Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä käy sähkökatkojen aikana vessassa, puolustusministeriö ohjeistaa

Vierailija
02.11.2022 |

Kommentit (1627)

Vierailija
1181/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä oliskin iltasanomilla ja lehdillä kerrankin töitä haastatella eduskuntatalon portailla packovia ihmisiä jotka ovat saaneet tarpeekseen hallituksen pelleilyistä.

Ja vaikeaa ottaa kuviakaan kun rähinäkypärä päässä.

Ja toimituksen jälkeen vielä vaihtaa kypärän väriä kaverin kanssa lennossa. Niitähän on vaikka minkävärisiä. :D!

Vierailija
1182/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mc Donaldsiltakin katkeaa sähköt ja lihat pilaantuu :D! Ja ainahan voi auttaa kaveria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi katkojen piti kestää vain PARI TUNTIA mutta nyt puhutaankin koko päivästä. Pari tuntia nyt on vähän eri asia kuin vaikka 12 tuntia. --

Niin, tässä välissä r y s s ä alkoi harjoittaa energiaterroriaan Ukrainassa.

Rivien välistä samaa uhkailua on jaeskeltu muuallekin Euroopassa, erityisesti Pohjois-Euroopassa.

En tiedä sanoisinko r y s s ä n edesottamuksia tässä vaiheessa enää kusetukseksi varsinaisesti.

Paska niissä hankkeissa kyllä haiskahtaa, niin kuin tässäkin info-operaatiossa tätä uutista vastaan.

Vierailija
1184/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä täällä ihmisiä vaivaa. Voi tulla suunnitetuja sähkökatkoja, suunnittelemattomia tai vaikkapa Venäjän hybridioperaatioita. Kahdessa jälkimmäistä katkot voivat kestääbpaljon enemmänkin kuin pari tuntia.

Ihmisille on jaettu ohjeet, mutta eivät suostu niitä noudattamaan, koska eivät ymmärrä tai usko miksi niin pitäisi tehdä. Tarvitaan ilmeisesti selkokieltä. Toisaalta tämä koskee varmaan muutakin selviytymiseen liittyvää ohjeistusta.

Eli kaupungissa ja lähiössä haluatte uittaa jalkoja paskavedessä myös kotona kun viemärit lähtee tulvimaan kuin kakkia pussiin. Luulisi Suomalaiselle mökkeilyä harrastavalle kakkiminen pussiin olevan pikkujuttu ulkohuussin jälkeen.

Totta, yllättävän monella näyttää olevan kakkafetissi. 

Puolustusvirasto on niin kaukana luonnosta että sitä Luonto kutsuu.

Vierailija
1185/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riuku. Ehkä myös parvekkeelle.

Vierailija
1186/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tulla koko päivän sähkökatkot? Siinähän pilaantuu ihmisillä ruuat jääkaappiin ja pakastimet sulavat pilalle.

Kuka korvaa?

Miksi ei oteta sitä käytäntöä, että jokaiselle taloudelle lasketaan se x määrä mitä saa kuluttaa ja sitten sähköt pois? Tällöin kaikki voivat vähentää kulutusta.

Nyt rikkaat ihmiset vaan lataavat kaikki piengeneraattorit täyteen sähköä ja imevät huomattavasti enemmän sähköä kuin tavalliset ihmiset ja sitten tavalliset ihmiset joutuvat kärsimään rikkaiden ylikulutuksesta.

Vierailija
1187/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä täällä ihmisiä vaivaa. Voi tulla suunnitetuja sähkökatkoja, suunnittelemattomia tai vaikkapa Venäjän hybridioperaatioita. Kahdessa jälkimmäistä katkot voivat kestääbpaljon enemmänkin kuin pari tuntia.

Ihmisille on jaettu ohjeet, mutta eivät suostu niitä noudattamaan, koska eivät ymmärrä tai usko miksi niin pitäisi tehdä. Tarvitaan ilmeisesti selkokieltä. Toisaalta tämä koskee varmaan muutakin selviytymiseen liittyvää ohjeistusta.

Eli kaupungissa ja lähiössä haluatte uittaa jalkoja paskavedessä myös kotona kun viemärit lähtee tulvimaan kuin kakkia pussiin. Luulisi Suomalaiselle mökkeilyä harrastavalle kakkiminen pussiin olevan pikkujuttu ulkohuussin jälkeen.

No kyllä se varmaan valtaosalle on ihan selvää, ei me nyt vielä ihan niin trollien mielenmyrkytyksen uhreja olla. Ainakin oma tuttavapiiri suhtautuu järjellä.

Jos kriisi tulee, niin tuetaan toisiamme. Eikä ulista joutavista.

Ei kansalaiset halua viemäreitä tukkoon vaan pointti on siinä ettei alun perinkään ole mitään syytä katkoa sähköä niin ettei vessat toimi. 

