Mikä on oma perusteesi ostaa sähköauto?
Kommentit (1741)
Vierailija kirjoitti:
Syyllisyys
Otan osaa. Milloin se tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en ostaisi sähköautoa, kun olen uutta ostamassa?
En keksi kyllä ensimmäistäkään syytä olla ostamatta.
Uusi dieselkö pitäisi ostaa?
Oma veikkaukseni on että dieselillä ajetaan vielä pitkään. Patteriautoilla ei enää kovinkaan kauaa.
Ihminen uskoo usein siihen minkä haluaisi olevan totta. Se on inhimillistä mutta harvoin järkevää.
Itseasiassa olen selvännäkijä, joten tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma veikkaukseni on että dieselillä ajetaan vielä pitkään. Patteriautoilla ei enää kovinkaan kauaa.
Dieselautojen myyntihän loppuu lähivuosina kokonaan. Toki, ajetaanhan niillä vielä pitkään sen jälkeenkin.
Niiden valmistuksesta ja sen loppumisesta on ollut jotain diipa-daapaa mutta tuskin se toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dieselautojen myyntihän loppuu lähivuosina kokonaan. Toki, ajetaanhan niillä vielä pitkään sen jälkeenkin.
Ei lopu käytettyjen myynti mihinkään 😀
"Tärkein syy on paikallinen päästöttömyys"
Eli asia ok jos ajaessa ei tule päästöjä. Vaikka ajoneuvon valmistamiseksi täytyy runnella ympäristöä litiumin, koboltin, samariumin, neodyymin, kuparin ym kallisarvoisten aineiden saamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanha 3 litrainen neliveto bemari litki yli 8 litraa dieseliä satasella, sähköautolla olen ajanut ilmaisella sähköllä nyt reilun kaksivuotta, riittääkö perusteeksi sinulle?
ilmaista sähköä ei ole, ajat käsi jonkun lompakolla, lokki
Siksi koska työpaikka antaa ilmaiseksi sähköt siihen.
Ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu käytettyjen myynti mihinkään 😀
Eikä uusien, koskaan. Vuonna 2035 vain muisto ilmastodiktatuurin ja tyrannian hävitessä ihmisten valvonta-yhteiskunnan luomisessa.
Meillä tulee omassa seinässä olevasta töpselistä sähköä ihan kotipihalle, mutta bensa täytyy käydä ostamassa kartelloituneilta diilereiltä pitkän matkan päästä.
Vierailija kirjoitti:
Eli asia ok jos ajaessa ei tule päästöjä. Vaikka ajoneuvon valmistamiseksi täytyy runnella ympäristöä litiumin, koboltin, samariumin, neodyymin, kuparin ym kallisarvoisten aineiden saamiseksi.
Noita samoja louhitaan joka tapauksessa, ja tarvitaan myös nykyisten polttomoottoriautojen valmistukseen. Käyttöä on muuallakin, muun muassa laivoja/lauttoja sähköistetään hyvää vauhtia kokoajan.
Joten yhtään atomia ei kylläkään louhita vain siksi, että meillä ostetaan sähköauto.
Siinä mielessä lähipäästöttömyys ei ole yhtään höpömpi perustelu.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulee omassa seinässä olevasta töpselistä sähköä ihan kotipihalle, mutta bensa täytyy käydä ostamassa kartelloituneilta diilereiltä pitkän matkan päästä.
Kartelloitunutta sähköä tosin mutta tämä on sähköauton hyvä puoli. Ei tarvitse tankkailla ja ainakin pääkaupunkiseudulla joutuu joskus myös jonottamaan pumpulle. Tökkää illalla piuhan seinään ja ennen lähtöä naputtaa äppiin lähtöajan niin auto lämmittää tai jäähdyttää sisätilat sopivaan lämpötilaan. Todella helppoa ja mukavaa. Pidemmillä matkoilla ei ole mitään ongelmaa ainakaan vielä, aina on pistoke löytynyt kun on ollut tarve pysähtyä. Mahdollista on, että suomalaiseen tyyliin latauspisteitä aletaan rakentamaan lisää liian myöhään mutta sen sitten aika näyttää. Pikalaturilla tulee toimintamatkaa lisää 300 km parissa kymmenessä minuutissa. Taaskaan ei tarvitse olla kylmässä tai sateessa tankkauspistooli kädessä. Itse ainakin pysähdyn useammin muutenkin kuin mitä auton lataus edellyttäisi. Johan pelkästään terveelliset ruokailutavat edellyttävät syömistä enintään neljän tunnin välein. Siinä ajassa kun syö välipalan ja käy vessassa auto ehtii latautua riittävästi. Ohitukset hoituvat nopeasti ja turvallisesti kun voimaa on. En keksi yhtään syytä miksi vaihtaisin takaisin polttomoottoriautoon. N33
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nuoriso myös runtelee ympäristöä kun istuvat puistossa pussikaljalla ja jättävät paskat jälkeensä siivoamatta. Meinaatko että noita ei louhittaisi jos sähköautoja ei olisi? Mitä aineita siinä sinun matkapuhelimessa ja sen akussa on? Luovutko siitä nyt?
Vierailija kirjoitti:
Onko siis enemmän o.k. pöllyttää fossiilisten polttoaineiden päästöjä ilmakehään ja keskitetysti sillä alueella minkä ilmaa sinäkin hengität? Noita metalleja louhitaan ilman sähköautojakin.
Minulla on viisi bensa-autoa joten ajattelin kokeeksi ostaa yhden sähköauton kun niistä nykyään niin paljon puhutaan. Pääasiallinen peruste on siis puhdas mielenkiinto. Kymmenen kuukautta olen sen toimitusta jo odottanut, pitkä on tilausjono tällä hetkellä noissa.
Olen tyytyväinen nykyiseen bensa-autooni.
Pari sähköautoakin oli aiemmin ja olin edelläkävijä ennen hyökyaaltoa, mutta kun sitä tuputetaan nykyään kaksin käsin kaikille, meni maku ja ryhdyin tallaamaan taas omia polkujani.
Olen aina ollut vastaan sitä, että jotain tuputetaan hulluna kaikista tuuteista. Oli se sitten auto, rokote, maski tai mikä tahansa muu. Silloin valitsen oman polkuni, koska minua ei kukaan ohjaile, Teen asiat juuri niinkuin itse parhaaksi katson. En niin kuin joku muu katsoo.
Pertti Kosonen kirjoitti:
Olen tyytyväinen nykyiseen bensa-autooni.
Pari sähköautoakin oli aiemmin ja olin edelläkävijä ennen hyökyaaltoa, mutta kun sitä tuputetaan nykyään kaksin käsin kaikille, meni maku ja ryhdyin tallaamaan taas omia polkujani.
Olen aina ollut vastaan sitä, että jotain tuputetaan hulluna kaikista tuuteista. Oli se sitten auto, rokote, maski tai mikä tahansa muu. Silloin valitsen oman polkuni, koska minua ei kukaan ohjaile, Teen asiat juuri niinkuin itse parhaaksi katson. En niin kuin joku muu katsoo.
Itsekäs mulqvisti siis joka ei kykene ajattelemaan koko yhteiskunnan parasta eikä huomioi muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn tankkaamassa diesel-auton kerran-parin kuussa kun muutenkin käyn kaupassa. Mikä ongelma?
Sitäpaitsi tarvittaessa dieseliä ja polttö-öljyä löytyy maatilalta vuodeksi eteenpäin, jos kriisi yllättää.
Mitens sähkösebot, kun systeemikriisi tulee, onko teillä piha täynnä niitä 500 kiloisia akkuja?
Vai miten hoidatte kulkemisen? Hevosella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen uskoo usein siihen minkä haluaisi olevan totta. Se on inhimillistä mutta harvoin järkevää.
Itseasiassa olen selvännäkijä, joten tiedän.
Peiliin katsoessasi et ainakaan selvää näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn tankkaamassa diesel-auton kerran-parin kuussa kun muutenkin käyn kaupassa. Mikä ongelma?
Sitäpaitsi tarvittaessa dieseliä ja polttö-öljyä löytyy maatilalta vuodeksi eteenpäin, jos kriisi yllättää.
Mitens sähkösebot, kun systeemikriisi tulee, onko teillä piha täynnä niitä 500 kiloisia akkuja?
Vai miten hoidatte kulkemisen? Hevosella?
Miksi oletat, että se sähköauto on ainut auto pihassa? Siinä on ongelmaa riittävästi, että kädet haisee dieseliltä kun joutuu ottamaan sen tuhansien ihmisten hivelemän paskaisen diesel-pistoolin käteen.
Sähköautolla ajelen lyhyet kauppareissut jne. Dieselillä mennään pidemmälle eli mökille jne.