Mitä teen kasvojen iholle, kun se vain kiristelee kuivuuttaan koko ajan?
Vielä ei ole edes kuiva talvi-ilma. Mutta kasvojen iho on kiristävän kuiva koko ajan, välillä ihan sattuu. Varsinkin pesun jälkeen, mutta nytkin koko ajan, vaikka aamulla huuhtasin vain vedellä kasvot. Mitä sille pitää tehdä?
Kommentit (74)
Ihan ekana puhdistukseen aamuisin joku misellivesi tms. Ei ole pakko läträtä vedellä. Jos on meikkiä, ensin öljypohjainen putsari meikin poistoon, sitten toinen putsari. Putsareissa kannattaa katsoa ettei niissä olisi ihan niitä kaikkien voimakkaimpia puhdistajia, kuten sodium lauryl/laureth sulfate.
Tuotteita kannattaa myös kerrostaa kasvoille. Kasvovesi kannattaa etsiä kosteuttava, eikä puhdistava. Lancomen se vaaleanpunainen neste ainakin on mukava kosteuttavaa. Lisäksi kannattaa katsoa hyvä, kosteuttava seerumi, ja päälle riittävän tukeva rasva. Ja kannattaa muistaa että sitä kasvovettäkin voi lutrata vaikka 7 kertaa ennen seerumia, mikään ei estä kerrostamasta yksittäistä tuotettakin. Yöksi kannattaa laittaa tuhdimpaa rasvaa. Itselläni on rasvainen, pintakuiva iho, ja geelimäiset ja kevyet voiteet jättävät ihon pinnan helposti kireäksi. Mitään Tummelia en voi käyttää ikinä, mutta oikein kuivaihoiselle sekin voisi iltaisin toimia, muistaakseni Kata Kärkkäinen (vai mikä hänen nimensä nykyään oli?) vannoi Tummelin nimeen. It cosmeticsin voide on erinomaisen hyvää, jos haluaa vähän enemmän panostaa. Itselläni toimii parhaiten kun laittaa useampaa tuotetta, pelkkä hyvä rasva ei riitä pitämään pintakuivuutta kurissa.
Siskollani ei riitä mikään rasva yksinään. Hän syö kylminä aikoina päivittäin pienen kourallisen maapähkinöitä tasapainoisen ruokavalion lisäksi, ja se kuulemma auttaa.
Naisten ja miesten iho on samanlaista mutta naiset pilaavat ihonsa kemikaaleilla ja jatkuvalla hinkkaamisella.
Aamulla päivävoide ja illalla yövoide. Öljyä aamuin silloin ruokalusikallinen suuhun. Liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ja miesten iho on samanlaista mutta naiset pilaavat ihonsa kemikaaleilla ja jatkuvalla hinkkaamisella.
Miesten iho on paksumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten iho on paksumpi.
Lisäksi hormonitoiminta on erilaista, ja sekin vaikuttaa ihoon.
On mulla tuossa naapurissa mies, jolla on kanssa niin kuiva iho että suihkun jälkeen tuntuu että iho ratkeaa jos ei rasvaa ja vaikka hymyilee.
Minulla auttoi, kun aloin aamuin illoin kerrostamaan kasvovettä, hyaluronihapposeerumia ja öljyä. Voiteita en tarvitse enää ollenkaan. Kasvovettä ei siis pyyhitä vanulapulla, vaan taputellaan käsin. Lisään noita tuotteita vuorotellen kunnes tuntuu hyvältä. Aamuisin kevyemmin, iltaisin jopa 5-7 kertaa peräkkäin.
Minulla kasvojen iho on joskus ihan hilseilevän kuiva. Pelkkä kosteusvoide ei riittänyt. Luonkosin öljykakulla putsaaminen auttoi jonkun verran.
Sitten päätin kokeilla kosteuttavaa seerumia kosteusvoiteen alle ja nyt on iho pitkästä aikaa normaalin tuntuinen.
Joku sanoi ettei aamulla kannata läträtä veden kanssa, misellivesi riittää.
Itsellä ainakin pakko huuhtaista aamulla kasvot kylmällä vedellä lavuaarissa ja huuhtoo myös rähmät pois! Sitten vasta kasvovesi ja rasva. Tuo aamurutiini nautino ja herää samalla.
Vierailija kirjoitti:
Miesten iho on usein myös karmeassa kunnossa. Löytyy syviä juonteita, aurinkovaurioita, laajentuneita ihohuokosia, karheutta ja sameutta.
Oliivipalasaippua ja vauvaöljy. Jompi kumpi tai molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän talvikuukaudet helokkiöljykapseleita ja olen tehnyt oman rasvan kasvoille jossa on tuota helokkia, apteekin perusvoidetta ja kookosöljyä.
Mun mielestä tuo helokki syötynä on vähentänyt rasvan tarvitsemien määrää.
Itsellä kuivaa koko keho ja aina suihkun jälkeen pitää rasvata varpaista kasvoihin asti.
Illalla pesun jälkeen kasvoille useampaan otteeseen kun edellinen on ehtinyt imeytyä.
Se kutina on aivan järkyttävää.
Olinkin unohtanut helokkiöljyn!
Mulla oli ennen teini-ikää atopiaa ja päänahkaa myöten iho ja erityisesti taipeet aina auki. Äiti lotrasi helokkiöljyä ja sitä sisältäviä tuotteita, mitkä muista itse auttaneeni ainakin siten, ettei iho hurjasti pahentunut.
Näin aikuisiällä pärjään Aloegeelillä ja ihon talia koostumukseltaan enemmän muistuttavalla Jojobaöljyllä sekä ihon putsaan hellävaraisilla tuotteilla.
Ajatus on hellävarainen pesu, kosteutus ja suojaus.
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi, kun aloin aamuin illoin kerrostamaan kasvovettä, hyaluronihapposeerumia ja öljyä. Voiteita en tarvitse enää ollenkaan. Kasvovettä ei siis pyyhitä vanulapulla, vaan taputellaan käsin. Lisään noita tuotteita vuorotellen kunnes tuntuu hyvältä. Aamuisin kevyemmin, iltaisin jopa 5-7 kertaa peräkkäin.
sama juttu. Käytän Atopikin sensitive kasvovettä (on kuin hoitovettä, sellaista paksuhkoa), päälle öljyä.
Atopik tai Novexpert, joita joku jo suositteli. Mutta uskon, että ärtynyt iho voi hetkellisesti hermostua mistä vaan kasvovedestä. Selkeästi ongelma on nyt vesikosteuden puute, joten muuta ratkaisua ei varmaan ole kuin kasvovedellä kosteuttaminen. Millä peset kasvot?