Aluksi katkojen piti kestää vain PARI TUNTIA mutta nyt puhutaankin koko päivästä. Pari tuntia nyt on vähän eri asia kuin vaikka 12 tuntia. Ei oikein natsaa, joku kucettaa. 

Mutta ne, jotka aikovat sähkökatkon aikana käyttää vessaa vastoin ohjeita, voivat aiheuttaa viemäreiden tukkeutumisen. Edelleen olen tosi tyytyväinen, että en asu kerrostalossa. Mun puolestani ihmiset saavat tallustella paskavesissa ihan rauhassa. 

-eri

Ei oo muuta vaihtoehtoa tämmösissä tilanteissa, hallitus uhkailee kansalaisia, joten kansalaisten on uhkailtava takaisin.

Saathan sä uhkailla, jos sulla ei ole muuta vaihtoehtoa. Mä taas olen varautunut sähkökatkoksiin, joten mun ei tarvitse kuluttaa energiaani hallituksen uhkailuun. Jos tulee sähkökatko, istun mukavasti nojatuolissa, juon lasillisen punaviiniä, syön vaikka vähän tapaksia, luen kirjaa ja kuuntelen musiikkia.

Vierailija
1188/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tiennyt, että viemärit eivät toimi ilman sähköä. 

Tuskin monikaan ihminen tietää oman alueensa viemärien toimintatapaa ennenkuin se erikseen kerrotaan. Itse en ihan hirveästi luottaisi siihen tietoon mitä kavereilla sattuu olemaan, elleivät kaverit ole jotain putkimiehiä.

Niin, ei kannata ehkä lainata noita täysin ilmeisiä trolleja, joiden tarkoituksena on aiheuttaa kansassa hämmennystä ja vihaa.

Mutta sinänsä olet oikeassa, ei ihmiset tosiaan tätä varmaan ole tulleet ajatelleeksi.

Sinä pelle VIELÄKIN räkytät täällä katkeruuttasi syyttäen trolliksi ja venäläisiksi niitä joilla on ystäviä ja tuttuja ulkomailla? GET A LIFE. Olet ollut aukomassa päätäsi tällä palstalla koko päivän. Noinko pahasti otti pattiin kun joku pystyy puhumaan muidenkin kanssa? Sinulle tiedoksi sekopää, olen tutustunut ulkkis porukkaan töiden, matkustelujen, online harrastusryhmien ja musiikkipalstojen kautta. Mihin sinä olet tutustunut, muuhun kuin foliohatturyhmäläisten kausikokoukseen?

Kehtaatkin haukkua minua ja ystäviäni jotka kertoivat omat mielipiteensä. 

N46

No tutustu sitten sellaisiin, jotka tajuaa mitä on painovoima.

Viemäri on joko painovoimainen, eli viettää koko ajan alaspäin, tai sitten se on paineviemäri, eli siihen pitää pumpulla luoda painetta, että se paske liikkuu. Ja koska missään ole sellaista viemäriverkostoa, joka viettää vain ja ainoastaan alaspäin, niin joka paikassa, missä on viemäreitä, on myös viemäripumppuja.

Jos ranskalaiset eivät ole varautuneet näihin ongelmiin, se on ranskalaisten häpeä ja harmi.

Mutta totta kai tämä sinun mielikuvitusystäväsi Ranskasta on nyt ilmoittanut, että ranskalaisiin viemäreihin ei fysiikan lait vaikuta, ja se on sitten otettava totena ihan vain, koska sanot niin.

Sori nyt, Tatjushka, että sain sinut vähän kuumaksi.

Kyllä täällä palstalla ehtii pyörähtää, vaikka niiden eri harrastusryhmien ohessa, joissa olen. Minä en tiedä missä trollien kokoontumisajoissa sinä olet ollut, mutta niissä ryhmissä, joissa minä olen, osataan kyllä fysiikkaa.

Voi jumankauta, älä sinä online-nörtti tule minulle selittämään että ystäväni eivät ole olemassa kun eivät tiedä mitä sinun pääsi sisällä pyörii esim viemäreistä. Kai se nyt per kele olisi kerrottu muissakin maissa jos jotain pönttöpaskomista olisi siellä tiedossa. KUN EI OLE, ainakaan vielä. Älä he***tti syytä minua siitä jos en tiedä miten siellä viemäristöt toimivat, kerron vain mitä paikalliset sanovat TÄLLÄ hetkellä. 

Oletko joku autisti? Jänkkääminen alkaa olla sitä luokkaa. 

N46

Laita hyvä ihminen korkki kiinni jo, nyt on vasta torstai.

Yrität eri tavoilla. Järkyttävää huomata miten sairasta sakkiakin täällä on, ei perus jänkkääjä ole tuolla tasolla. Minun syntini oli se kun vain kerroin kyseleville mitä muissa maissa ajatellaan Suomen touhuista tällä hetkellä. Hirveä jahtaaminen yhden sekopään toimesta joka kestää koko päivän. Kyllä, se olet sinä vaikka multipeukuttelet omia viestejäsi ja vastailet omiin sepostuksiisi muka komppaavana. 

Ehkä sekin kun olen nainen pistää saastat liikkeelle, tämä kun on tunnetusti anti-naispalsta, niin ironista kuin se onkin, naisten ja lasten asioista mt-ongelmaisiin äijiin. 

Vierailija
1189/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailkaapa sitten katkeaako Mc Donaldsiltakin sähköt?Ellei on homma selvä että täyttä kusetusta alusta loppuun koko homma.

Vierailija
1190/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi tulla koko päivän sähkökatkot? Siinähän pilaantuu ihmisillä ruuat jääkaappiin ja pakastimet sulavat pilalle.

Kuka korvaa?

Venäjän valtio voi korvata kaiken, jos haluaa. Mutta valitettavasti itäinen naapurimme haluaa vain tuhota, pelotella, uhkailla.

Penskat kiersi äskettäin karkki ja kepponen -kierroksillaan. Lapseen tässä taas kerran rinnastuu tämä Venäjän toiminta, kepposet on vaan vähän likaisempia.

Koko päivän sähkökatkot liittyvät pelkoon Venäjän energiaterrorista, ja kyllähän te sen tiedätte, Igorit hyvät.

Vierailija
1191/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka korvaa?

Venäjän valtio voi korvata kaiken, jos haluaa. Mutta valitettavasti itäinen naapurimme haluaa vain tuhota, pelotella, uhkailla.

Penskat kiersi äskettäin karkki ja kepponen -kierroksillaan. Lapseen tässä taas kerran rinnastuu tämä Venäjän toiminta, kepposet on vaan vähän likaisempia.

Koko päivän sähkökatkot liittyvät pelkoon Venäjän energiaterrorista, ja kyllähän te sen tiedätte, Igorit hyvät.

Jaa, taas tämä hullu liikenteessä joka kutsuu kaikkia Igoreiksi täällä, jotka vähänkin kritisoivat ja kyseenalaistavat tilannetta. 

Vierailija
1192/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin monikaan ihminen tietää oman alueensa viemärien toimintatapaa ennenkuin se erikseen kerrotaan. Itse en ihan hirveästi luottaisi siihen tietoon mitä kavereilla sattuu olemaan, elleivät kaverit ole jotain putkimiehiä.

Niin, ei kannata ehkä lainata noita täysin ilmeisiä trolleja, joiden tarkoituksena on aiheuttaa kansassa hämmennystä ja vihaa.

Mutta sinänsä olet oikeassa, ei ihmiset tosiaan tätä varmaan ole tulleet ajatelleeksi.

Sinä pelle VIELÄKIN räkytät täällä katkeruuttasi syyttäen trolliksi ja venäläisiksi niitä joilla on ystäviä ja tuttuja ulkomailla? GET A LIFE. Olet ollut aukomassa päätäsi tällä palstalla koko päivän. Noinko pahasti otti pattiin kun joku pystyy puhumaan muidenkin kanssa? Sinulle tiedoksi sekopää, olen tutustunut ulkkis porukkaan töiden, matkustelujen, online harrastusryhmien ja musiikkipalstojen kautta. Mihin sinä olet tutustunut, muuhun kuin foliohatturyhmäläisten kausikokoukseen?

N46

Viemäri on joko painovoimainen, eli viettää koko ajan alaspäin, tai sitten se on paineviemäri, eli siihen pitää pumpulla luoda painetta, että se paske liikkuu. Ja koska missään ole sellaista viemäriverkostoa, joka viettää vain ja ainoastaan alaspäin, niin joka paikassa, missä on viemäreitä, on myös viemäripumppuja.

Jos ranskalaiset eivät ole varautuneet näihin ongelmiin, se on ranskalaisten häpeä ja harmi.

Mutta totta kai tämä sinun mielikuvitusystäväsi Ranskasta on nyt ilmoittanut, että ranskalaisiin viemäreihin ei fysiikan lait vaikuta, ja se on sitten otettava totena ihan vain, koska sanot niin.

Kyllä täällä palstalla ehtii pyörähtää, vaikka niiden eri harrastusryhmien ohessa, joissa olen. Minä en tiedä missä trollien kokoontumisajoissa sinä olet ollut, mutta niissä ryhmissä, joissa minä olen, osataan kyllä fysiikkaa.

Voi jumankauta, älä sinä online-nörtti tule minulle selittämään että ystäväni eivät ole olemassa kun eivät tiedä mitä sinun pääsi sisällä pyörii esim viemäreistä. Kai se nyt per kele olisi kerrottu muissakin maissa jos jotain pönttöpaskomista olisi siellä tiedossa. KUN EI OLE, ainakaan vielä. Älä he***tti syytä minua siitä jos en tiedä miten siellä viemäristöt toimivat, kerron vain mitä paikalliset sanovat TÄLLÄ hetkellä. 

