Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?
Kommentit (1741)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridi on just täysi turhake. Tuskin autosta enää saa monimutkaisempaa kuin hybridi auto on. Täysin turhaa tavaraa auto täynnä. Kahdet moottorit, kahdet sähköjärjestelmät jne. Korjaamot tykkää.
Katsastustilastojen ykkössijaa hätyttelee useampi hybridi. Esimerkiksi toyota prius on luotettavimpia ja käyttökuluiltaan halvimpia autoja mitä on ikinä tehty.
Logiikassasi ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta faktat trumppaa teorian.
ja mikä on autosi akuston hinta kolmen vuoden kuluttua?
Luultavasti jopa hajonneen akun arvo on isompi arvokkaiden ja kierrätettävien metalien takia kuin monen taviksen polttisauton arvo.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin yksi syy olla ostamatta sähköautoa:
https://www.is.fi/autot/art-2000009169428.html
Nyt myös vakuutusyhtiö varoittaa sähköautojen renkaanvaihtajia Vakuutus ei ikävä kyllä korvaa
Ajoakun korjaus voi maksaa jopa yli 40000 euroa ja viedä viikkoja, kertoo Pohjola Vakuutus.
SÄHKÖAUTON pohjassa sijaitseva ajoakku ei välttämättä kestä vääränlaista nostamista tunkilla tai pohjakosketuksista aiheutuvia kovia iskuja samalla tavalla kuin polttomoottoriauto, tiedottaa nyt Pohjola Vakuutus.
Vakuuttamisnäkökulmasta esimerkiksi talvirenkaiden vaihtaminen sähköautoon voi siis olla riskialtis toimenpide, eikä vakuutus korvaa asiakkaan omasta selvästä huolimattomuudesta johtuvaa itse aiheutettua vahinkoa.
Kyllähän ifin piti auttaa paljon ja muiden vähän.
Kokonaiskulut ja onhan tämä Tesla long range varisn hauska ajettavakin..
Ilmasto ei kiinnosta, eikä se näytä kiinnostavan vihervasemmiston poliitikoita, jotka lentelevät surutta sinne tänne, vaikka se tuotttaa 5 kertaa enemmän/km kasvihuonepäästöjä, kuin polttisauto.
Mun teslanterskan arvo on pudonnut 58%. Ostettu uutena 3 vuotta sitten.
Ensimmäinen syy on viha öljyntuottajamaiden riistoa kohtaan. En halua antaa pesoakaan minnekään rättipäälandian sheikeille, ryssille tai jenkeille. Maksan mieluummin preemiota siitä että rahat pysyy kotimaassa. Sähkö voidaan tuottaa Suomessa uusiutuvilla energianlähteillä ja ydinvoiman yhteistyönä. Siinä vaiheessa kun Suomi on sähköntuotannossa omavarainen niin rahat pysyvät kotimaassa,
Myös ajamisen saasteettomuus ja energian kuljettamisen helppous verrattuna fossiilisiin on pontimena. Toki auton ja akun valmistaminen nykyään voi syödä resursseja nykytekniikalla polttiksia enemmän, mutta eiköhän markkinavoimat aja tuonkin kehittämistä.
Edellinen auto oli kaasuauto kun kovana toiveena oli että kotimaisen biokaasun tuotanto olisi lähtenyt nousuun ja olisi, mutta eipä siitä mitään tullut. Kaasuautokokemuksesta viisastuneena epäilen suuresti vetyautojen yleistymistä kotitalouskäytössä.
Talvisin ajan pohjoisen reissuja 6-10 tuhatta kilometriä eikä ainakaan minulla ole mitään ongelmia ollut. Kovasti olen yrittänyt etsiä mediasta statistiikaa sähköautojen palamisista vs. polttisautot ja kaikki tilastot näyttävät että polttikset palavat useammin.
Näin osallistun edes vähän päästöjen vähentämiseen. Lisäksi nautin mukavuudesta.
ei ole ainuttakaan syytä sotkeentua patteriautoihin.
diisselillä mennään niin kauan kun se on mahdollista.
Varmaankin järjenpuutetta olisi.
Varmaan se edullinen ajaminen, huoltojen vähyys ym. mitä sähköautoilijat mainitsee. Päästöillä tai muulla hölöpölöllä ei ole oikeasti kenellekään mitään merkitystä. Harmi vaan kun vastaavaa kulkinetta joka nyt on käytössäni ei ole saatavilla sähköisenä max. viidellätuhannella eurolla. Auton pääomakulu saa olla max. 1000 euroa vuodessa. Tähän saakka (yli 40 vuotta) se on toteutunut. Eli viisi tonnia autoon viidessä vuodessa remontteineen ja alle sen on menty ihan mukavasti. Kakkosautona sähkäri olisi myös tosi hyvä eli tilapäisessä käytössä mutta se sitten saisi maksaa noin tonnin. Eli rahaan kaatuu sähköautojutut niinkuin monella muullakin. Ei ole oikein ideaa laittaa autoon mökin hintaa. Tosin vaikka olisi rahaa niin en varmaan sähköautoa sittenkään ostaisi, vanha dieseli on varma ja mukava.
Sähköauto on pian muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Näin osallistun edes vähän päästöjen vähentämiseen. Lisäksi nautin mukavuudesta.
Lopeta hengittäminen niin päästöjä tulee vielä vähemmän : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun katselen noita kymmeniä autontuunaus ohjelmia niin kaikissa on kohteena polttomoottoriauto. Sähköautoja kun ei pysty tuunaamaan : )
Miksi ei muka? Ihan yhtä lailla voit laittaa levikkeet, spoilereja, teippauksia, karvanoppia jne.
Kokeilepa tuunata sähkömoottoria : ) Taitaa tarvita luvat.
Vierailija kirjoitti:
Se on ainakin varmaa ettei bensatankeille tule koskaan enää missään tilanteessa jonoa siinä vaiheessa kun litrahinta menee yli kolmen euron. Joka siis tapahtuu seuraavan vuoden, parin sisällä.
Pian autot kulkevatkin vedellä.
Sellaista syytä ei todellakaan ole!!
Se että soveltuvat hyvin vetämään telikärryä perässään täynnä koivua tai muuta polttopuuta.
Sähköautoilu pyörittää maailmaa. Mahtavaa että Afrikan lapsille riittää töitä kaivoksella kun louhivat akkumineraaleja. Sieltä ne kuljetetaan Kiinaan jossa taas tehtaat puksuttaa ja akkuja syntyy. Tämä maailmahan pysähtyisi jos ei tätä prosessia kannatettaisi. Siksi sähköauto!
Mikä syy? Varmaan se että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, tunnustan.
Minulla on ollut vaikka mitä vuosian saatossa ja yleensä olen vaihtanut autoa kolmen vuoden välein. Diiseleistä olen tykännyt väännön ja kiihtyvyyden takia. Kilometrejä tulee joku 27k per vuosi. Vuosi sitten ostin Teslan Y:n ja en ole katunut. Ajettavuus on niin pehmeää, kiihtyvyys upea ja hiljainen. Pidän oikeastaan siitä minimalistisuudesta tosi paljon ja siitä, että ohjelmistopäivityksissä tulee oikeasti uusia ominaisuuksia. Aikaisemmin edes bugikorjauksia ei ole tahtonut tulla.
Olen usein verrannut Teslaa edellisiin VAG/BMW autoihin sillä, että fiilis on kuin olisi vaihtanut Nokian kosketuspuhelimesta Iphoneen.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on pian muisto vain.
En usko Toyotaan. Sen kehityskärki pysähtyi Priukseen. Enää se ei ole pysynyt kehityksen kärjessä, vaan niin vanhat kuin uudetkin automerkit menee vasemmalta ja oikealta ohi.
Vittumitäpaskaa