Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tällaista ihmistä vaivaa? Pakko selittää ympäripyöreästi, etten bustaannu

Vierailija
02.11.2022 |

Alkuun sanottakoon, että kyseinen henkilö on aina ollut samanlainen. En koe, että mikään olisi kovin dramaattisesti muuttunut, ei ehkä välttämättä ollenkaan. Ei käytä päihteitä. Epäilen pers.häiriötä...

Todella ailahteleva luonne. Yhtenä hetkenä on rento ja mukava, huumorintajuinen. Yhtäkkiä täysin puskista kuin eri ihminen ja on täysin suivaantunut jostain mitä olen sanonut ja joka on mielestäni täysin mitätön asia. Olen oppinut väistelemään tiettyjä puheenaiheita, koska voi olla täysin yllättäen todella ilkeä. Tällainen on ollut aina. Jankuttaa samoja asioita ja syyllistää milloin mistäkin.

On täysin YMMÄLLÄÄN asioita, jotka tietää tasan tarkasti. On ollut mukana jossain asiassa ihan paikan päällä, ja kun puhun jotain siihen liittyvää, on aivan "PIHALLA" olevinaan, eikä muka yhtään ymmärrä mistä puhun. Kuulostaa Alzheimerilta, mutta kun hän on ollut aina tällainen. Toki se on korostunut aikuisiälläni, kun on ollut erilaisia tilanteita, joita ei alaikäisenä edes voisi olla. Ymmärrä tai ole ymmärtämättä, en jaksa selittää.

Muistan kuinka alaikäisenä pelkäsin hänen sanojaan. Hän osaa olla niin ilkeä täysin yllättäen. Erään läheisen kuolemasta ei ole pitkä aika, en tahdo kertoa sen tarkemmin. Totta kai tuntuu luontevalta ja päivänselvältä ajatella, että tuo suoraan sanottuna sekoilu johtuisi surusta ja kaikesta siihen liittyvästä, mutta kun ei sekään oikein käy järkeen. Tämä on ollut aina tällaista.

En luule, että minun täytyy vain sietää. Vierailen harvoin, soittelen silloin kun siltä tuntuu. En koe, että välien katkaisu olisi oikea ratkaisu, en vain käsitä mikä tuota ihmistä vaivaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioista*

Vierailija
2/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta nyt oikein tolkkua ota. Tykkää sinusta mutta ei tykkää kuitenkaan kaikilta osin. Ehkä ärsytät häntä jollain tavalla? Passiivis-aggressiivinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuosta nyt oikein tolkkua ota. Tykkää sinusta mutta ei tykkää kuitenkaan kaikilta osin. Ehkä ärsytät häntä jollain tavalla? Passiivis-aggressiivinen?

Kyseessä on sukulainen.

Ap

Vierailija
4/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu välillä olevan aivan totaalisen pihalla asioista, VAIKKA ON OLLUT MUKANA NIISSÄ.

En ymmärrä sitä täysin yllättäen tulevaa ilkeilyä, kun hetkeä aiemmin on ollut kuin eri ihminen. Aina saa arvuutella, että milläköhän mielialalla on milloinkin.

Vierailija
5/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pers häiriö

Vierailija
6/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, tai no aika useinkin mietin, että onko se "pihalla oleminen" jotain vallankäyttöä ja esittämistä, että "en minä mistään mitään ymmärrä😱". Tuo on niin käsittämätöntä käytöstä.

Jos olet MUKANA jossain tapaamisessa fyysisesti, niin kai sinä nyt j**alauta tajuat, kun ihmiset puhuvat siihen liittyvistä asioista?!

Vierailija
7/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt monesti kirjaimellisesti sanattomaksi puhelimessa, kun se "pihalla oleminen" on alkanut taas. Olen puhunut asiasta, johon kyseinen henkilö liittyy. Hän on ollut täysin vesiselvänä mukana tapaamisessa. Kun puhun tähän liittyvistä asioista myöhemmin, hän ei yhtään mukamas ymmärrä mitä minä puhun. Näissä tilanteissa olen mennyt ihan sanattomaksi, miettinyt vain että mitä v....??! Että pitäisikö tässä huolestua terveydentilasta, raivostua piilov.it.tuilusta vai mitä ihmettä??

Vierailija
8/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, ei saa.

Eri asia on sitten, kun ja jos olet ollut pitkiä aikoja sairaslomilla ja aletaan selvittää työkykyäsi ja sitä, että, jaksatko enää toimia täysipäiväisesti, nykyisessä työssäsi.

Niissä tapaamisissa on läsnä myös työsuojelun edustaja ja yleensä myös luottamusmies, työterveyden terveydrnhoitaja ja lääkärin todistukset.

Lääkäreillä on vaitiolo velvollisuus, mutta, mutta toki heidän kirjoittamansa lääkärin todistukset paljastavat jotain.

Ja riippuuhan se lääkäristä itsestäänkin.

Siitä, miten moraalinen ja eettinen lääkäri itse on!

Nykyisin kun ei enää tarvitse vannoa kaikkien lääkärin valaa.

Mutta mitä olen itse seurannut alaa, niin varsin monet nuoret valmistuvat lääkärit valan vannovat. Eli ovat sitotuneet siihen, että ovat vaitiolo velvollisia, toimivat aina potilaan puolesta ja hoitavat kaikki potilaansa, sillä kaikkein parhaimmalla tavalla, mikä mahdollista on.

Usko pois ap, minä luotan että tulevaisuudessakin Suomi saa hyviä ja omantunnon tarkkoja ja eettisiä lääkäreitä.

Koulutus on heillä on niin pitkä ja erikoistuminen vielä pitempi, joten alalle on oltava tosi vahva kiinnostus ja palo.

Muutoin ei kukaan huvikseen käyttäisi koulutukseensä yli kymmenen vuotta, usein ylikin erikoislääkäreillä, työkokemuksineen.

Vierailija
9/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, ei saa.

Eri asia on sitten, kun ja jos olet ollut pitkiä aikoja sairaslomilla ja aletaan selvittää työkykyäsi ja sitä, että, jaksatko enää toimia täysipäiväisesti, nykyisessä työssäsi.

Niissä tapaamisissa on läsnä myös työsuojelun edustaja ja yleensä myös luottamusmies, työterveyden terveydrnhoitaja ja lääkärin todistukset.

Lääkäreillä on vaitiolo velvollisuus, mutta, mutta toki heidän kirjoittamansa lääkärin todistukset paljastavat jotain.

Mutta mitä olen itse seurannut alaa, niin varsin monet nuoret valmistuvat lääkärit valan vannovat. Eli ovat sitotuneet siihen, että ovat vaitiolo velvollisia, toimivat aina potilaan puolesta ja hoitavat kaikki potilaansa, sillä kaikkein parhaimmalla tavalla, mikä mahdollista on.

Usko pois ap, minä luotan että tulevaisuudessakin Suomi saa hyviä ja omantunnon tarkkoja ja eettisiä lääkäreitä.

Koulutus on heillä on niin pitkä ja erikoistuminen vielä pitempi, joten alalle on oltava tosi vahva kiinnostus ja palo.

Muutoin ei kukaan huvikseen käyttäisi koulutukseensä yli kymmenen vuotta, usein ylikin erikoislääkäreillä, työkokemuksineen.

Öööö...??

Ap

Vierailija
10/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt monesti kirjaimellisesti sanattomaksi puhelimessa, kun se "pihalla oleminen" on alkanut taas. Olen puhunut asiasta, johon kyseinen henkilö liittyy. Hän on ollut täysin vesiselvänä mukana tapaamisessa. Kun puhun tähän liittyvistä asioista myöhemmin, hän ei yhtään mukamas ymmärrä mitä minä puhun. Näissä tilanteissa olen mennyt ihan sanattomaksi, miettinyt vain että mitä v....??! Että pitäisikö tässä huolestua terveydentilasta, raivostua piilov.it.tuilusta vai mitä ihmettä??

So sorry, mutta vaikutat tyhmältä ihmiseltä.

Vierailija
11/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 luulee olevansa hauska. En ymmärrä miksi lapsen tasolla olevien täytyy pyöriä täällä.