N46

Yrität eri tavoilla. Järkyttävää huomata miten sairasta sakkiakin täällä on, ei perus jänkkääjä ole tuolla tasolla. Minun syntini oli se kun vain kerroin kyseleville mitä muissa maissa ajatellaan Suomen touhuista tällä hetkellä. Hirveä jahtaaminen yhden sekopään toimesta joka kestää koko päivän. Kyllä, se olet sinä vaikka multipeukuttelet omia viestejäsi ja vastailet omiin sepostuksiisi muka komppaavana. 

Ehkä sekin kun olen nainen pistää saastat liikkeelle, tämä kun on tunnetusti anti-naispalsta, niin ironista kuin se onkin, naisten ja lasten asioista mt-ongelmaisiin äijiin. 

unohdin laittaa N46.

Minä en peräänny, ikinä. Varsinkaan kun olen oikeassa ja sekoilu yrittää muuttaa totuutta. Voisin sotia kanssasi koko loppuillan arvon jänkkääjä mutta meillä muilla on muutakin elämää joten mukavia hetkiä niiden venäläis/viemäri harhojen kanssa. 

Vierailija
1193/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennenkuin joku pelästyy: Ruuat pakastimesta sulaa jos katko kestää monta päivää. Ja siihen mennään, jos itänaapuri tekee likaisia temppuja meille tai tapahtuu joku tosi poikkeuksellinen onnettomuus.

Mutta ajatelkaa niin, että sellainen tilanne voisi tulla koska vaan. Nyt on hyvää aikaa valmistautua ja varautua.

Vierailija
1194/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä oliskin iltasanomilla ja lehdillä kerrankin töitä haastatella eduskuntatalon portailla packovia ihmisiä jotka ovat saaneet tarpeekseen hallituksen pelleilyistä.

Ja vaikeaa ottaa kuviakaan kun rähinäkypärä päässä.

Ja toimituksen jälkeen vielä vaihtaa kypärän väriä kaverin kanssa lennossa. Niitähän on vaikka minkävärisiä. :D!

Elikkäs 6.12 on aaveelaisten miekkari eduskuntatalon portailla. Jokainen laittaa ämpäristä askarrellun rähinäkypärän päähän ja käsikakkaa portaille. Tuleekohan hyvännäköisiä poliiseja kantamaan meitä sieltä pois?

Vierailija
1195/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N46

N46

unohdin laittaa N46.

Minä en peräänny, ikinä. Varsinkaan kun olen oikeassa ja sekoilu yrittää muuttaa totuutta. Voisin sotia kanssasi koko loppuillan arvon jänkkääjä mutta meillä muilla on muutakin elämää joten mukavia hetkiä niiden venäläis/viemäri harhojen kanssa. 

Tuhma Igor, unohdit. Voi ei. Nyt emme ehkä usko, että olet Sanna, 42, Vantaalta. Mehän voidaan vaikka luulla, että oletkin vaikka Igor, Pietarista.

Vierailija
1196/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan saletti että noita pimennyksiä tehdään että siirretään jotain muuta jonnekin. Siksi silmät auki kaikkialla katkojen aikaan. Silloin tapahtuu, siksi tämä on näin epämääräistä.

Vierailija
1197/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin kyseenalaistan tilannetta. Olen sitä mieltä, että Igoreiden olisi parasta alkaa tehdä jotain hyödyllistä. Vaikka nakertaa sitä nykyistä regiimiä sisältä.

Vierailija
1198/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älykääpiömäistä tekstiä, tyyppi käytännössä puolustelee sitä että hallitus aikoo käytännössä puukottaa omia kansalaisiaan, samalla huutaen "lopeta venäjä tämä suomalaisten puukottaminen, lopeta jo!"

Ihan kuin jollekin vammaiselle olis annettu keklu käteen ja sit vaan härnää sitä niin kauan kunnes alkaa kädet taas vispaa vammaisen raivolla.

Vierailija
1199/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkailkaapa sitten katkeaako Mc Donaldsiltakin sähköt?Ellei on homma selvä että täyttä kusetusta alusta loppuun koko homma.

SE IT näköinen Pelle Ronald Nc Donald ei anna lihaansa pilata vaan loistaa sitten yksin pimeydessä.

Vierailija
1200/1627 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan saletti että noita pimennyksiä tehdään että siirretään jotain muuta jonnekin. Siksi silmät auki kaikkialla katkojen aikaan. Silloin tapahtuu, siksi tämä on näin epämääräistä.

Siirrettään jotain jonnekin, niinku mitä esimerkiksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi