Meikittömänä töihin
Onko muita, jotka ei millään kehtaa mennä töihin, jos ei ole yhtään ihtiään meikannut?
Tuntuu muilla olevan niin luontevaa olla ilman meikkiä, mut ite koen olevani ilman meikkiä ihan suohirviö enkä kehtaa mennä.. kahehdin kyllä näitä, jotka voi mennä ilman mitään laittoo ihmisten ilmoille..
Onko muita suohirviöitä joita vaivaa sama asia? :(
Kommentit (27)
Itseäni ällöttää peitevoide, jota joskus toisinaan olen töissä käyttänyt. Siitä jää puhelimen näyttöön lähmä-tahra, kun pitää puheluita hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
"Meikkaan vaan itseäni varten". Mikä emävale.
Ei se mikään vale ole. Itse meikkaan, koska pidän peilikuvastani enemmän, kun ihonväri on tasaisempi, poskilla kevyt puna, tummat silmänaluset peitetty ja huulissa vähän väriä. Vielä vähän silmämeikkiä ja ilme on pirteämpi. Ei meikin tarvitse olla mikään juhlameikki, vaan se voi olla myös kevyt.
Nuorena meikillä on vähemmän merkitystä, mutta näin 60+-vuotiaana meikki kummasti kohentaa ilmettä.
Vierailija kirjoitti:
Milläs meikkaatte kun iskee sähkökatkot aamuisin? 😊
Samalla meikillä kuin ennenkin.
Kyllä mulla on kevyt meikki aina töissä. Ihan että itseään kivempi katsoa pelistä eikä näytä väsyneelle ja valjulle.
Miksi ei meikillä kohentaisi ilmettään, jos niin haluaa? Valitseehan ihminen vaatteensakin sen mukaan, mikä omasta mielestä parhaimmalta näyttää.
Ei meikkaaminen mikään pakko ole, jos ei ole malli, näyttelijä tms. Kuitenkin monella on töissä ja vapaa-ajallakin ainakin kevyt meikki.
Ilman ripsiväriä en poistu koskaan kotoa. Muuta meikkiä en juurikaan arkena käytä, mutta ripsiväri on pakollinen. Kerran minulle kävi niin, että olin tosiaan mennyt töihin ilman ripsiväriä. Silloin olin meinannut muuten, mutta ripsiväri jostain kumman syystä unohtui. Lähdin kesken työpäivän kauppaan ostamaan ripsiväriä. En pysty olemaan ilman. Äidilläni oli eläessään sama ongelma. Perin tämän varmaan häneltä.