Ap

Vierailija
12/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko dissosiaatio

Vierailija
13/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Vierailija
14/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, ei saa.

Öööö...??

Ap

No et taida säkään kovin välkky olla, jos et tajua toisen kirjoittaneen väärään ketjuun. 

Vierailija
15/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen saaneeni kiinni siitä mitä tarkoitat. Minulla oli kaveri, tarinan selkeyden vuoksi sanotaan nyt vaikka Minna joka teki tuota. Puhuttiin Minnan kanssa vaikka siitä, että voitaisiin mennä uuteen ravintolaan Y yhdessä yhteisten kavereidemme kanssa. Kun otin asian puheeksi seuraavan kerran kun Minna ja yhteiset kaverit oli läsnä, Minna kurtisteli otsaansa ja pyöritteli silmiään. "Täh mitä sä höpötät, en oo ees kuullu tuosta ravintolasta!" Olin noihin aikoihin stressaantunut ja hajamielinen, joten luulin usein oikeasti muistavani omiani.

Jälkikäteen kuulin että "Minna" oli tehnyt tuota tahallaan, tästä oli hauskaa miten nopeasti uskoin tätä ja vetäydyin tilanteista.

Vierailija
16/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko dissosiaatio

Mene ja tiedä. Jotenkin karmivaa, ettei henkilö "ymmärrä" ikinä mitään, vaikka olisi ollut ihan itse asian kanssa tekemisissä eikä siinä ole mitään epäselvää. Muutenkin jankuttaa asioita, ei tunnu ymmärtävän yhtään mitään mitä hänelle sanon. Välillä aivan uskomattoman raskas ihminen.

Vierailija
17/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen saaneeni kiinni siitä mitä tarkoitat. Minulla oli kaveri, tarinan selkeyden vuoksi sanotaan nyt vaikka Minna joka teki tuota. Puhuttiin Minnan kanssa vaikka siitä, että voitaisiin mennä uuteen ravintolaan Y yhdessä yhteisten kavereidemme kanssa. Kun otin asian puheeksi seuraavan kerran kun Minna ja yhteiset kaverit oli läsnä, Minna kurtisteli otsaansa ja pyöritteli silmiään. "Täh mitä sä höpötät, en oo ees kuullu tuosta ravintolasta!" Olin noihin aikoihin stressaantunut ja hajamielinen, joten luulin usein oikeasti muistavani omiani.

Jälkikäteen kuulin että "Minna" oli tehnyt tuota tahallaan, tästä oli hauskaa miten nopeasti uskoin tätä ja vetäydyin tilanteista.

Tätä minäkin olen miettinyt. Että tekeytyykö täysin pihalla olevaksi vai onko sitä oikeasti??? Kun en voi tietää.

Vierailija
18/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä jos antaisit vaan olla? Asia käy jo selvästi niin paljon hermoille, että olisi parempi antaa olla. Ehkä ei ole edes kaikkien seurassa noin rasittava, ei vaan pidä sinusta etkä sinä hänestä. 

Vierailija
19/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko dissosiaatio

Mene ja tiedä. Jotenkin karmivaa, ettei henkilö "ymmärrä" ikinä mitään, vaikka olisi ollut ihan itse asian kanssa tekemisissä eikä siinä ole mitään epäselvää. Muutenkin jankuttaa asioita, ei tunnu ymmärtävän yhtään mitään mitä hänelle sanon. Välillä aivan uskomattoman raskas ihminen.

Jos sen aivot on jotenkin puuroa? Lähimuisti jotenkin, testaa jollain jutulla mitä hän itse sanoo joskus ja, että palaako jonkun viikon päästä itse siihen aiheeseen vai onko se mennyttä iäksi.

Vierailija
20/25 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mitä jos antaisit vaan olla? Asia käy jo selvästi niin paljon hermoille, että olisi parempi antaa olla. Ehkä ei ole edes kaikkien seurassa noin rasittava, ei vaan pidä sinusta etkä sinä hänestä. 

Lol... Hän on lähisukulainen.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan