Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset käyttäytyvät näin?

Vierailija
01.12.2024 |

Olen 38v mies. Olen tullut työpaikalla hyvin toimeen muutamien naisten kanssa. Eri-ikäisiä, varattuja sekä vapaita. Nyt äkisti kolme heistä on alkanut karttelemaan minua. Syytä en tiedä. Olen törmännyt tähän aiemminkin ja kuullut muualtakin samankaltaisia kokemuksia. Mikä yleisesti ottaen saa naiset käyttäytymään noin? Mitään syytä ei löydy mutta silti äkisti aletaan käyttäytymään kuin toinen olisi ilmaa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa käytöstä naisena. Tuo on aina alkanut yhtäkkiä ja ilman, että mitään erityistä olisi tapahtunut.

Veikkaan, että joku on puhunut pahaa selän takana, alkanut levittää jotain ikävää juorua minusta tms. Sitä tosin en osaa sanoa, että miksi jotkut tuota tekevät. Onko naiset vaan ilkeitä, vai kaipaavatko draamaa?

Vierailija
2/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän pahaa minustakin on kerrottu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä johdu sinusta, vaan työpaikan muista asioista. Mikä sun rooli siellä on? Tuleeko sinun kauttasi lisää työtehtäviä?

Vierailija
4/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä johdu sinusta, vaan työpaikan muista asioista. Mikä sun rooli siellä on? Tuleeko sinun kauttasi lisää työtehtäviä?

Ei. Olen rivityöntekijä kuten nämä kolmekin. Kahden kanssa jopa eri osastolla.

Vierailija
5/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne ei tykkää sun limaisista vitseistä?

Vierailija
6/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa tuttavallisuutta heidän kannaltaan.

Vierailija
7/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne ei tykkää sun limaisista vitseistä?

Sekoitat minut eri henkilöön. En kerro limaisia vitsejä.

Vierailija
8/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tämä tuli niin äkkiä? Ymmärtäisin jos kehitys olisi ollut loivempaa. Nyt se tuli aivan yllättäen.

Vierailija
9/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei ihan oikeasti ymmärrä, että hänen sanat ja käytöksensä voivat olla hyvin loukkaavia. Aina ollaan sukupuolittamassa: miten te naiset, nämä leidit tässä, naiset ensin jne. Aina puhutaan ohi ja erityisesti naisten päälle. Ei kukaan tuollaista jaksa.

Vierailija
10/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tämä tuli niin äkkiä? Ymmärtäisin jos kehitys olisi ollut loivempaa. Nyt se tuli aivan yllättäen.

Ihmiset vetää rajan tai ei vedä rajaa, siinä välissä ei ole loivuutta.  

Vierailija
11/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on ollut ikänsä naisvaltaisessa työpaikassa ja se on käärmeämmiä täynnä. Siellä kuulemma joku sanoo jonkun paskajutun jostakusta ja sen jälkeen yllyttää muutkin puolelleen. Se on jotain ihan käsittämätöntä. Ei tarvi edes tapahtua todellisuudessa mitään ihmeellistä. En ikinä ole miesten kesken tällaiseen törmännyt. Tai jos jostain jotain negatiivista selän takana poristaan, niin ei sitä ruveta sen takia karttamaan työyhteisössä.

Vierailija
12/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies ei ihan oikeasti ymmärrä, että hänen sanat ja käytöksensä voivat olla hyvin loukkaavia. Aina ollaan sukupuolittamassa: miten te naiset, nämä leidit tässä, naiset ensin jne. Aina puhutaan ohi ja erityisesti naisten päälle. Ei kukaan tuollaista jaksa.

En ole moni mies. En ole sukupuolittanut ketään enkä puhunut ohi. Puhun välillä päälle, tapa jota harmittelen, mutta se ei ole riippuvainen sukupuolesta. Teen sitä myös miesten kanssa.

Vierailija
13/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä voi olla omat henkilökohtaiset syynsä mitkä ei edes liity teihin muihin.

Vierailija
14/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole moni mies. En ole sukupuolittanut ketään enkä puhunut ohi. Puhun välillä päälle, tapa jota harmittelen, mutta se ei ole riippuvainen sukupuolesta. Teen sitä myös miesten kanssa.

Sukupuolitithan. Otsikossasi.

Vierailija
15/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä huono vastaamaan, kun olen jotenkin erikoinen itse enkä ymmärrä näitä kuvioita. Mutta vastaan siten, mikä ehkä saisi minut käyttäytymään noin.

- Jokin voimakas ärsyyntyminen, jos en enää oikein jaksaisi sinua tai olisit sanonut jotain erittäin tyhmää tai arvojeni vastaista.

- Jos jäät juttelemaan liian pitkäksi aikaa ja työt jää tekemättä.

- Jos omit ideoitani ja esittelet niitä muille ominasi.

- Jos tulkitsisin, että olet ihastunut. Silloin perääntyisin ja varoisin antamasta vastakaikua, vaikkei sinussa olisi mitään vikaa. 

- Vaikken tulkitsisi noin, mutta jos pelkäisin, että muut työpaikalla vetäisivät johtopäätöksiä, että välillämme on jotain. Joku on voinut sanoa jotain sellaista tai olen huomannut jotain katseita tai muuta. 

- Työkaverini on ihastunut sinuun ja siksi varon, ettei hän luulisi meillä olevan jotain. 

- Jos olisin itse ihastunut, niin silloinkin saattaisin vetäytyä, tilanteesta riippuen. Esim. jos toinen on varattu tai jos en saisi vihjeisiini riittävästi vastakaikua. Tässä tilanteessa käytökseni voisi olla vaihtelevaa ja ristiriitaista.

- Vaikken olisi itse ihastunut, saatan joskus pelätä, että vastapuoli luulee niin. Olen usein huomannut, että vastapuoli tulkitsee minua väärin. Sitten vetäydyn yhtäkkiä, kun en halua antaa vääriä käsityksiä. Suomi on vaikea maa tällaiselle, jonka käytös tulkitaan flirttailuksi jopa silloin kun se ei ole sitä. 

Vierailija
16/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolitithan. Otsikossasi.

*syvä huokaus* Et voi olla tosissasi.

Vierailija
17/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä huono vastaamaan, kun olen jotenkin erikoinen itse enkä ymmärrä näitä kuvioita. Mutta vastaan siten, mikä ehkä saisi minut käyttäytymään noin.

- Jokin voimakas ärsyyntyminen, jos en enää oikein jaksaisi sinua tai olisit sanonut jotain erittäin tyhmää tai arvojeni vastaista.

- Jos jäät juttelemaan liian pitkäksi aikaa ja työt jää tekemättä.

- Jos omit ideoitani ja esittelet niitä muille ominasi.

- Jos tulkitsisin, että olet ihastunut. Silloin perääntyisin ja varoisin antamasta vastakaikua, vaikkei sinussa olisi mitään vikaa. 

- Vaikken tulkitsisi noin, mutta jos pelkäisin, että muut työpaikalla vetäisivät johtopäätöksiä, että välillämme on jotain. Joku on voinut sanoa jotain sellaista tai olen huomannut jotain katseita tai muuta. 

- Työkaverini on ihastunut sinuun ja siksi varon, ettei hän luulisi meillä olevan jotain. 

- Jos olisin itse ihastu

Kiitos. Tämä on hyvä lista.

Vierailija
18/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko alkanut saamaan myös huonoa kohtelua kaupassa? Oletko mies, jonka ympäriltä tuolit viedään?

Vierailija
19/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari

- Omassa elämässäni on meneillään jotain, minkä vuoksi haluan olla omissa oloissani. Tällöin välttelen muitakin kuin sinua, jos mahdollista. Minulle ihan marraskuu riittää siihen, en vain jaksa.

- Jokin työpaikan ryhmädynamiikkaan liittyvä asia. Jos vaikka vaikutat suosivan minua liikaa jonkun toisen ohi, niin joudun vetäytymään, koska ne muut naiset sitten karsastavat minua sen takia. Tai jos huomaan että kaveeraat ja supattelet jonkun toisen kanssa enemmän, tulen epäluuloiseksi, koska minut on usein petetty tai jätetty ulos pienistä piireistä. Silloinkin vetäydyn itse. 

Vierailija
20/41 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko alkanut saamaan myös huonoa kohtelua kaupassa? Oletko mies, jonka ympäriltä tuolit viedään?

En. Kaupassa minua kohdellaan kuten muitakin. En joudu istumaan yksin tauoilla tai juhlissa jos tarkoitat sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme