Mitä teen kasvojen iholle, kun se vain kiristelee kuivuuttaan koko ajan?
Vielä ei ole edes kuiva talvi-ilma. Mutta kasvojen iho on kiristävän kuiva koko ajan, välillä ihan sattuu. Varsinkin pesun jälkeen, mutta nytkin koko ajan, vaikka aamulla huuhtasin vain vedellä kasvot. Mitä sille pitää tehdä?
Kommentit (74)
Mitä kasvorasvaa käytät? Minä käytän talvikuukausina jojoba-öljyä omassa normaalissa kasvorasvassani sitomaan kosteutta ihoon jotta se ei haihdu pois. Jotkut käyttävät muita öljyjä ihan oman ihotyypin mukaan. Toinen keino on käyttää vaseliinia pieni määrä kasvorasvan päälle.
Tai sitten etsit uuden kasvorasvan, jossa on öljyä tai silikonia pitämään kosteuden iholla. Ja älä käytä kuivattavia kasvojenpesuaineita.
Ainakin mulla seerumi teki iholle noin. Eli kunnon tymäkkää kosteusvoidetta.
Käytätkö pelkkää voidetta vai myös hoitovesiä, seerumia ja/tai kasvoöljyä? Kuivuvaa ihoa joutuu lutraamaan tuotteilla ja useita kerroksia. Tarvitaan sekä ihoon kosteutta sitovia ainesosia että sellaisia, jotka estävät sen kosteuden haihtumista iholta. Silti saattaa hyvinkin naama kiristellä - esimerkiksi meillä toimistolla olikin ilmankosteus 15%, kun lopulta vein mittarin, kun olin aikani yrittänyt kiinteistösihteerin kautta saada eteenpäin että pitäisi tutkia.
Myös osa pesuaineista kuivattaa ja osa kosteuttaa/pehmentää, esim. puhdistusöljy.
Vierailija kirjoitti:
...olenko oikeasti ainoa, joka ajatteli vastata tähän asiallisesti?
Sama ongelma joka syksy/talvi. Rasvaan kasvoja kevyellä, silikonittomalla kosteusvoiteella parin tunnin välein. Rasvaisemmat voiteet valitettavasti eivät imeydy vaan jäävät kasvoille lähmäiseksi kerrokseksi.
Aiemmin mainittu CeraVe-apteekkimerkki on hyvä, eikä edes liian kallis. Lisäksi ihan Orionin kevyitä perusvoiteita.
Hyaluronihapposeerumi on auttanut myös kosteusvoiteen alla.
Puhdistukseen käytän vauvaöljyä, se liuottaa jopa vedenkestävän meikin ja sitoo kosteutta kuivattamisen sijaan kun sen huuhtoo haalealla vedellä.
Lisäksi juon paljon vettä pitkin päivää. Vitamiiniporetabletti puolen litrn vesipullossa huolehtii siitä, että suola-neste tasapaino pysyy.
Lisään, että aina välillä tulee otettua kokeiluun kalliitakin tuotteita, mutta en ole toistaiseksi vielä löytänyt mitään merkittävästi parempaa kuin nämä edulliset, pelkistetyt perustuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mittauttanut D-vitamiinitasot?
Oikeastiko joku urpo mittauttaa tällaisia,,,
Mä käytän talvikuukaudet helokkiöljykapseleita ja olen tehnyt oman rasvan kasvoille jossa on tuota helokkia, apteekin perusvoidetta ja kookosöljyä.
Mun mielestä tuo helokki syötynä on vähentänyt rasvan tarvitsemien määrää.
Itsellä kuivaa koko keho ja aina suihkun jälkeen pitää rasvata varpaista kasvoihin asti.
Illalla pesun jälkeen kasvoille useampaan otteeseen kun edellinen on ehtinyt imeytyä.
Se kutina on aivan järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma joka syksy/talvi. Rasvaan kasvoja kevyellä, silikonittomalla kosteusvoiteella parin tunnin välein. Rasvaisemmat voiteet valitettavasti eivät imeydy vaan jäävät kasvoille lähmäiseksi kerrokseksi.
Aiemmin mainittu CeraVe-apteekkimerkki on hyvä, eikä edes liian kallis. Lisäksi ihan Orionin kevyitä perusvoiteita.
Puhdistukseen käytän vauvaöljyä, se liuottaa jopa vedenkestävän meikin ja sitoo kosteutta kuivattamisen sijaan kun sen huuhtoo haalealla vedellä.
Lisäksi juon paljon vettä pitkin päivää. Vitamiiniporetabletti puolen litrn vesipullossa huolehtii siitä, että suola-neste tasapaino pysyy.
Kiitos kommentistasi.
Minullakin käy juuri noin, että tuhdimmat voiteet ei imeydy ollenkaan vaan jäävät tuntikausiksi lähmäksi ihon pintaan. Lähmän alla iho kiristelee kuivana, lähmä sitten lopulta tarttuu johonkin tyynyliinaan. Eli ei voi käyttää paksuja voiteira ollenkaan. Ja olen testannut mooonta merkkiä, myös niitä kalliita.
Tsekkaanpa tuon ceraven.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Muitakin asiallisia vastauksia tullut.
Kosteuttava kasvovesi (esim. hyaluronihappoa sisältävä) ja päälle voide. Ei ihme jos kiristelee, jos laittaa pelkän voiteen, ei se tuo vesikosteutusta tarpeeksi. Oli ihan huima ero, kun itse kokeilin tätä. Jos kasvoveden/hoitonesteen teho ei riitä, niin joku seerumi vielä väliin, mutta usein ainakin paksumpi korealaistyyppinen hoitoneste riittää hyvin. Lisäksi hellävarainen puhdistus on tosi tärkeä, aamulla ei välttämättä tarvitse jos illalla puhdistaa jollain maidolla/emulsiolla.
Cerave moisturising cream! Naaman puhdistukseen taas aqualan l
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiinin puutos yksi yleisimpiä syitä kuivaan ihoon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kasvorasvaa käytät? Minä käytän talvikuukausina jojoba-öljyä omassa normaalissa kasvorasvassani sitomaan kosteutta ihoon jotta se ei haihdu pois. Jotkut käyttävät muita öljyjä ihan oman ihotyypin mukaan. Toinen keino on käyttää vaseliinia pieni määrä kasvorasvan päälle.
Tai sitten etsit uuden kasvorasvan, jossa on öljyä tai silikonia pitämään kosteuden iholla. Ja älä käytä kuivattavia kasvojenpesuaineita.
Käytän tällä hetkellä vähän vaihdellen louis widmeriä ja Kiehlsin sitä perus valkoisessa purkissa. Niiden päälle laitan balm balm kasvoöljyn. Tai bybin bakuchiol boosterin.
Ap
Oletko kokeillut kosteuttavaa kasvovettä kosteusvoiteen/seerumin alle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan purkista 50 mikrogrammaa, otin kesälläkin ja olen ottanut vuosia. Puutos ei ole kovin todennäköinen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan purkista 50 mikrogrammaa, otin kesälläkin ja olen ottanut vuosia. Puutos ei ole kovin todennäköinen. Ap
Sen tietää vaan ja ainoastaan mittaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut kosteuttavaa kasvovettä kosteusvoiteen/seerumin alle?
Olen, mutta tuntuu että ne saavat ihon ärtymään vain entistä enemmän, vaikka ovat olleet nimenomaan kosteuttavia eikä puhdistavia. Luovuin siksi. Mutta jos löytyisi joku, joka ei ärsytä ihoa ottaisin käyttöön. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tietää vaan ja ainoastaan mittaamalla.
Totta. Mutta silti puutos on epätodennäköinen, kun purkista saa 50 ja lisäksi voista/voimariinista lisää. Ap