Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuoksukynttilä lahjaksi?

Vierailija
02.11.2022 |

Löysin Lontoon reissulla kauniin ja laadukkaalta vaikuttavan kynttilän, jonka haluaisin lisätä uuden ystävän joulupakettiin. Se tuoksuu hyvältä, mutta nyt mietin, uskallanko lisätä tuoksukynttilän uudelle tuttavuudelle?

Itse en ole erityisemmin tuoksuyliherkkä, mutta itselleni ostan kynttilät kyllä aina hajustamattomana. Tämä vaan on vaan tosi kaunis, että siinä mielessä sopisi hyvin lahjapakettiin toisen lahjan kylkiäiseksi.

Hän on mielestäni kerran tavatessamme käyttänyt hajuvettä, joten tuskin tuoksuyliherkkä hänkään, että siinä mielessä ei varmaan pitäisi tätä sen suuremmin pohtia. Silti vähän vaivaa. Poltatteko hajustettuja kynttilöitä yhä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainenko Gwyneth Paltrow -tuoksukynttilä?

Vierailija
22/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa Snl-sketsi Christmas Candle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tuoksukynttilää lahjana enkä myöskään haluaisi lahjaa joltain uudelta tuttavuudelta. Se tuntuisi kummalliselta.

Vierailija
24/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäähän jengi huonetuoksujakin kun niitä joka kulmassa myydään 

Vierailija
25/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos!

Vierailija
26/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi tuoksukynttilää lahjana enkä myöskään haluaisi lahjaa joltain uudelta tuttavuudelta. Se tuntuisi kummalliselta.

Eli kun oot ystävystynyt jonkun kanssa, niin ois kumma, et se antais sulle lahjan? Okei. 

Vierailija
27/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?

Anna vaan lahjaksi. Itse ainakin polttelen kynttilöitä sekä tuoksulla että ilman ja sitäpaitsi kynttilä on helppo antaa eteenpäin. Jos hän ei tykkää, hän antaa sen vaikka jollekin toiselle ystävälle/sukulaiselle joka tykkää.

Älkää tehkö lahjojen antamisesta näin vaikeaa. Krääsää ei tarvitse antaa, mutta kyllä nyt noin lievän riskin uskaltaa ottaa. Varsinkin kun on osa lahjaa.

Vierailija
28/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi kynttilät voivat aiheuttaa allekrisia reaktiota ymm .

Vierailija
29/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna. Tuoksukynttilöitä ei pidä antaa kenellekään lahjaksi. Se on niin monelle tuote, joka menee heti roskiin.

Tai kiertoon seuraavalle uhrille.

Vierailija
30/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun oot ystävystynyt jonkun kanssa, niin ois kumma, et se antais sulle lahjan? Okei. 

Alussa puhuttiin uudesta tuttavuudesta/tuttavasta. Ystävystyminen on vuosien prosessi. En, en odottaisi lahjaa uudelta tuttavalta enkä itsekään sellaista antaisi. Ylipäänsä inhoan keksittyjä lahjoja ja sellaisen tavaran antamista, mitä toinen ei ole koskaan edes kaivannut. Kyllä, pitäisin outona että joku, johon olisin tutustunut esimerkiksi tänä syksynä, haluaisi antaa minulle joululahjan. Jos itse haluaisin antaa lahjan jokaiselle sellaiselle ihmiselle, johon olen tutustunut tänä syksynä tai tänä vuonna (poislukien työkaverit), niin aika paljon turhaa krääsää pitäisi ostaa ja lahjoittaa.

Vierailija
31/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alussa puhuttiin uudesta tuttavuudesta/tuttavasta. Ystävystyminen on vuosien prosessi. En, en odottaisi lahjaa uudelta tuttavalta enkä itsekään sellaista antaisi. Ylipäänsä inhoan keksittyjä lahjoja ja sellaisen tavaran antamista, mitä toinen ei ole koskaan edes kaivannut. Kyllä, pitäisin outona että joku, johon olisin tutustunut esimerkiksi tänä syksynä, haluaisi antaa minulle joululahjan. Jos itse haluaisin antaa lahjan jokaiselle sellaiselle ihmiselle, johon olen tutustunut tänä syksynä tai tänä vuonna (poislukien työkaverit), niin aika paljon turhaa krääsää pitäisi ostaa ja lahjoittaa.

Kyl siinä puhutaan ystävästäkin. Tuttavuutta ei ehkä alleviivata kirjaimellisesti?  Onneks me ei olla ystäviä. Näin kuvittelen ja toivon. 

Vierailija
32/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin nuorempana parhaaseen ystävääni kun aloitettiin opiskelut samana syksynä ja annettiin kyllä toisillemme lahjat jo ensimmäisenä jouluna. Mutta meitä ihmisiä ja elämäntilanteita on toki monia.

Vierailija
33/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä?

Anna vaan lahjaksi. Itse ainakin polttelen kynttilöitä sekä tuoksulla että ilman ja sitäpaitsi kynttilä on helppo antaa eteenpäin. Jos hän ei tykkää, hän antaa sen vaikka jollekin toiselle ystävälle/sukulaiselle joka tykkää.

Älkää tehkö lahjojen antamisesta näin vaikeaa. Krääsää ei tarvitse antaa, mutta kyllä nyt noin lievän riskin uskaltaa ottaa. Varsinkin kun on osa lahjaa.

Mä jos saisin tuoksukynttilän lahjaksi, se jatkosijoitettaisiin valitettavasti välittömästi ulkotiloihin. En haluaisi edes säilyttää sellaista sisällä kunnes voin antaa kynttilän eteenpän. Tuoksukynttilöissä yleensä on sen verran voimakas tuoksu, että niistä tulee päänsärky, vaikka niitä ei edes polttaisi.

Vierailija
34/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laittaa. Minä ainakin laitan ne kaapin perälle ja siellä on hätävara, jos minun pitää keksiä jollekkin lahja. Eli kierrätän. Pari vuotta kaapissa seissyt tuoksukynttilä meni puolison sisarelle. Ihan vaan koska se oli " niin kauniissa paketissa". Itse sain töistä 3 vuotta sitten kynttilän. Paketissa se on vielä. Ja nyt koululuokan vanhemmat haluavat kerätä varoja ylihintaisilla myytävillä kynttilöillä. Kuka ostaa 25e maksavan kynttilän?

Vierailija
35/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuoksukynttilät eivät oikein toimi Suomessa kun niin monella on tuoksuyliherkkyyttä, ulkomailla ihmiset lienevät tottuneempia.

Vierailija
36/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jotenkin tuttavasi kanssa jutellessa kysyä vaivihkaa hänen mielipidettään tuoksukynttilöistä? 

"ihanaa kun illat pimenee ja saa taas polttaa kynttilöitä! Ostin taas eilen uuden kynttilän, mutta huomasin vasta nyt että se onkin hajustettu. Aikaisemmin poltin paljonkin tuoksukynttilöitä, mutta nykysin niiden tuoksu on jotenkin kauheen voimakas." 

...johon tuttava luontevasti voi kertoa tykkääkö ylipäätään kynttilöistä ja mitä mieltä on hajustetuista kynttilöistä. 

Vierailija
37/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynttilä on kyllä maailman tylsin lahja. Mutta jos ostit muutakin, niin varmaan menee siinä sivussa. Voi kai sitä pihalla lyhdyssä polttaa, vaikka olisi yliherkkäkin. Mutta onhan nyt sähkökatkoja luvattu, joten voi olla ihan hyödyllinenkin lahja.

Hienoa, että otit aikaa kirjoittaaksesi tuon. Kertoo tarpeeksi susta. 

Kerro, mitä se nyt kertoo?

Vierailija
38/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tuoksukynttilät eivät oikein toimi Suomessa kun niin monella on tuoksuyliherkkyyttä, ulkomailla ihmiset lienevät tottuneempia.

Tuoksuyliherkän elimistössä ei tottumista tapahdu.

Vierailija
39/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin.

Vierailija
40/49 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kynttilä on kyllä maailman tylsin lahja. Mutta jos ostit muutakin, niin varmaan menee siinä sivussa. Voi kai sitä pihalla lyhdyssä polttaa, vaikka olisi yliherkkäkin. Mutta onhan nyt sähkökatkoja luvattu, joten voi olla ihan hyödyllinenkin lahja.

Hienoa, että otit aikaa kirjoittaaksesi tuon. Kertoo tarpeeksi susta. 

Kerro, mitä se nyt kertoo?

Kaikki muut kirjoittivat, että älä missään tapauksessa anna. Minä näin sentään positiivisiakin puolia: sähkökatkon aikana hyvä ja tuoksuyliherkkä voi polttaa pihalla. :D Pitäisikö valehdella, että tuoksukynttilä on minun ja jokaisen suomalaisen toivelahja. Eli rehellinenkin olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi