Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Retinolin käyttö ihonhoidossa. Kokemuksia?

Vierailija
31.10.2022 |

Onko toiminut?

Pitäisi siis tehdä ihosta nuoremman näköisen, mutta hiukan kauhistuttaa kun altistaa enemmän uv-säteilylle? Ja iho pitäisi aurinkovoiteilla suojata ja sitähän pitäisi sitten päivän aikanakin lisäillä jotta oikeasti suojaa, kuka päivän mittaan meikin päälle lisää aurinkovoidetta? Ja jos et suojaa ihoasi hyvin, niin uv-säteilyn haitat maksimoituu retinolin käytön vuoksi ja tämähän vain vanhentaa ihoa.
Olen myös lukenut että kuivattaa ihoa ja ihon kuivuushan vain lisää ryppyjä. Minulla on aika rasvainen iho (ja paksu kuten yleensä rasvaiset ihot ovat) jolloinka iho kuulema vanhenee hitaammin. En haluaisi alkaa kuivattaa ihoani retinolin käytöllä.

Eli kokemuksia kiitos!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo käytän ordinarya iltaison ja aamuisin c vitamiinia. Toimii

Vierailija
22/58 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt suositeltu rytmiä 1 iltana happoa (esim. Lactic acid), 2 iltana retinolia (asteittain vahvempaa) ja 3-4 iltoina elvytystä eli kosteutusta.

Ja taas alusta.

Mulla ainakin hapot toimii paremmin kuin retinoli, mutta näin sykleissä toimii kyllä yhdessä. Kesällä pitää tauottaa aurinkovoiteista huolimatta. Mutta talvella kuiva iho kaipaakin enemmän kuorintaa ja kosteutusta.

Olen myös höyryttänyt säännöllisesti, auttaa kuivuuteen ja siitä johtuviin finneihin. Huomattavasti sileämpi iho.

N40

Mä aloin ton rytmihomman eikä mun iho ainakaan huonommaksi ole mennyt. Vaikka se happokuorinta aika tajua tavaraa on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tämä ihon epäpuhtauksiin, mustapäihin ym? Vai onko tarkoitettu vain ikämuutoksiin?

Vierailija
24/58 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle vielä nosto

Vierailija
25/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään suositella hyviä retinol-tuotteita?

Vierailija
26/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt retinolista vai tretinolista?

Vierailija
27/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi minulle. Ihoa alkaa kuumottaa ja menee tulipunaiseksi. Todella sileän kyllä teki ihosta.

Vierailija
28/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tretinoiinia jo vuosien ajan. Aluksi iho kuoriutui kun käärmeellä, mutta nyt mulla on toimiva kosteutusrutiini ja mitään hilseilyä ei tapahdu. Aurinkovoidetta käytän myös, mutta Suomen olosuhteissa en lisäile sitä päivän mittaan. Muutenkaan en ole mikään auringonpalvoja. Ihan mielenkiintoista nähdä, kuinka iho vanhenee tällä hoidolla. Sellaisen olen nyt huomannut, että monella normaalipainoisella/hoikalla omanikäiselläni (35+) alkaa tulla juonteita otsaan ja silmien ympärille, itselläni nämä alueet ovat aivan sileät.

Vierailija
29/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii. Itse käytän kuurina talvisin muutaman kuukauden ajan. En käytä joka ilta, välipäivinä kosteuttava naamio yöksi. Iho on tasainen ja rypytön, ikää 50v. Aamulla c-vitamiiniseerumi ja tietysti suojakerroin. Itselläni käytössä Medik8, ihan paras.

Vierailija
30/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt retinolista vai tretinolista?

Etkö osaa lukea? Retinolista puhutaan jo otsikossa.

Vierailija
31/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Olisin voinut vastata, että tretinoli tehoaa, mutta antaa olla.

Vierailija
32/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemppu kirjoitti:

Olisiko kenelläkään suositella hyviä retinol-tuotteita?

Medik8. Kallis, mutta toimiva.

Vierailija
33/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa uusi keskustelu tretinolista, mielensäpahoittaja.

Vierailija
34/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiitos voin avata, en pahoittanut mieltäni, nää negatiiviset oireet vaan kuulosti treninoilin käyttäjiltä. Peace man, poistun ketjusta.

Vierailija
35/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisit vastannut. Sen sijaa tulit kyselemään tyhmiä, että mistä täällä puhutaan, vaikka se ilmenee jo ekasta otsikosta.

Vierailija
36/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt tretinoiinia jo vuosien ajan. Aluksi iho kuoriutui kun käärmeellä, mutta nyt mulla on toimiva kosteutusrutiini ja mitään hilseilyä ei tapahdu. Aurinkovoidetta käytän myös, mutta Suomen olosuhteissa en lisäile sitä päivän mittaan. Muutenkaan en ole mikään auringonpalvoja. Ihan mielenkiintoista nähdä, kuinka iho vanhenee tällä hoidolla. Sellaisen olen nyt huomannut, että monella normaalipainoisella/hoikalla omanikäiselläni (35+) alkaa tulla juonteita otsaan ja silmien ympärille, itselläni nämä alueet ovat aivan sileät.

Kiitos vastauksesra. Tretinoinia käytän minäkin, hilsily on hillitöntä, toivottavasti loppuu.

Vierailija
37/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retinoli ei "altista ihoa UV-säteilylle". Sen teet ihan itse oleilemassa auringossa. Retinoli laitetaan yleensä tauolle kesän ajaksi ja silloin, kun tietää altistuvansa auringolle. Suojakertoimia käytetään silloin, kun retinoli käytössä ja muulloinkin kannattaa käyttää. Kyllä se riittää, jos aamulla laitat SPF50 meikin alle, ei se siitä päivän mittaan haihdu pois, jos et hikoile ihan älyttömästi, tai kastele ihoa.

Jotkin tuotteet, joissa on retinolia kuivattaa ihoa, mutta ei kaikki. Kokeilemalla löytyy, mikä itselle sopii. Mikään voide ei maagisesti nuorenna ihoa.

Retinoli itsessään tekee ihon huomattavasti herkemmäksi auringolle ja uv-vaurioille, myös talviaurinko on vahingollinen.

Vierailija
38/58 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä rypyt sileiksi on vanha ja toimiva neuvo.

Vierailija
39/58 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin käyttää muutama vuosi sitten. Ihoni vaan ei oikein tykännyt. Punoitti aika tavalla ja hilseili. En huomannut että olisi jotenkin ollut parempi. 

Tämä on yleinen aloittelijoiden virhe ja harmillisesti sitten monet kuvittelevat, ettei retinol sovi itselle ja lopettavat käytön. Kannattaa aloittaa miedoimmasta retinolista ja käyttää ensin 2 kk kerran viikossa, sitten siirtyä käyttämään kahdesti viikossa. Tätäkin jatketaan 2 kk, jonka jälkeen alloitetaan 2 kk jakso, jolloin retinolia käytetään 3 kertaa viikossa. Sen jälkeen 2 kk joka toinen päivä, ja tavoitteena on lopulta pikkuhiljaa päästä tilanteeseen, jossa retinolia käytetään joka ilta.

Vahvuus nostetaan myös pikkuhiljaa aloittaen miedoimmasta ja nostetaan pikkuhiljaa vahvempaan. Retinoli on käytännössä A vitamiinia, se ei ole haitallista, jos sitä osaa käyttää oikein.

Tuloksia voi odottaa vasta vuoden/vuosien päästä, joten tämä ei ole mikään nopea buusteri, mutta pitkäjänteisyys ja sinnikkyys sekä säännöllisyys kannattaa! Tulokset ovat tosiaan tutkimustenkin mukaan totta. Retinoli ehkäisee vanhenemisesta johtuvaa ihon ryppyyntymistä kollageenikadon vuoksi, sekä värimuutosten syntyä ja jopa vaalenimista.

Retinoli on erityisen hyvä acneiholle, sen soluja uudistavan ja kuivattavan vaikutuksen vuoksi.

Mikäli joutuu tauottamaan retinolin käytön esim kemiallisen kasvohoidon tai aurinkoloman ajaksi, sen uudelleen takaisin otto kannattaa tehdä pikkuhiljaa, jotta iho tottuu uudelleen sen käyttöön.

Paras tapa käyttää retinol voidetta tai seerumia, erityisesti aluksi, on kerrostaa se niin, että alle tulee kevyt kasvovoide, jonka päälle retinoli, jonka päälle uusi kasvovoide. Toiset lukitsevat retinolin vaselinilla ihoon, erityisesti silmänympärysihoon, yöksi. Sillä on saatu hyviä tuloksia. Retinolin kanssa täytyy muistaa, ettei käytä c vitamiinia tai aha happoja samanaikaisesti, ja paras onkin laittaa retinoli illalla ja esim c vitamiiniseerumi päivällä/aamulla.

Aurinkosuoja on ehdoton.

Vierailija
40/58 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ACO n Age delay seerumi retinoli, tietääkö joku?