

Lol... Hän on lähisukulainen.

Ap

Jeesus, että olet ärsyttävä.

Mitä tuo asiaa muuttaa? 

Vierailija
24/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, mitä jos antaisit vaan olla? Asia käy jo selvästi niin paljon hermoille, että olisi parempi antaa olla. Ehkä ei ole edes kaikkien seurassa noin rasittava, ei vaan pidä sinusta etkä sinä hänestä. 

Lol... Hän on lähisukulainen.

Ap

Jeesus, että olet ärsyttävä.

Mitä tuo asiaa muuttaa? 

Jeesus, että olet tyhmä. Muuttaa siten, että ei lähisukulainen PIDÄ tai ole PITÄMÄTTÄ. Kyllä sukulaisia rakastetaan tai ei rakasteta. Kai teille typeryksille pitää kertoa ihan niinkin yksityiskohtaisesti, että kyseessä on PERHEENJÄSEN 🥱

Vierailija
25/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, ei saa.

Eri asia on sitten, kun ja jos olet ollut pitkiä aikoja sairaslomilla ja aletaan selvittää työkykyäsi ja sitä, että, jaksatko enää toimia täysipäiväisesti, nykyisessä työssäsi.

Niissä tapaamisissa on läsnä myös työsuojelun edustaja ja yleensä myös luottamusmies, työterveyden terveydrnhoitaja ja lääkärin todistukset.

Lääkäreillä on vaitiolo velvollisuus, mutta, mutta toki heidän kirjoittamansa lääkärin todistukset paljastavat jotain.

Ja riippuuhan se lääkäristä itsestäänkin.

Siitä, miten moraalinen ja eettinen lääkäri itse on!

Nykyisin kun ei enää tarvitse vannoa kaikkien lääkärin valaa.

Mutta mitä olen itse seurannut alaa, niin varsin monet nuoret valmistuvat lääkärit valan vannovat. Eli ovat sitotuneet siihen, että ovat vaitiolo velvollisia, toimivat aina potilaan puolesta ja hoitavat kaikki potilaansa, sillä kaikkein parhaimmalla tavalla, mikä mahdollista on.

Usko pois ap, minä luotan että tulevaisuudessakin Suomi saa hyviä ja omantunnon tarkkoja ja eettisiä lääkäreitä.

Koulutus on heillä on niin pitkä ja erikoistuminen vielä pitempi, joten alalle on oltava tosi vahva kiinnostus ja palo.

Muutoin ei kukaan huvikseen käyttäisi koulutukseensä yli kymmenen vuotta, usein ylikin erikoislääkäreillä, työkokemuksineen.

Heh heh ja huh ja huh!

Näkee taas kuinka s#atanan tyhmä

sakkia areenalla on.

Tuskin monikaan edes koskaan työelämässä ollut.

Asun kaupungissa, jossa on lääketiteellinen tiedekunta.

Eli meidän kaupungin yliopistossa koulutetaan lääkäreitä.

Ja kaupungissamme on yliopistollinnen sairaala, jossa opiskelevat lääkärit harjoittelevat kandeina ja opiskelijoina.

Paikkakuntamme lehdessä, myös aina julkaistaan valmistuneiden lääkäreiden nimet.

Samoin kuin se määrä valmistuneista lääkäreistä, jotka ovat lääkärin valan vannoneet.

Kaikki valmistuneet lääkärit eivät sitä vanno.

Lääkärit, papit ja tuomarit ovat kaikki tekemisissä, ihmisyyden oikeudenmukaisuuden, tasa-arvoisuuden ja muiden eettisyyden ja moraalin perusasioiden kanssa.

Kaikkien oikeuden tuomareiden on vannottava tuomari vala.

Mutta tämä ketjun tyypit, eivät edes käsitä, mitä sanat eettisyys, moraali, ihmisyys ja oikeudenmukaisuus tarkoittavat.

Eivät tietenkään, kun ketjun tyypit ovat juuri ja juuri läpäisseet peruskoulun.

Moi!

Minä arvelen, että tämä kommentoija on vahingossa vastanunut väärään ketjuun.

Eli tyyppi vastailee sille aloittajallr, joka ei muka uskaltsnut mennä työterveyslääkärin vast.otolle.

Näin käy, joskus jos on palstalla puhelimen kautta.

Vastaa helposti väärään viestiin, kommenttiin ja aloitukseen.

Käsitän jutun hyvin siksi, kun itselleni on käynyt samoin.

Hyvää loppu vkoa kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi