Onko yksinhuoltaja sama kuin eronnut?
Yksinhuoltajana ei toista vanhempaa enää kuvioissa ihmettelen, miksi sellaisistakin vanhemmista käytetään "yksinhuoltaja" sanaa, joiden lapsilla on kaksi vanhempaa ja lapset asuvat milloin milläkin kuviolla molempien vanhempian luona.
Vanhempi, jonka lapset ovat esim. joka toinen viikonloppu toisen vanhemman luona, ei millään lailla elä samaa arkea, kuin sellainen, joka on ainoa huoltaja lapsille. Onko yksinhuoltaja synonyymi erolle/asumuserolle?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tilastot osoittaa että lapset jotka asuvat isän luona vaan joka toinen viikonloppu ovat aikuisina isompia alkoholinkäyttäjiä, ovat poliisin kanssa enemmän tekemisissä ja keksivät tekosyitä pahoilla käytöksilleen.
Juuh.
Mutta missä syy?
Siinä että ovat (edes) joka toinen viikonloppu isällään?
Vai onko syy aivan jossain muussa?
Samalla lailla voidaan laittaa vaikka äidin punaisen tukan syyksi se, että heidän lapsensa keskimäärin useammin tupakoivat - vaikka sillä tukan värjäämättä jättämisellä ei tuota tupakointia estetä.
En tiedä onko tämä aivan samalla janalla aloittajan ajatuksen kanssa, mutta olen itse kiinnittänyt huomiota siihen, miten eronneista julkkisnaisista usein kerrotaan, tyyliin "elää joka toinen viikko yksinhuoltajan hektistä arkea", muistelen, että joku tämän tapainen fraseeraus oli Pirita hagmanin henkilöhaastattelusta. Tällaista näkee aika usein ja joskus mietin, että miltähän siitä miehestä tuntuu, kun tuossa esimerkkitapauksessa lapset olivat 50–50 ja kuvion mieshuoltaja oli varakas ja luultavasti kannatteli vaimoakin eron jälkeen aika lailla.
Tuollainen "yksinhuoltaja joka toinen viikko"-viljelyä en minäkään oikein ymmärrä.
Eri asia sitten ne, jotka ovat pääosin yksin lasten kanssa ja toinen huoltaja on vastuussa joskus ja jouluna.
Yksinhuoltaja on se jonka mies on lähtenyt kävelemään ja joka notkuu baaritiskillä ja on valmis seksiin kenen kanssa vaan joka älyää ehdottaa. Nimimerkillä kokemusta on. Ja hyvää seksiä olen saanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastot osoittaa että lapset jotka asuvat isän luona vaan joka toinen viikonloppu ovat aikuisina isompia alkoholinkäyttäjiä, ovat poliisin kanssa enemmän tekemisissä ja keksivät tekosyitä pahoilla käytöksilleen.
Juuh.
Mutta missä syy?
Siinä että ovat (edes) joka toinen viikonloppu isällään?Vai onko syy aivan jossain muussa?
Samalla lailla voidaan laittaa vaikka äidin punaisen tukan syyksi se, että heidän lapsensa keskimäärin useammin tupakoivat - vaikka sillä tukan värjäämättä jättämisellä ei tuota tupakointia estetä.
Isät ovat vastuussa lapsen kurillisesta kasvamisesta
Äidit ovat vastuussa lapsen tunteellisesta kasvatuksesta
Esim nice guy, simppaus ja kaikki "kilttimies" trendit jossa miehet uskovat empatialla naisten ongelmille saavansa heiltä seksuaalista vastapalvelusta tai uskovat olevan oikeutettu seksiin ovat muodostuneet juuri kun äidin läsnäolo on liian suurta verrattuna isään. Jo kohdussa on huomattu, että biologisen isän ollessa kohdun lähellä on positiivista vaikutusta lapseen. Kun taas ei biologisilla miehillä on negatiivinen vaikutus
Vierailija kirjoitti:
Eihän moni edes tiedä mitä eroa on kasvissyöjällä ja vegaanillakaan.
Eikös se vegaani ole varaanien alalaji? Kyseessä siis kaksijalkaiset, jotka elintavoiltaan ovat varaanien kaltaisia. Muistelen, että koulussa elukkaopin kirjassa oli niin selitetty.
Ei ole.
Itse olen ollut pitkään yksinhuoltaja, mutta eronnut en ole koskaan.
ei ole sama asia. eronnut voi elättää itsensä, mutta yksinhuoltaja lokkeilee aina elatusmaksuilla ja tuilla.
Kyllä yksinhuoltajatkin saavat elatusapua.