Pojallamme on hörökorvat ja pelottaa yläasteelle meno
Kommentit (35)
Poika voisi aloittaa kamppailuharrastuksen niin loppuu ilkkuminen ennenkuin alkaakaan 👍
Minulla on hörökorvat ja pahinta mitä tuli oli "hörökorva", "makaroonikorva" ja "hörtsäri". Silti poljin yläasteella useampaa pulkkaa nuuska huulessa kuin nimittelijät koskaan. Pahin nimittelijä oli itse rillipiruksi kiusattu silmälasipää jolta katkaisin käden. Tosin tämä ei liittynyt korviini vaan jääpalloon jonka kuvitteli olevan hyvä idea heittää naamaani. Olimme kuitenkin kavereita tapahtuman jälkeen.
Tarinan opetus on; Jos pidät kettuilua viihteenä sitä kannattaa osata ottaa myös vastaan.
Eli kiusaaminen koetaan oletusasetuksena ja siihen ei kommenttien perusteella koeta tarvetta puuttua, mutta nuoren pitäisi itse käydä leikkauttamassa ruumiinosiaan jottei kiusattaisi. Ei todellakaan pitäisi mennä noin päin.
Minua kiusattiin paljon pienestä leuastani, ohuista sormista, isoista silmistä ja vaikka mistä ulkonäköasiasta koulussa ja myöhemmin jopa työelämässä. Ei kukaan koskaan missään ole sanonut että käypäs leikkauttamassa tuo leukasi kun se on noin olematon ettei sinua kiusattaisi siitä enää.
Puuttukaa kiusaamiseen, ihmiset, älkääkä alistuko harhaisiin ulkonäkövaatimuksiin.
Mun ala-asteen kaverini leikkautti aikuisena korvansa ja olin tosi yllättynyt siitä, koska en ollut koskaan huomannut että hänellä oli hörökorvat. Piti kyllä hiuksia niiden edessä usein, mutta silti en ollut ikinä kiinnittänyt niihin huomiota. Kaverille ne oli isoa ahdistusta aiheuttaneet.
En halua elää maailmassa jossa lasten korvat pitää leikata, ettei häntä kiusattaisi. Itse valitsisin hörökorvat ja ne toimisivatkin hyvänä ihmistutkana sen suhteen ketkä on hyviä tyyppejä ja ketkä ei.
Luokkakaverin hörikset ovat mukavaa ajanvietettä välitunnille, niitä voi räplätä, venyttää ja taitella.
Mitä et voi peittää, korosta sitä! Vanha sanonta, valitettavasti pätee hyvin itsevarmoihin ihmisiin mutta juuri heitähän ihaillaan. Rohkeasti vaan antaa pojan olla oma itsensä ja kestää vähän " huonoa läppää", huumorintajuisilla pojilla ja tytöillä tapa havaita, että hei tuohan on hyvä tyyppi. Löytää siten myös ympärilleen puolustajia. Väkivaltaa taas ei pidä sietää, sekä tavaroiden rikkominen on taas eri juttu. Poliisijuttu.
Vierailija kirjoitti:
En halua elää maailmassa jossa lasten korvat pitää leikata, ettei häntä kiusattaisi. Itse valitsisin hörökorvat ja ne toimisivatkin hyvänä ihmistutkana sen suhteen ketkä on hyviä tyyppejä ja ketkä ei.
Mitä ajattelit tehdä elämällesi kun tässä maailmassa lapsia kuitenkin kiusataan monesta syystä?
Vierailija kirjoitti:
Mahdollista leikkausta odotellessa voi kasvattaa pitkän tukan joka peittää hörikset. Totuus on että kyllä niistä kiusataan vaikka se väärin onkin.
Pitkä tukka juuri osoittaisi pojan heikkouden ja lisäisi kiusaamista.
Ei se ole mikään automaatio, että hörökorvista kiusataan. Itse en lähtisi leikkauttamaan, ainakaan, jos ei niistä ole aiemminkaan ollut mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelit tehdä elämällesi kun tässä maailmassa lapsia kuitenkin kiusataan monesta syystä?
Peitän silmäni, korvani ja suuni aivan kuten muutkin ihmiset. Leikkautan naamani niin ettei kukaan voi kiusata, paitsi että voi. No hitsi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa näistä kommenteista, ettei ole kirjoittajilla itsellä (ollut) isoja, rumia, lähes 90-asteen kulmassa ulkonevia korvia.
Kevyesti sanotaan että "valitsisin" korvat, kun oikeasti ei ole vaaraa kärsiä niistä vuosikymmeniä.
Niillä kuulee hyvin, ei kannata leikata.
T.Skäbä
Suosittelen leikkausta. Minua kiusattiin niiden takia aikoinaan tosi paljon. Olin 12 vuotias kun leikattiin eli juuri ennen yläasteelle siirtymistä
Mahdollista leikkausta odotellessa voi kasvattaa pitkän tukan joka peittää hörikset. Totuus on että kyllä niistä kiusataan vaikka se väärin onkin.