Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen kasvojen iholle, kun se vain kiristelee kuivuuttaan koko ajan?

Vierailija
30.10.2022 |

Vielä ei ole edes kuiva talvi-ilma. Mutta kasvojen iho on kiristävän kuiva koko ajan, välillä ihan sattuu. Varsinkin pesun jälkeen, mutta nytkin koko ajan, vaikka aamulla huuhtasin vain vedellä kasvot. Mitä sille pitää tehdä?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

elintavat kuntoon

Miten? En tupakoi, en käytä alkoholia, en juurikaan syö makeita herkkuja, pyrin juomaan paljon vettä, en välttele ruokavaliossa rasvoja vaan päinvastoin, ulkoilen päivittäin. Ap

Ulkoilu, niin terveellistä kuin se onkin, on iholle aina rasite. Sen oikein näkee ihmisistä jotka ulkoilee paljon, että heillä on sellainen ahavoitunut iho naamassa. Kesällä naamaria rasittaa aurinko ja talvella kylmyys. Eli kannattaa laittaa juuri ulkoiluun jotain paksumpaa voidetta naamavärkkiin.

Vierailija
42/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CeraVe-tuotteet apteekista ja homma tulee kuntoon.

Mistä alapeukut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kasvorasvaa käytät? Minä käytän talvikuukausina jojoba-öljyä omassa normaalissa kasvorasvassani sitomaan kosteutta ihoon jotta se ei haihdu pois. Jotkut käyttävät muita öljyjä ihan oman ihotyypin mukaan. Toinen keino on käyttää vaseliinia pieni määrä kasvorasvan päälle.

Tai sitten etsit uuden kasvorasvan, jossa on öljyä tai silikonia pitämään kosteuden iholla. Ja älä käytä kuivattavia kasvojenpesuaineita.

Käytän tällä hetkellä vähän vaihdellen louis widmeriä ja Kiehlsin sitä perus valkoisessa purkissa. Niiden päälle laitan balm balm kasvoöljyn. Tai bybin bakuchiol boosterin.

Ap

Tämän kommenttini saamat alapeukut kiinnostaisi. Onko nuo teistä huonoja tuotteita/merkkejä?

Ap

Vierailija
44/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kasvorasvaa käytät? Minä käytän talvikuukausina jojoba-öljyä omassa normaalissa kasvorasvassani sitomaan kosteutta ihoon jotta se ei haihdu pois. Jotkut käyttävät muita öljyjä ihan oman ihotyypin mukaan. Toinen keino on käyttää vaseliinia pieni määrä kasvorasvan päälle.

Tai sitten etsit uuden kasvorasvan, jossa on öljyä tai silikonia pitämään kosteuden iholla. Ja älä käytä kuivattavia kasvojenpesuaineita.

Käytän tällä hetkellä vähän vaihdellen louis widmeriä ja Kiehlsin sitä perus valkoisessa purkissa. Niiden päälle laitan balm balm kasvoöljyn. Tai bybin bakuchiol boosterin.

Ap

Taputtele ensin kasvovettä koko kasvoille ja kun on hiukan imeytynyt niin sitten vasta kasvoöljy. Niiden päälle sitten muut.

Vierailija
45/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kostettava kasvovesi apteekista on esim. Atopikin sellainen pumppupullossa oleva. On paljon hyviä vaihtoehtoja, mutta tärkeää on valita sellainen, joka ensisijaisesti kosteuttaa eikä puhdista kuten misellivedet. Niitä voi laittaa ihan suoraan kämmenelle ja taputella kasvoille, niin ei mene hukkaan pumpulituppoon. Kasvoveden päälle riittävän rasvapitoista (rasva ns. sitoo veden paremmin ihoon) voidetta siten, että kasvot on hieman kosteat vielä kasvovedestä kun voidetta laittaa. Voi tuntua aluksi oudolta, niin minustakin tuntui kun ekan kerran kokeilin levittää voidetta selkeästi kostealle iholle, mutta se toimii. Jos kasvovesi kuivahtaa täysin ihoon ennen voiteen levittämistä, niin saattaa alkaa kiristellä.

Vierailija
46/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko varaa käydä kosmetologilla. Tehokkaat seerumit, hapot, naamiot, ampullit kosteuttavat hyvin. Ammattilainen osaa myös opastaa käytössä. Usein tarvitaan monta kerrosta eri tuotteita. Tuotteita voi ostaa mukaan ja aloittaa jatkuva hoito kotona. Minulla 60+ huimat tulokset, iho on kohta kuin lapsen peppu.

Vierailija
47/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mittauttanut D-vitamiinitasot?

Oikeastiko joku urpo mittauttaa tällaisia,,,

D-vitamiinin puutos yksi yleisimpiä syitä kuivaan ihoon.

Otan purkista 50 mikrogrammaa, otin kesälläkin ja olen ottanut vuosia. Puutos ei ole kovin todennäköinen. Ap

Sen tietää vaan ja ainoastaan mittaamalla.

Totta. Mutta silti puutos on epätodennäköinen, kun purkista saa 50 ja lisäksi voista/voimariinista lisää. Ap

Niin minäkin luulin ja arvo oli ihan alakantissa.

Vierailija
48/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä aamulta vesipesu pois ja pyyhi kasvot misellivedellä. Iltaisin sitten pesu vedellä ja kasvoputsarilla. Jos iltaisin ei halua mennä nukkumaan tuotteet ihon pinnalla, hoida iltarutiini aiemmin, jotta tuotteet ehtivät imeytyä. Ota voiteen lisäksi käyttöön kosteuttava seerumi ja hoitovesi. Tarkista käytössä olevista tuotteista, että ne ovat nimenomaan kuivalle iholle sopivat.

Vierailija
49/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko varaa käydä kosmetologilla. Tehokkaat seerumit, hapot, naamiot, ampullit kosteuttavat hyvin. Ammattilainen osaa myös opastaa käytössä. Usein tarvitaan monta kerrosta eri tuotteita. Tuotteita voi ostaa mukaan ja aloittaa jatkuva hoito kotona. Minulla 60+ huimat tulokset, iho on kohta kuin lapsen peppu.

Minulla on huonoja kokemuksia kosmetologikäynneis. Olen saanut suosituksia, ostin, kalliita olivat, mutta eivät tuntuneet hyviltä ja sopivilta. Rahat meni, pettymys jäi. Varmasti on myös taitavia kosmetologeja, jotka sattuvat myymään juuri minulle sopivaa sarjaa, mutta en ole sellaista vielä kohdannut. Ap

Vierailija
50/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satoja euroja menee tuollaiseen ja aivan turhaan. Iho ehkä hetken näyttää hyvältä, mutta vaikutus ei pysy.

Vierailija
51/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut kosteuttavaa kasvovettä kosteusvoiteen/seerumin alle?

Olen, mutta tuntuu että ne saavat ihon ärtymään vain entistä enemmän, vaikka ovat olleet nimenomaan kosteuttavia eikä puhdistavia. Luovuin siksi. Mutta jos löytyisi joku, joka ei ärsytä ihoa ottaisin käyttöön. Ap

Minulla on herkkä helposti punaiseksi lehahtava iho, ja toimiva kasvovesi on ollut sellainen kuin Novexpert Hyaluronic smoothing mist. Hajustetta tuossa kyllä näyttää olevan, että en tiedä kestääkö kaikkien iho sitä, mutta minulle ei ole tullut ongelmia. Joku ruusuvettä runsaasti sisältävä taas ärsytti ihoa.

Vierailija
52/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitava ja kosteuttava seerumi avuksi.

Vierailija
53/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa d-vitamiini alakantissa vaikka söin 50umg, joten ihan mahdollista.

Itselläni sama ongelma kuin ap:llä ja niin tyhmältä kuin se kuulostaakin... Aloin käyttämään kasvoille ihan vain perus vaseliinia ja ongelma hävisi!

Mitkä rahat olinkaan tunkenut muihin rasvoihin...

Vierailija
54/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi kuori iho, jos on todella kuiva niin mitkään tehoaineet eivät pääse imeytymään panssarin läpi. Esimerkiksi Whamisan kuorintalaput on loistava tuote, niillä saa kuolleen ihosolukon pyyhkäsemällä pois. Osta myös muutamia kangasnaamioita, jotka sisältävät esim. Hyaluronihappoa ja käytä muutaman päivänä peräkkäin. Kun kangasnaamio on vaikuttanut , laita vielä voide päälle. Ihonhoitorutiiniksi viikottainen kuorinta, kosteuttava naamio pari kertaa viikossa, pävittäin hellä putsaus esim. kasvomaidolla. Hiero sitä kuiviin kasvoihin, älä lantraa vedellä, silloin myös meikki lähtee. Sen jälkeen huuhtelu vedellä. Taputtele hoitonestettä iholle, niitä paljon erilaisia. Sitten vielä seerumi ja voide. Jos on varaa panostaa, niin Huxley/Whamisa hyvä tuotemerkki. Näin olen itse saanut ihon kuntoon, mutta se vaatii sen, että hoitaa ihoa ihan joka päivä.

Vierailija
55/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko rasvaa ajatellut kokeilla?

Joo. Olen kokeillut monia, joka päivä käytössä joku kyllä. Ei tunnu auttavan. Ap

Alle kosteuttava voide ja päälle barrier-tyyppinen, joka lukitsee sen kosteuden.

t eri

Vierailija
56/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Olen kokeillut monia, joka päivä käytössä joku kyllä. Ei tunnu auttavan. Ap

Alle kosteuttava voide ja päälle barrier-tyyppinen, joka lukitsee sen kosteuden.

t eri

Ymmärrän tämän idean kyllä, ja noin toiminkin valitsemalla kosteusvoiteita, joissa on kosteuttavia ainesosia ja päälle laitan kasvoöljyn (tällä hetkellä balm balm käytössä). Muutaman tunnin on ok olo kasvoissa, sitten alkaa kiristely, joka ihan sattuu. Ap

Vierailija
57/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t eri

Ymmärrän tämän idean kyllä, ja noin toiminkin valitsemalla kosteusvoiteita, joissa on kosteuttavia ainesosia ja päälle laitan kasvoöljyn (tällä hetkellä balm balm käytössä). Muutaman tunnin on ok olo kasvoissa, sitten alkaa kiristely, joka ihan sattuu. Ap

Voisiko tuotteet olla jo muuten aika sopivat, mutta iho tilanne niin huono, ettei normaali aamu- ja iltahoito riitä. Oletko kokeillut tehokuureja, että esim viikonloppuna oikein paksuja kerroksia laitat useaan kertaan päivän aikana, ja erillistä kosteuttavaa naamiota? Onko työsi sellaista, että saat jonkin aikaa päivisinkin lisättyä voiteita? Esim minulla kun oli se 15% ilmankosteus toimistolla ja iho kärsi pahasti, oli yksinkertaisesti pakko olla ensinnäkin ihoa suojaamassa meikkivoidetta, ja silti käydä pari kertaa päivän aikana lisäämässä kosteuttavia voiteita paksu kerros poskiin.

Vierailija
58/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t eri

Voisiko tuotteet olla jo muuten aika sopivat, mutta iho tilanne niin huono, ettei normaali aamu- ja iltahoito riitä. Oletko kokeillut tehokuureja, että esim viikonloppuna oikein paksuja kerroksia laitat useaan kertaan päivän aikana, ja erillistä kosteuttavaa naamiota? Onko työsi sellaista, että saat jonkin aikaa päivisinkin lisättyä voiteita? Esim minulla kun oli se 15% ilmankosteus toimistolla ja iho kärsi pahasti, oli yksinkertaisesti pakko olla ensinnäkin ihoa suojaamassa meikkivoidetta, ja silti käydä pari kertaa päivän aikana lisäämässä kosteuttavia voiteita paksu kerros poskiin.

Kiitos. Kokeilempa tehokuuria, ja lisään monta kertaa päivässä. Ap

Vierailija
59/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihoni kunto on parantunut näin: puhdistus öljyllä. Sen jälkeen suihkutan Novexpertin magnesium-suihketta, siihen päälle vaikka the ordinaryn hyaluronihapposeerumi. Lopuksi sidot kosteuden jollain öljyllä. Itsellä Elizabeth Ardenin kasvoöljy.

Vierailija
60/74 |
30.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä Louis Widmerin rasvaa sinulla on? Kokeilin sitä Remederm-kasvovoidetta, ja auttoi. Aloitan uudestaan, sillä ihoni on myös ärtynyt ja punoittava, ja tuo auttoi siihenkin.