Lapseni 1v synttärit olivat lokakuussa ja kukaan isovanhemmat tai kummit eivät muistaneet häntä
Isovanhemmat eivät muistaneet. Isoisä, isäni ei soita, ei tekstaa, ei tule kahville. Häntä on muistettu toimestamme joka syntymäpäivä ja isänpäivänä sekä jouluna. Hän on 70. Hän ei ole muistanut koskaan kahta lastamme mitenkään.
Lapsen kummi ei saapunut 1v kahville, kun oli jotkut harrastustreenit samaan aikaan.
Onko muilla vastaavaa? Miltä tämä teistä tuntui?
Kommentit (43)
Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, mitä 1v. lapsi muistaa synttäreistään ja kuinka tärkeää hänelle on keitä siellä on vieraana. Joo siis ihanaa viettää synttäreitä ja näin, en sillä. Ja jutun pointti oli unohtavat ihmiset. Tuli vain mieleen tämä. Olisiko lapselle merkityksellisempää synttärijuhlat kun vähän kasvaa.
Vinkki viikoksi:
Läheisiä kannattaa tavata sellaisissa merkeissä mikä on kaikille mukavaa.
Ap.n kaltaiset lahjojen kärkkyjät vaan ärsyttää.
Muistaako 1-v synttäreitään, vai hänen äippänsä vaan?
Joutavat synttärit nuo tuollaiset yksvuotiaan.
Aikoinaan kun kuopus oli vuoden, keskimmäinen täytti 3.   Olin mennyt jo töihin, paheksukaa!  Päivähoidon kautta kotiin, mies  väsyneenä ja jostain kiukkuisena kotona, ei ollut käynyt kaupassa töistä tullessaan vaikka piti.   Siis pieni kriisi kotona, keskimmäisen kummitäti soitti, tullaan kuuden jälkeen Sirun synttäreille.   Kilahdin kyllä kunnolla,  mieheni serkku tuo kummitäti.
Kyllä oli teennäistä olla ystävällinen, keittää kahvit äkkiä kaupasta haetuilla pullalla ja Viennetta-kakulla.
Viikonloppuna oli tarkoitus kysäistä joutavatko kahville.
Ei silloin meillä ainakaan viikkoja etukäteen kutsuttu lasten synttäreille.
No yleensä vanhat ihmiset ei kuulkaa jaksa voi pysty liikkumaan jos heitä toivotte kylään niin vaatii auto kuljetuksen ja siihen rahaa. Sitten kun käyttö heillä kylässä viette heille syntymä päivä joululahjan missä on ruokaa kahvia teetä sokeria hunajaa pipareita juustoa kerma ja maito sekä purkki piimää.Muutama laatikko porkkana lanttu ja kinkkua.Jouluna voi viedä vaikka itsensä siivoamaan vanhojen kodin imuroi ropsii matot pyyhkii pölyt lämmittää riisipuuroa ja vie mustikkakeiton.Onko heillä sukkia pyykit voi pestä ja katsoa onko saippuaa shampoota vessapaperia. Ne on pyyhkinyt teidän pyllyt kun olitte lapsia roolit vaihtuu.Myös toivotaan teidän lapset auttaa teitä kun olette vanhoja.
Yksisarvinen on Arabiassa Wikipedia mesopotania
Vierailija kirjoitti:
Suutut siitä että et kutsu vieraita eikä siksi tule vieraita.
Mitä sinä selität? Isovanhemmat on kyllä kutsuttu pari kuukautta aiemmin. Vaari ei edes vastaa puhelimeen kun lapsi soittaa. Ei laita korttia, ei ole kiinnostunut,
Vaarin omiin 70v juhliin on ajettu kahden pienen vauvan kanssa 500km päähän. Maksettu hänelle ruoat ym. Joka syntymäpäivä, isänpäivä, joulu ostettu lahjat, kirjoja Akateemisesta, paitoja laadukkaista liikkeistä, askarreltu kortit, huolehdittu ne vähistä rahoista postiin tai viety paikan päälle. Mitä hän on tehnyt? Ei mitään. Ei muista lapsiamme mitenkään. Kun lapsi on soittanut hänelle, ei ole vastannut puhelimeen. Sairas ihminen. Hullu.
Päätän tässä, että isänpäivänä ja jouluna ei saa meiltä mitään. Mädäntyköön huusholliinsa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suutut siitä että et kutsu vieraita eikä siksi tule vieraita.
Mitä sinä selität? Isovanhemmat on kyllä kutsuttu pari kuukautta aiemmin. Vaari ei edes vastaa puhelimeen kun lapsi soittaa. Ei laita korttia, ei ole kiinnostunut,
Vaarin omiin 70v juhliin on ajettu kahden pienen vauvan kanssa 500km päähän. Maksettu hänelle ruoat ym. Joka syntymäpäivä, isänpäivä, joulu ostettu lahjat, kirjoja Akateemisesta, paitoja laadukkaista liikkeistä, askarreltu kortit, huolehdittu ne vähistä rahoista postiin tai viety paikan päälle. Mitä hän on tehnyt? Ei mitään. Ei muista lapsiamme mitenkään. Kun lapsi on soittanut hänelle, ei ole vastannut puhelimeen. Sairas ihminen. Hullu.
Päätän tässä, että isänpäivänä ja jouluna ei saa meiltä mitään. Mädäntyköön huusholliinsa.
Ap
Ei kai se vuoden vanha soittele?  Miehet on semmosia,  kyllä olen saanut hoitaa yhteydet miehenkin sukuun koska se ei vaan joltain jöröydeltä suju.
Lastenlasten juhlat kyllä juhli koska miniämme taas on myös aktiivinen ja huolehtii että on kysellyt, sopiiko se ja se viikonloppu , molemminpuolisille isovanhemmille.
Itse yllättyisin jos saisin joka synttäri lahjoja,  kyllä ne merkkivuodet muistamiseen riittää tässä iässä.
Vanhemmiten  menettää merkityksensä syntymäpäivät,  ehkei se vaari tajua etyä vuoden vanhalle ( ja äidille)  tapaus on merkittävä suurtapahtuma.
Ehkä vaarin lapsille ei vielä ollut nykyisenkaltaista hössötystä lasten synttäreillä?   En muista että omien lasten synttäreillä olisi isovanhempia vaivattu ja pyydelty lahjoja.   Pari kaveria kutsuttiin kotiin,  kakkua ja mehua, se oli siinä.
Jouluna kummatkin isovanhemmat lähettivat satasen ( markkaa) lasten lahjoihin, yhteisesti kolmelle. Itse laitettiin kortti , ehkä kirja toiselle vaarille, toisille (80 v) kahvia, suklaata, vaarille joku tupakka-aski, koska poltteli ( ulkona.)
Vierailija kirjoitti:
Kummityttöni täyttää huomenna 2v. Menenkö heti aamusta ovelle vai vasta illalla?
Huhuu, menenkö huomenna heti aamulla vai vasta illalla?
Ei se 1v ole maailman napa. Jos ei ehdottamasi aika käy kenellekkään, sovi toinen päivä. Se on tuuria, että minäkin pääsen sukulaisten juhliin, usein on työvuoro. Sitten tulee uusi kutsu, jotta pääsen kahville.
Pitää laittaa ihan selkeä synttärikutsu etukäteen ja järjestää ne synttärit, niin se homma toimii.
Syntymäpäiville kutsutaan. En mene kenenkään syntymäpäiville ilman kutsua. Aivan sama, minkä ikäinen päivänsankari on.
Välit kummilapsen äitiin voit rikkoa vain kerran. Kummilapsen 1v syntymäpäivänä. Sen kun jätät väliin, niin loukkaat äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun kuopus oli vuoden, keskimmäinen täytti 3. Olin mennyt jo töihin, paheksukaa! Päivähoidon kautta kotiin, mies väsyneenä ja jostain kiukkuisena kotona, ei ollut käynyt kaupassa töistä tullessaan vaikka piti. Siis pieni kriisi kotona, keskimmäisen kummitäti soitti, tullaan kuuden jälkeen Sirun synttäreille. Kilahdin kyllä kunnolla, mieheni serkku tuo kummitäti.
Kyllä oli teennäistä olla ystävällinen, keittää kahvit äkkiä kaupasta haetuilla pullalla ja Viennetta-kakulla.
Viikonloppuna oli tarkoitus kysäistä joutavatko kahville.
Ei silloin meillä ainakaan viikkoja etukäteen kutsuttu lasten synttäreille.
Kuulostaa kamalalta teidän arki ym..
Vierailija kirjoitti:
Vinkki viikoksi:
Läheisiä kannattaa tavata sellaisissa merkeissä mikä on kaikille mukavaa.Ap.n kaltaiset lahjojen kärkkyjät vaan ärsyttää.
Lahjojen kärkkyjät? Jep jep😂
En muistanut kummilasta 1v synttäreinä sillä ei se mukula vielä mitään tajua. En ymmärtänyt että tuollaisestakin voi joku mielensä pahoittaa. Miksi? Ihme uhriutujia.
Vierailija kirjoitti:
En muistanut kummilasta 1v synttäreinä sillä ei se mukula vielä mitään tajua. En ymmärtänyt että tuollaisestakin voi joku mielensä pahoittaa. Miksi? Ihme uhriutujia.
Miksi ihmeessä olet ryhtynyt kummiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummityttöni täyttää huomenna 2v. Menenkö heti aamusta ovelle vai vasta illalla?
Huhuu, menenkö huomenna heti aamulla vai vasta illalla?
Makuasia, joko puoli seitsemän aamulla tai puoli yhdeksän illalla.
Ihmeen vaikeata nykyisin kaikkien asioiden hoitaminen. Kun omat lapset olivat pieniä, niin sovin lähisuvun (juu, sekä omani että miehen) kanssa minä päivänä kaikille sopii tulla juhlimaan synttäreitä. Aina saatiin sovittua päivä, joka kaikille kävi, ja juhlat saatiin juhlittua ilman mitään ihme härdelliä. Mutta tämä olikin ennen tätä minä-minä-kulttuurin ja mielensäpahoittajien aikakautta.
Minulla taas ei käynyt mielessäkään, että EN kutsuisi ketään, vaikka isovanhemmat tajuaa tulla kutsumattakin syntymäpäivänä. Kyselivätkin jo etukäteen, minä päivänä järjestän. Siis lapsen 1v synttärit. Kutsuin myös muita lähellä asuvia sukulaisia hyvissä ajoin, että pääsevätkö. Ja tein muuten niin paljon tarjottavaa, että meni överiksi :D Massiivinen täytekakku, kuppikakkuja yksisarvisteemalla, kinkkupiirakkaa ja -kierteitä ja suklaabrownieita + keksit päälle. Ihan pelkästään aikuisille.
Ens kuussa olis 2v synttärit ja jos tänä vuonna ei tekisi ihan noin paljon tarjottavia, niin ei näin diabeetikkona tarvitsisi pelkällä sokerilla viikkoa elää. Voisi myös kutsua pienemmän lapsen kummin ja uuden äitiystävän lapsineen kakulle, etenkin jos teen taas liikaa mässyä. Teemaakin olen jo suunnitellut monta kuukautta ja päädyin My Little Ponyyn... paitsi että Muumeista tykkää tällä hetkellä enemmän, joten onnistuisi sekin.
Joo, tarvitsen jotain sisältöä elämääni muutakin kuin lapset ja leipominen on hyvää hommaa luovuuden toteuttamiseen :D